Gå til innhold

Tror dere på karma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At noen som har gjort vondt mot andre, får igjen på ett eller annet vis?

Anonymkode: bcc14...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, verden er ikke så rettferdig

Anonymkode: 8543b...93a

Skrevet

Nei, men eg hadde likt det om det fantes. Sjølvsagt berre fram til den dagen eg sjølv fekk som fortjent. Alle har sine svin på skogen.. 

Skrevet

Nei. Universet har ingen individuelle planer for enkeltmennesket. Bedritne mennesker opplever evt. mer negativt, fordi de roter seg inn i kjipe situasjoner. Det er i så fall konsekvensen av dårlige valg og har ikke noe med karma å gjøre. 

Skrevet

Jeg trodde ikke på det før, men er usikker nå. 2 av mine kollegaer har baksnakket meg og dem fryser meg ut av gruppa. Nå har begge dere mannfolk blitt syke 

Anonymkode: df22c...590

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde ikke på det før, men er usikker nå. 2 av mine kollegaer har baksnakket meg og dem fryser meg ut av gruppa. Nå har begge dere mannfolk blitt syke 

Kødder du?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du føler at det er karma, sier det mye om din personlighet. De fortjener altså syke menn på grunn av baksnakking. Hva har mennene gjort for å fortjene det? 

Skrevet

Tror ikke på karma. Hadde vært fint da, liker absolutt tanken. 

Men på den andre siden,  hva galt har jeg gjort og mot hvem? Har vært syk siden jeg var 20, klarer ikke jobbe, er mye alene og ensom. Blakk hele tiden osv osv . Tror jo ikke jeg var noe slemt menneske frem til jeg ble 20 altså.  (Med mindre man følger enkeltes logikk her, for da kan det jo være hvem som helst i min nærhet som er grunnen til at jeg er syk.... ) 

Anonymkode: 4e841...2f8

Skrevet

Jeg tror på karma, men at du får igjen i ditt neste liv. Trenger ikke være ille i den forstand. En dame som husket et tidligere liv mente at legen som i dette livet hjalp henne å få synet tilbake ved en øyeoperasjon var den samme personen som hadde torturert henne i et tidligere liv hvor han hadde fjernet øynene hennes. I dette livet ga han henne da tilbake synet (karma) Hahaha...noe jeg leste en gang....man kan velge å tro eller ikke 🙂 Jeg tror på mye mellom himmel og jord....

Anonymkode: 7354e...f34

Skrevet

Nei, men jeg tror man generelt blir lykkeligere av å være et godt menneske. :)

Anonymkode: 28955...14a

Skrevet

Noen ganger lurer jeg. Alle som mobbet meg på skolen sliter med overvekt. Jeg trenger ikke jobbe for å se ut som jeg gjør. 

Hun som var med og mobbet meg mest har også fått lipødem. 

Men jeg tror vi alle har svin på skogen som noen skriver. Det er ikke slik at bare fordi noen var jævlig mot deg så vil grusomme ting skje. 

Anonymkode: 0bec2...743

Skrevet

Jepp!Uten tvil!Jeg opplever at karma`n biter drittsekker i rassen gjentatte ganger!

Skrevet

Kjenner mange rævhøl som danser gjennom livet med flaks og uærlig belønning og mange nydelige mennesker som har det helt for jævlig. 

Påstå at karma styrer er å pisse på de som har det vondt.

At man til en viss grad høster det man sår, av helt naturlige årsaker er noe helt annet!

Anonymkode: f5d62...fb1

Skrevet
2 timer siden, Det var en gang et menneske skrev:

Hvis du føler at det er karma, sier det mye om din personlighet. De fortjener altså syke menn på grunn av baksnakking. Hva har mennene gjort for å fortjene det? 

Hvor står det at hun mener de fortjener det? Hun skriver da vitterlig bare at det har fått henne til å lure... 

Anonymkode: 8f675...a62

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at hun mener de fortjener det? Hun skriver da vitterlig bare at det har fått henne til å lure... 

Ikke meg du spør, men det er jo det karma handler om, at de får det de fortjener

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør, men det er jo det karma handler om, at de får det de fortjener

Jeg vet hva karma handler om. Les hva anonym over her skrev du, samt kommentaren hun fikk. 

Men, selv om man skulle tro på karma så er ikke det synonymt med at man liker det eller mener folk får som fortjent. 

Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Men jeg tror også at mange høster som de sår, selv om det heller ikke stemmer bestandig.

Anonymkode: 60bf7...535

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De som tror på karma, mener stort sett at man får som fortjent. Ut i fra hva hun skrev, tror jeg ikke hun har spesielt varme følelser overfor disse kollegene. Tror heller du er mer godtroende om du mener noe annet, 

Skrevet
2 timer siden, Det var en gang et menneske skrev:

De som tror på karma, mener stort sett at man får som fortjent. Ut i fra hva hun skrev, tror jeg ikke hun har spesielt varme følelser overfor disse kollegene. Tror heller du er mer godtroende om du mener noe annet, 

Tro er nor jeg har lært man skal gjøre i kirken. Hun sier selv at hun ikke tror på karma. Hun sier ikke noe om at dette er endrer, kun at hun nå er usikker. Men, i god DIB-ånd så tror og tolker man akkurat slik man selv ønsker. For på det viset får man mulighet til å angripe noen anonymt på nettet. Hva man oppnår med det vet jeg ikke. Men, det hadde vært interessant å vite. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tro er nor jeg har lært man skal gjøre i kirken. Hun sier selv at hun ikke tror på karma. Hun sier ikke noe om at dette er endrer, kun at hun nå er usikker. Men, i god DIB-ånd så tror og tolker man akkurat slik man selv ønsker. For på det viset får man mulighet til å angripe noen anonymt på nettet. Hva man oppnår med det vet jeg ikke. Men, det hadde vært interessant å vite. 

Angriper... Nå må du roe ned et par hakk.
Hadde hun ikke hatt noen følelser rundt det, hadde tanken aldri streifet henne at det muligens er karma. 
Nå er det nå en fang slik at det man sier er åpent for tolking. Blir det sagt ansikt til ansikt, kan man vurdere hva som ligger bak på bakgrunn av hvordan det blir formidlet. Når det skrives, tolkes det ut fra konteksten og hvordan det et skrevet. Du har like lite forutsetning for å si at hun ikke mener det slik. Dessuten er det du som ikke stikker nakken ut i denne sammenhengen. Du er en av alle anonyme. Jeg har da i alle fall brukernavnet mitt, selv om ikke navn og adresse står der. Og det finnes i alle fall en sti av andre ting jeg mener og tenker her inne. 

Skrevet

Men om en person er såkalt dårlig mot noen og veldig god mot andre, hva veier mest? Og hva om disse vedkommende er dårlig mot også er dårlige mot andre? 

å si at karma eksisterer på den måten at man ALLTID vil møte det man har gjort dårlig mot andre blir som å si at «jeg er hovedpersonen på kloden»

Anonymkode: 0bec2...743

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke som i karma, nei. 

Men hensynsløse og ondskapsfulle mennesker ender jo som regel opp med dårlige relasjoner til alle rundt seg. Og det kan jo føles som en straff - vel å merke hvis de er i stand til å se sin egen andel i det.

Skrevet
8 minutter siden, Det var en gang et menneske skrev:

Angriper... Nå må du roe ned et par hakk.
Hadde hun ikke hatt noen følelser rundt det, hadde tanken aldri streifet henne at det muligens er karma. 
Nå er det nå en fang slik at det man sier er åpent for tolking. Blir det sagt ansikt til ansikt, kan man vurdere hva som ligger bak på bakgrunn av hvordan det blir formidlet. Når det skrives, tolkes det ut fra konteksten og hvordan det et skrevet. Du har like lite forutsetning for å si at hun ikke mener det slik. Dessuten er det du som ikke stikker nakken ut i denne sammenhengen. Du er en av alle anonyme. Jeg har da i alle fall brukernavnet mitt, selv om ikke navn og adresse står der. Og det finnes i alle fall en sti av andre ting jeg mener og tenker her inne. 

Jeg er helt rolig jeg. Men, tror nok du bør puste litt meg maven. Hvis ikke får du problemer med nattesøvnen. 

Nå har ikke jeg påstått at du har angrepet noen. Jeg skrev at her inne trodde man og tolket man akkurat slik man ville og kunne dermed angripe folk anonymt. Og som du selv skriver så er du ved nikk, så hvorfor du føler deg så truffet skjønner jeg ikke. 

Og til en siste ting litt utenom temaet. Hva er hensikten med å skulle stikke ut nakken sin hele tiden? Hva ønsker du å oppnå med det? Hva er årsaken til at du ønske at det skal finnes en sti av hva du mener og tenker? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...