Gå til innhold

Nav, altså!

Anbefalte innlegg

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har i alle fall tid mellom 0800 og 1200, og mellom 1430 og 1600. For på disse tidspunktene er det fysiske kontoret STENGT for brukerne.

Anonymkode: 7c99d...d0d

Hva tror du de gjør i den tiden da, sitter å tvinner tommeltotter? De er blant annet i møter

Anonymkode: a4e32...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det burde være mulig å gi en bedre tidsangivelse på når de skal ringe enn en eller annen gang onsdag, torsdag eller fredag. Det er lenge å være parat, spessielt når man ikke selv kan ringe opp igjen.

Anonymkode: 610d7...b6f

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror du de gjør i den tiden da, sitter å tvinner tommeltotter? De er blant annet i møter

Det burde likevel fint gå an å ringe en klient mellom 8 og 12, og deretter VENTE med å prøve igjen til f eks 1430... man trenger ikke ringe kl 10.00 og deretter kl 10.01 bare for å ha sitt på det tørre.

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og hvor mange mennesker tror du de skal snakke med på disse timene? 

Sitter selv som saksbehandler i kommunen, og jeg ringer aldri tilbake mer enn 2 ganger. Jeg har mange andre jeg skal ringe, i tillegg til at noen ringer meg, administrative oppgaver, møter osv. Jeg kan ikke sette av en halv arbeidsdag til å ringe mennesker som ikke svarer. Det er det ikke tid til. 

Anonymkode: eb19b...5dd

En halv arbeidsdag klarer du neppe å bruke dersom du kun ringer 2 ganger med 2 minutters avstand i mellom...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En halv arbeidsdag klarer du neppe å bruke dersom du kun ringer 2 ganger med 2 minutters avstand i mellom...

Skjønner du ikke hva som menes? 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det burde likevel fint gå an å ringe en klient mellom 8 og 12, og deretter VENTE med å prøve igjen til f eks 1430... man trenger ikke ringe kl 10.00 og deretter kl 10.01 bare for å ha sitt på det tørre.

Men det er jo uansett ikke det som er tilfellet i hi sitt innlegg, der ble det ringt på 2 helt forskjellige tidspunkt

Skrevet

Jeg jobber i NAV og har 200 brukere å følge opp. Jeg forventer faktisk at brukere som ber meg om å ringe er tilgjengelige. Som oftes prøver jeg et senere tidspunkt, men noen ganger har jeg rett og slett ikke tid og prøver da to ganger på kort tid. Husk at når jeg ringer har jeg slått deg opp i fagsystemet, oppdatert meg kjapt og funnet nummeret ditt. Med så mange jeg ringer hver dag er det en stor tidstyv når folk ikke svarer.

Anonymkode: e1a4a...1bb

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i NAV og har 200 brukere å følge opp. Jeg forventer faktisk at brukere som ber meg om å ringe er tilgjengelige. Som oftes prøver jeg et senere tidspunkt, men noen ganger har jeg rett og slett ikke tid og prøver da to ganger på kort tid. Husk at når jeg ringer har jeg slått deg opp i fagsystemet, oppdatert meg kjapt og funnet nummeret ditt. Med så mange jeg ringer hver dag er det en stor tidstyv når folk ikke svarer.

Det er greit hvis man vet ganske nøyaktig når du skal ronge, men det er ikke greit å sitte klar og vente i 3 dager på at du skal ringe. Selv har jeg for eksempel en jobb som tidevis bråker for mye til at jeg kan ta telefonen. Da er det veldig ugreit å måtte droppe de arbeidsoppgavene i føere dager i tilfelle du ringer akkurat da. På samme måte er det min venninne. Hun er veldig glad i å gå i skogen, men der er det delevis ikke dekning. Folk har annet å gjøre enn å vente på telefon fra deg. Hadde du kunnet sende en melding dagen før med beskjed om at du ringte mellom 14 og 15 for eksempel ville det gjort ting mye enklere.

Anonymkode: 610d7...b6f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det du sier her er jo at brukere ikke kan gjøre noe som helst de dagene det tar før du ringer opp igjen. At alle skal tilpasse seg deg, men du ikke skal tilpasse din jobb til de du faktisk jobber for?

Det du sier er jo at brukere må svare om du ringer, selv om de kanskje sitter på do og driter - for du forventer at de skal være tilgjengelig akkurat når det passer deg.

Og de må for all del ikke dra til f.eks. lege, for ringer du og spør om veldig personlige ting, eller de må fortelle veldig personlige ting, så må de gjøre det akkurat der de er, enten det er på bussen på vei til legen, på venterommet. Og legen må selvfølgelig bare vente, for når du ringer, da forventer du at brukeren er tilgjengelig for deg.

Og om du har ringt og du vet at personen normalt svarer om den har noen som helst mulighet til det, men ikke gjør det akkurat da, da ringer du likevel opp igjen umiddelbart, for da kan du hake av at du har gjort jobben din - selv om du jo vet at det har du ikke, når du ringer opp igjen umiddelbart og bør forstå at det er en god grunn til at brukeren ikke kan ta telefonen akkurat da.

Om du skal forvente at brukerne er tilgjengelig når det passer deg, da må du faktisk gi dem beskjed om en rimelig tidssone hvor du vil ringe dem. Hadde du gjort det, da hadde du også sluppet å bruke tid på bomringinger, for da har brukerne mulighet til å tilpasse seg. Å forvente at syke personer ikke skal kunne puste omtrent i flere dager i tilfelle du ringer, det er ikke rimelig!

Slike som deg bør ikke jobbe i systemet. Men det er dessverre mange av dere.

Anonymkode: 82bc2...014

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du sier her er jo at brukere ikke kan gjøre noe som helst de dagene det tar før du ringer opp igjen. At alle skal tilpasse seg deg, men du ikke skal tilpasse din jobb til de du faktisk jobber for?

Det du sier er jo at brukere må svare om du ringer, selv om de kanskje sitter på do og driter - for du forventer at de skal være tilgjengelig akkurat når det passer deg.

Og de må for all del ikke dra til f.eks. lege, for ringer du og spør om veldig personlige ting, eller de må fortelle veldig personlige ting, så må de gjøre det akkurat der de er, enten det er på bussen på vei til legen, på venterommet. Og legen må selvfølgelig bare vente, for når du ringer, da forventer du at brukeren er tilgjengelig for deg.

Og om du har ringt og du vet at personen normalt svarer om den har noen som helst mulighet til det, men ikke gjør det akkurat da, da ringer du likevel opp igjen umiddelbart, for da kan du hake av at du har gjort jobben din - selv om du jo vet at det har du ikke, når du ringer opp igjen umiddelbart og bør forstå at det er en god grunn til at brukeren ikke kan ta telefonen akkurat da.

Om du skal forvente at brukerne er tilgjengelig når det passer deg, da må du faktisk gi dem beskjed om en rimelig tidssone hvor du vil ringe dem. Hadde du gjort det, da hadde du også sluppet å bruke tid på bomringinger, for da har brukerne mulighet til å tilpasse seg. Å forvente at syke personer ikke skal kunne puste omtrent i flere dager i tilfelle du ringer, det er ikke rimelig!

Slike som deg bør ikke jobbe i systemet. Men det er dessverre mange av dere.

Anonymkode: 82bc2...014

Eksakt.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor prøver du to ganger på kort tid...? Hvis sannsynligheten for å få napp ikke blir større, hvorfor ikke bare la bli? 

...Å nei, det glemte jeg: du skal jo hake av at DU har gjort ditt, og BRUKEREN har skyld i at det ikke lyktes.🙄

Skrevet
8 timer siden, Blop skrev:

Skjønner du ikke hva som menes? 

Jo, men jeg syntes ikke det dugde som argument.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...