Gå til innhold

Tror dere på karma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg tror på karma.

Jeg tror også på det at de menneskene og situasjonene du møter ikke er "tilfeldig". Jeg tror på dette da jeg alltid lærer noe av mennesker/situasjonener.

Jeg tror også på det at det å ha positiv energi mot andre fører til at du får positiv energi tilbake og det samme gjelder for negativ energi. 

Anonymkode: a6bee...8f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror på at man høster det man sår. 

Jeg tror på himmel og helvete etter vår død.

Jeg tror på at vi kan få tilgivelse fra Jesus gjennom Hans død på korset. Men da må vi angre våre feil, oppriktig mene det. 

Jeg tror at Gud ser alt, og vil gjengjelde, også på denne jorda. Da mener jeg at Han tar seg av de som har gjort deg vondt på «Sin måte.» Dette har jeg opplevd mange ganger. For andre kan det virke som tilfeldigheter, men for meg er det Han som gjengjelder urettferdigheten jeg ble utsatt for. 

Anonymkode: b94e7...596

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt rolig jeg. Men, tror nok du bør puste litt meg maven. Hvis ikke får du problemer med nattesøvnen. 

Nå har ikke jeg påstått at du har angrepet noen. Jeg skrev at her inne trodde man og tolket man akkurat slik man ville og kunne dermed angripe folk anonymt. Og som du selv skriver så er du ved nikk, så hvorfor du føler deg så truffet skjønner jeg ikke. 

Og til en siste ting litt utenom temaet. Hva er hensikten med å skulle stikke ut nakken sin hele tiden? Hva ønsker du å oppnå med det? Hva er årsaken til at du ønske at det skal finnes en sti av hva du mener og tenker? 

Anonymkode: 8f675...a62

Nå var det mitt innlegg du siterte, så da er det nærliggende å tro det er det du faktisk kommenterer. 
Noen må være villig til å stikke nakken litt ut når det som sies er irrasjonelt (bl.a. det at karma eksisterer). Bare ert å være en motvekt i mangelen på rasjonell tenkning. 
Jeg har ikke et ønske om at noen skal følge min sti bakover i tid, men med å bruke nick er det en mulighet. Ved å skrive som anonym er det umulig å vite hva blant annet dine meninger er i andre saker. Poenget er jo at det sier noe om en person. Når du signerer anonymt, kan jo meningene dine snu med vinden, og det er umulig å vite noe om hva du står for. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg tror på karma.

Jeg tror også på det at de menneskene og situasjonene du møter ikke er "tilfeldig". Jeg tror på dette da jeg alltid lærer noe av mennesker/situasjonener.

Jeg tror også på det at det å ha positiv energi mot andre fører til at du får positiv energi tilbake og det samme gjelder for negativ energi. 

Anonymkode: a6bee...8f4

Så du tror at alle som blir rammet av noe vondt "får som fortjent"? Sykdom, ulykker osv rammer de som fortjener det? Nabojenta her døde av svulst på hjernen som 10-åring, lurer på hva den familien har gjort for å fortjene noe sånt...

Du tror også at alle som rammes av noe bra, om det nå er karrierehopp eller lottogevinst får det fordi de er så snille? Svogeren min fikk 7 rette på lotto, han er en skikkelig drittstøvel, tror ikke jeg vet om noen som liker han, lurer på hva han har gjort som fortjente den lottogevinsten...

Anonymkode: 60bf7...535

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror på at man høster det man sår. 

Jeg tror på himmel og helvete etter vår død.

Jeg tror på at vi kan få tilgivelse fra Jesus gjennom Hans død på korset. Men da må vi angre våre feil, oppriktig mene det. 

Jeg tror at Gud ser alt, og vil gjengjelde, også på denne jorda. Da mener jeg at Han tar seg av de som har gjort deg vondt på «Sin måte.» Dette har jeg opplevd mange ganger. For andre kan det virke som tilfeldigheter, men for meg er det Han som gjengjelder urettferdigheten jeg ble utsatt for. 

Anonymkode: b94e7...596

Det meste kan jo tolkes dit hvis man virkelig vil. Hadde det fantes en sånn Gud, så hadde ikke verden vært full av så mange onde mennesker.

Anonymkode: 8543b...93a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...