Gå til innhold

Hva tror dere denne forlovelsesringen koster?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva står det inni da? Er det en ekte diamantring med god kvalitet, mellom 0.5 og 1 karat som denne ser ut til å være, er det fort 50-90000 kroner. 

Endret av HvittHus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 kanskje? Eller 5000? Aner ikke hva den er laget av. Ringen min ser billig ut, men er ikke det. Bryr meg heller ikke så mye om hva andres ringer koster eller ikke. 

Anonymkode: ff714...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kan den like gjerne koste 200 kr på glitter som 10000+. Ser ikke forskjell. 

Heldigvis er jeg så gammel at vi hadde like forlovelsesringer. 

Og hva for et spm er det egentlig? Måles verdien av kjærligheten i prisen på ringen?

Anonymkode: 18318...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en ekte diamant koster den fort 100 000. Ut fra den litt simple innfatningen ville jeg ikke umiddelbart tenkt den var ekte.

Anonymkode: 95732...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var litt for rundslipt til å være ekte diamant, i tillegg til at festene så simple ut. Ikke de vanlige "klørne" som holder diamanten. Men jeg er ikke noen superekspert. Og måtte uansett sett den også fra siden. Skikkelige diamanter skal også ha diamantsertifikat. 

Min første tanke var at den ikke var ekte. Men en fin ring, så kanskje 1000 kr. 

Anonymkode: 2c53d...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Min forlovelsesring er av typen prinsessering med en diamant. Den er enkel og sikkert 1/10 av din i størrelse. Nå elsker jeg ringen min uansett jeg da, og selv om vi nå er gift så klarer jeg ikke å legge den av meg. Men den er taksert til 25.000kr. Jeg fikk noia når jeg fikk vite det. At jeg, kløna, skulle gå med en sånn en... 

Nå har det gått veldig fint da, og helt på siden av spørsmålet ditt. Men som sagt vanskelig å vite. Du kan jo sammenligne den med bilder i diverse blader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er å ta bilde av en diamant med ett kamera er veldig vanskelig. Du greier ikke å skille de forskjellige steinene bare ved ett bilde. Om du ser de i ekte så ser man derimot forskjell

Anonymkode: 5fb65...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si ettersom vi ikke vet om det er ekte diamant, hvilken klarhet/fargeløshet/kvalitet den eventuelt har, hva innfatningen er laget av osv. Syns innfatningen gjør at jeg heller til å tro det ikke er en diamantring. For å få vite nøyaktig verdi må du nok ta den med til en som kan vurdere den (hos en gullsmed?)

Anonymkode: 8fa73...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å si. Jeg synes stenen virker oppsiktsvekkende stor med tanke på at den kun er festet med fire klør, men jeg er ikke gullsmed heller. Sammenlignet med min som er 0,8 karat ser din sten gedigen ut! Enten er den steindyr, eller så har du bittesmå fingre, eller så er det en billig kopi.

Anonymkode: 39c4b...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt umulig å si. Jeg synes stenen virker oppsiktsvekkende stor med tanke på at den kun er festet med fire klør, men jeg er ikke gullsmed heller. Sammenlignet med min som er 0,8 karat ser din sten gedigen ut! Enten er den steindyr, eller så har du bittesmå fingre, eller så er det en billig kopi.

Anonymkode: 39c4b...003

Jeg vet ikke hva som er vanlig med antall klør mm, men min forlovelsesring er i platinum og en diamant på 2 karat. Den er festet med 4 klør, har brilliant slip, med farge river (D) og klarhet Internally flawless (IF). Tar man ett bilde av min ring så viser den overhodet ikke at kvaliteten er så bra som den er, men ses den i virkeligheten så "glitrer" den veldig. Så sett på bildet så kan hi sin diamant være alt fra ikke ekte til en ekslusiv diamantring. Min ring er taksert til 750.000 kr så ekslusive diamanter er meget dyre,

Anonymkode: a4a67...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva som er vanlig med antall klør mm, men min forlovelsesring er i platinum og en diamant på 2 karat. Den er festet med 4 klør, har brilliant slip, med farge river (D) og klarhet Internally flawless (IF). Tar man ett bilde av min ring så viser den overhodet ikke at kvaliteten er så bra som den er, men ses den i virkeligheten så "glitrer" den veldig. Så sett på bildet så kan hi sin diamant være alt fra ikke ekte til en ekslusiv diamantring. Min ring er taksert til 750.000 kr så ekslusive diamanter er meget dyre,

Anonymkode: a4a67...dec

Skjønner bare ikke vitsen med en så dyr ring... de en kjøper på Glitter kan være gine de og, med bonusen at en kan bytte dem ut ofte og ikke være redd for dem. 

Anonymkode: 8da98...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva som er vanlig med antall klør mm, men min forlovelsesring er i platinum og en diamant på 2 karat. Den er festet med 4 klør, har brilliant slip, med farge river (D) og klarhet Internally flawless (IF). Tar man ett bilde av min ring så viser den overhodet ikke at kvaliteten er så bra som den er, men ses den i virkeligheten så "glitrer" den veldig. Så sett på bildet så kan hi sin diamant være alt fra ikke ekte til en ekslusiv diamantring. Min ring er taksert til 750.000 kr så ekslusive diamanter er meget dyre,

Anonymkode: a4a67...dec

Nei, det var vel det som var poenget mitt også.

Anonymkode: 39c4b...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner bare ikke vitsen med en så dyr ring... de en kjøper på Glitter kan være gine de og, med bonusen at en kan bytte dem ut ofte og ikke være redd for dem. 

Anonymkode: 8da98...a44

Nå er en forlovelsesring ment å vare livet ut og vel så det. Min ring er en ring som har vært i min manns familie i tre generasjoner og den kan helt klart ikke bare byttes ut med en ring fra glitter. Den ringen har en historikk som er meget symbolsk, og jeg bærer den med stolthet. Ja man er redd for den, men den går ingen steder så lenge den sitter på fingeren, og det er en selvfølge og la en gullsmed sjekke klørne en gang i året. Jeg trenger ingen dyr ring og hadde ringen min kommet fra Glitter hadde jeg vært like glad i den fordi jeg hadde fått den fra mannen min, men uansett verdi på forlovelsesringen hadde jeg jo aldri byttet den ut som du grunngir er en fordel med en ring fra glitter. 

Anonymkode: a4a67...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå er en forlovelsesring ment å vare livet ut og vel så det. Min ring er en ring som har vært i min manns familie i tre generasjoner og den kan helt klart ikke bare byttes ut med en ring fra glitter. Den ringen har en historikk som er meget symbolsk, og jeg bærer den med stolthet. Ja man er redd for den, men den går ingen steder så lenge den sitter på fingeren, og det er en selvfølge og la en gullsmed sjekke klørne en gang i året. Jeg trenger ingen dyr ring og hadde ringen min kommet fra Glitter hadde jeg vært like glad i den fordi jeg hadde fått den fra mannen min, men uansett verdi på forlovelsesringen hadde jeg jo aldri byttet den ut som du grunngir er en fordel med en ring fra glitter. 

Anonymkode: a4a67...dec

Jeg kunne nok dessverre aldri ha respektert noen som mente at det er viktig med slike dyre smykker. Ville blitt et nei i frieriet da med de verdiene han da innehar, som person. 

Anonymkode: 8da98...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne nok dessverre aldri ha respektert noen som mente at det er viktig med slike dyre smykker. Ville blitt et nei i frieriet da med de verdiene han da innehar, som person. 

Anonymkode: 8da98...a44

Kanskje han skulle ha kastet ringen som har vært i familien i tre generasjoner for å vise hva slags kjernekar han var? 🤔

Anonymkode: 73e36...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne nok dessverre aldri ha respektert noen som mente at det er viktig med slike dyre smykker. Ville blitt et nei i frieriet da med de verdiene han da innehar, som person. 

Anonymkode: 8da98...a44

Hehe...morsom du.

Men det er veldig greit at du hadde takket nei til et arvesmykke, og ønsker deg en mann som gir deg en billig ring som du kan bytte ut så ofte du vil. Jeg må nok innrømme at du og jeg nok har forskjellige verdisyn da jeg mener en forlovelsesring symboliserer kjærligheten mellom min mann og meg, og uansett om den koster 10 kr eller en million så er det helt uaktuelt å bytte den ut i motsetning til deg som ønsker deg en ring du kan bytte ut når du er lei den du har. Det er ikke mye symbolverdi i en slik tankegang som du har.

Anonymkode: a4a67...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne nok dessverre aldri ha respektert noen som mente at det er viktig med slike dyre smykker. Ville blitt et nei i frieriet da med de verdiene han da innehar, som person. 

Anonymkode: 8da98...a44

Merkelig ting å si. Hun har fått en ring som har vært i familien i flere generasjoner. Skal hun da bytte den ut med en annen bare fordi den er dyr?

Anonymkode: ea86e...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...