Gå til innhold

Noen som er flinke med sår her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal tro hvordan det går i dag?

Anonymkode: 81a95...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for alle svar. Jeg har fått antibiotika og sårprosedyre så steller såret hjemme. Det har åpnet seg enda mer opp og må spyles inni to hull. Er blitt veldig smertefullt, men tror det er på bedringens vei likevel. Det var selvfølgelig medisinsk honning som ble brukt 😊 

Det verste er egentlig at jeg ikke kan gå på jobb i helgen som lovet. Jeg er sykemeldt ut uken, men hadde regnet med å klare å jobbe helgen og sjefen forventet egentlig det. Hadde ikke regnet med tidenes infeksjon. Så nå er jeg flau, for jeg har grått i telefonen med sjefen, samvittigheten min tar helt overhånd! Jobber innen helse så det er ikke alltid lett å få dekket opp vakter. Fikk beskjed om å tenke på meg selv, men den samvittigheten altså.. 

Anonymkode: 82540...1ec

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Jeg har fått antibiotika og sårprosedyre så steller såret hjemme. Det har åpnet seg enda mer opp og må spyles inni to hull. Er blitt veldig smertefullt, men tror det er på bedringens vei likevel. Det var selvfølgelig medisinsk honning som ble brukt 😊 

Det verste er egentlig at jeg ikke kan gå på jobb i helgen som lovet. Jeg er sykemeldt ut uken, men hadde regnet med å klare å jobbe helgen og sjefen forventet egentlig det. Hadde ikke regnet med tidenes infeksjon. Så nå er jeg flau, for jeg har grått i telefonen med sjefen, samvittigheten min tar helt overhånd! Jobber innen helse så det er ikke alltid lett å få dekket opp vakter. Fikk beskjed om å tenke på meg selv, men den samvittigheten altså.. 

Nå er du sliten og sårbar pga. smerter og stress, så ikke rart du får en reaksjon. Hvis du var din egen kollega eller sjef - hva hadde du fortalt deg selv når du ringte og fortalte at du blir sykemeldt (minst) ut uken?

Det du ville fortalt din kollega i samme situasjon, det skal du fortelle deg selv minst ti ganger i dag! Og i morgen og dagen etter ;)

Godt du har fått antibiotika, da er du snart på riktig vei. God bedring! :)

Anonymkode: 73169...c96

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du sliten og sårbar pga. smerter og stress, så ikke rart du får en reaksjon. Hvis du var din egen kollega eller sjef - hva hadde du fortalt deg selv når du ringte og fortalte at du blir sykemeldt (minst) ut uken?

Det du ville fortalt din kollega i samme situasjon, det skal du fortelle deg selv minst ti ganger i dag! Og i morgen og dagen etter ;)

Godt du har fått antibiotika, da er du snart på riktig vei. God bedring! :)

Takk! Gråter bare du skriver et så fint svar. Traff spikeren på hodet der, er virkelig sliten av å ha vondt hele tiden og føle at jeg ikke strekker til på noen måte. Men nå må det bare bli bedre 😊

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Gråter bare du skriver et så fint svar. Traff spikeren på hodet der, er virkelig sliten av å ha vondt hele tiden og føle at jeg ikke strekker til på noen måte. Men nå må det bare bli bedre 😊

Du er på riktig vei, nå. Bare gi deg selv den tiden kroppen din trenger for å bli frisk igjen ❤️

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da sier jeg til deg nå akkurat det jeg sa til en pasient før i dag, nå må du skynde deg sakte. Hvis du er i helsevesenet, du har ikke en sårsykepleier tilgjengelig? Ellers vil jeg råde deg til å kontakte fastlegen og be om hjemmesykepleie i noen dager til sårstellet. Vi har ofte slike pasienter på listene våre. 

Anonymkode: 81a95...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...