Gå til innhold

Orgasme ved voldtekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Just now, Anonym bruker said:

Man liker det jo litt om man får orgasme. Den sitter hos kvinner ganske mye i hodet også. Er en grunn til at veldig stor prosentandel av kvinner aldri får orgasme. 
 

Jeg blir ikke opphisset fysisk når noen trenger seg på meg, tvert i mot!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Herregud, du er drøy altså. Du påstår altså at noen kvinner liker å bli voldtatt.

Fy faen, du mangler jo totalt perspektivtakning

Anonymkode: c141a...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man liker det jo litt om man får orgasme. Den sitter hos kvinner ganske mye i hodet også. Er en grunn til at veldig stor prosentandel av kvinner aldri får orgasme. 
 

Jeg blir ikke opphisset fysisk når noen trenger seg på meg, tvert i mot!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Du gjør meg kvalm, jeg blir rett og slett tom for ord.

Anonymkode: 7e3a7...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man liker det jo litt om man får orgasme. Den sitter hos kvinner ganske mye i hodet også. Er en grunn til at veldig stor prosentandel av kvinner aldri får orgasme. 
 

Jeg blir ikke opphisset fysisk når noen trenger seg på meg, tvert i mot!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Oi..

Et godt eksempel på at erfaring ikke nødvendigvis gir livsvisdom..

Anonymkode: 219e5...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nytt for meg. Bestrider det ikke men har noen seriøse referanser på dette? 

Anonymkode: 71ef9...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Anonym bruker said:

Man liker det jo litt om man får orgasme. Den sitter hos kvinner ganske mye i hodet også. Er en grunn til at veldig stor prosentandel av kvinner aldri får orgasme. 
 

Jeg blir ikke opphisset fysisk når noen trenger seg på meg, tvert i mot!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Okay, du er åpenlyst et troll. Det gidder jeg ikke å bruke energi på. 

Anonymkode: ab194...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Anonym bruker said:

Dette var nytt for meg. Bestrider det ikke men har noen seriøse referanser på dette? 

Anonymkode: 71ef9...030

Du trenger seriøse referanser på at stimulering kan føre til orgasme? 

Anonymkode: ab194...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor jeg undret meg over det..... de fleste kvinner får ikke orgasme under vanlig samleie, med mindre de selv/partneren stimulerer klitoris. Og derfor lurte jeg på hvordan det går an (om det går- tydeligvis ja) å få orgasme ved voldtekt. Da stimulerer selvfølgelig ingen av partene klitoris.... 

Orgasme hos kvinnen styres ofte av hodet, men også kroppen (eller et samspill mellom disse to). Og så er det jo forskjellig fra kvinne til kvinne. 

 

Hi

Anonymkode: 2fca4...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er derfor jeg undret meg over det..... de fleste kvinner får ikke orgasme under vanlig samleie, med mindre de selv/partneren stimulerer klitoris. Og derfor lurte jeg på hvordan det går an (om det går- tydeligvis ja) å få orgasme ved voldtekt. Da stimulerer selvfølgelig ingen av partene klitoris.... 

Orgasme hos kvinnen styres ofte av hodet, men også kroppen (eller et samspill mellom disse to). Og så er det jo forskjellig fra kvinne til kvinne. 

 

Hi

Anonymkode: 2fca4...1da

Du vet at det finnes andre former en overfallsvoldtekter eller? Selvfølgelig finnes det voldtekter der klitoris stimuleres. 

Mange kvinner har vansker for å oppnå orgasme, noen får det enkelt, både vaginalt og ved stimulering av klitoris. 

Anonymkode: ab194...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er derfor jeg undret meg over det..... de fleste kvinner får ikke orgasme under vanlig samleie, med mindre de selv/partneren stimulerer klitoris. Og derfor lurte jeg på hvordan det går an (om det går- tydeligvis ja) å få orgasme ved voldtekt. Da stimulerer selvfølgelig ingen av partene klitoris.... 

Orgasme hos kvinnen styres ofte av hodet, men også kroppen (eller et samspill mellom disse to). Og så er det jo forskjellig fra kvinne til kvinne. 

 

Hi

Anonymkode: 2fca4...1da

Ingen voldtektsmenn stimulerer klitoris? Jøss...

Anonymkode: e21bf...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen får orgasme under en voldtekt betyr ikke at det er en god eller lystbetont opplevelse. Kvinner kan få orgasme under fødsel også, det samme gjelder for det.

Anonymkode: 02b0f...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv utsatt for overfallsvoldtekt. Ble truet med drap om jeg ropte. Fokuset var på å overleve. Hadde aldri i den settingen fått noen orgasme.

Men det er jo så enkelt som at veldig mange kvinner (særlig gravide) har opplevd å få orgasme i søvne. Voldtekt av en beruset/sovende tviler jeg ikke på at kan utløse orgasme. At man er så ute at man egentlig ikke får med seg det som skjer, men voldtektsmannen klarer jo å gi stimuli på en måte som gir fysiske reaksjoner hos en kvinne som kan utløse orgasme.

Anonymkode: ceac6...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis ikke blitt voldtatt, men jeg kunne helt sikkert fått orgasme under noe slikt.

Jeg havnet til sengs engang med en fyr som trengte seg på, kan ikke kalle det voldtekt da jeg ikke sa nei, men jeg følte meg tvunget og hele kroppen min bare gikk i dvale...men jeg kom!Noe klarer man bare ikke å styre selv...hodet mitt sa nei, men kroppen reagerer på stimuli og jeg klarer ikke å skru det av jeg iallefall.

Anonymkode: 326bf...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk orgasme under en tøff igangsatt fødsel. Man styrer ikke kroppens reaksjoner.

Anonymkode: e21bf...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man liker det jo litt om man får orgasme. Den sitter hos kvinner ganske mye i hodet også. Er en grunn til at veldig stor prosentandel av kvinner aldri får orgasme. 
 

Jeg blir ikke opphisset fysisk når noen trenger seg på meg, tvert i mot!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Da er jeg tilbake til mitt opprinnelige svar til deg - "Så lite kan man altså vite..."

Det er faktisk sjokkerende uvitende av deg det du skriver her. Og ikke minst er det virkelig ille at offer for voldtekt skal lese det du skriver, for du har jo ingen kunnskap om det du skriver og synser om. Det er trist og skremmende at du som har vært utsatt for slikt har så lite kunnskap om det og har så lite forståelse for at andres kropper kan reagere annerledes på traumer enn det du gjorde den ene gangen.

Orgasmen eller "nytelsen" noen opplever ved overgrep eller voldtekt er traumatiske og har ikke noe med at de liker det som skjer med dem. Det er helt og holdent og kun en fysiologisk respons fra mekanisk stimuli av kjønnsorganene deres. Det er påtvunget dem like mye som alt annet ved voldtekten!

Anonymkode: 11898...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Dette her.

Men du viser egentlig noe annet som forsking også viser, nemlig at noen ofre viser MINDRE empati med andre som har opplevd noe tilsvarende.

Anonymkode: c141a...1bb

Ja, jeg har jo kjent det på kroppen selv. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk orgasme under en tøff igangsatt fødsel. Man styrer ikke kroppens reaksjoner.

Anonymkode: e21bf...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er derfor jeg undret meg over det..... de fleste kvinner får ikke orgasme under vanlig samleie, med mindre de selv/partneren stimulerer klitoris. Og derfor lurte jeg på hvordan det går an (om det går- tydeligvis ja) å få orgasme ved voldtekt. Da stimulerer selvfølgelig ingen av partene klitoris.... 

Orgasme hos kvinnen styres ofte av hodet, men også kroppen (eller et samspill mellom disse to). Og så er det jo forskjellig fra kvinne til kvinne. 

 

Hi

Anonymkode: 2fca4...1da

Noe av hovedårsaken er nok fordi volden i overgrepet skaper en voldsom økning av adrenalin, stresshormoner hos den som blir voldtatt. Adrenalin i store mengder, og gjerne "akutt", skaper kjemiske prosesser i kroppen som ligner orgasme. Det påvirker også blodgjennomstrømningen i kroppen og oksygenen i blodet ulike steder i kroppen, som vil gå mot indre organer, og gjerne bort fra f.eks. hender og ansikt - noe som både forklarer at noen blir "lammet" eller ikke greier å rope etter hjelp. Det er ikke nødvendigvis bare en psykisk frysrespons på redselen, men det kan også være en fysisk reaksjon styrt av hormonene.

Adrenaliv øker aktiveringsnivået i kroppen, stimulerer muskelsammentrekninger, noe som også gjør at man lettere kan få orgasme.

Så det at noen kan oppleve orgasme under overgrep og voldtekt har ikke noe med hodet deres å gjøre slik det har når man har normal sex med noen man er glad i, men alt å gjøre med fysiske og hormonelle prosesser som settes i alarmberedskap pga. traumet de opplever og som dermed overstyrer kroppslige reaksjoner. Det er IKKE viljestyrt.

Som allerede nevnt, noen kan oppleve orgasme under fødsel. Kroppen kan til og med skape orgasme etter vi er død. Disse eksemplene har heller ikke noe med viljen til den enkelte å gjøre, men er kun en fysiologisk reaksjon.

https://illvit.no/mennesket/sex/orgasme-6-ting-du-ikke-visste-om-eksplosjonen-i-skjodet

Anonymkode: 11898...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg påstår ikke at alle reagerer likt. Jeg sier hvordan det føltes for meg og at jeg ikke skjønner at man kan like det. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Er du dum? Det handler ikke om å like det, der handler om fysiologi!! Kroppen driter jo fullstendig i hva du føler! Med slike holdninger og tanker som du har så er det ikke rart at det ikke snakkes om, det er ikke uvanlig at offeret får orgasme, men du kan umulig tro at vedkommende likte det?!? Det er jo bare en ekstra belastning oppå det hele.

Jeg har selv vært utsatt for en grov voldtekt, så jeg vet hvordan det føles, ihvertfall slik jeg opplevde det, og jeg hadde aldri uttalt meg slik du gjør. Snakk om å tråkke på voldtektsofre! 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man liker det jo litt om man får orgasme. Den sitter hos kvinner ganske mye i hodet også. Er en grunn til at veldig stor prosentandel av kvinner aldri får orgasme. 
 

Jeg blir ikke opphisset fysisk når noen trenger seg på meg, tvert i mot!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Tror du skal slutte å uttale deg, du har jo virkelig ingen peiling!

Anonymkode: 1fa4d...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 5 orgasmer under de siste åpningsriene i fødsel. Var ikke noe jeg kunne kontrollere og var absolutt ikke kåt. Men det skjedde. 

Anonymkode: e7f13...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et seriøst spørsmål: 

Jeg lurer på, er det mulig å få orgasme (kvinnen) ved voldtekt? Kan en voldtekt oppleves fysisk godt? 

Er ikke ute etter å tråkke på noens følelser. 

Anonymkode: 2fca4...1da

Ja, for eksempel de som kommer av klitstimuli. Hvis klitoris blir stimulert (også i en voldtekt) såppass at kvinnen kommer av det så er det ikke fordi kvinnen liker det som skjer, men fordi det er hennes «trigger» til orgasme. Mener å huske at det er veldig vanlig at menn kan komme av overgrep. Det gjør at skammen oppleves enda større og at risikoen for å bli trodd er mindre.

Anonymkode: 38642...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg påstår ikke at alle reagerer likt. Jeg sier hvordan det føltes for meg og at jeg ikke skjønner at man kan like det. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Å få orgasme under en voldtekt er ikke ensbetydig med at man LIKER det. Kroppen kan man ikke styre og det er ENDA verre når noen andre tråkker på ens grense og overtar kontrollen på kroppen h*ns. Orgasme betyr ikke at man nyter det. Opplevelsen av sex betyr at man nyter det. Det er forskjell. 

Anonymkode: 38642...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg påstår ikke at alle reagerer likt. Jeg sier hvordan det føltes for meg og at jeg ikke skjønner at man kan like det. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Du er jo fullstendig blåst og virkelig et godt argument for at ikke alle burde ha tilgang til å poste på Internett. 

Anonymkode: fbb37...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et seriøst spørsmål: 

Jeg lurer på, er det mulig å få orgasme (kvinnen) ved voldtekt? Kan en voldtekt oppleves fysisk godt? 

Er ikke ute etter å tråkke på noens følelser. 

Anonymkode: 2fca4...1da

Det går fint an.

Anonymkode: 7b49a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du mener mine følelser er feil?? At det jeg følte ikke var reelt?? Det var bare grusomt!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Jøss, snakker om å ta alt som personlig angrep. Ingen har sagt at dine følelser er feil; men at du ikke kan spå om en hypotetisk situasjon. Du får heller ingen doktorgrad på emnet selv om du har vært utsatt for noe fælt én gang.

Jeg har f eks opplevd mer enn én voldtekt, og hver har vært ulik den forrige.

 

Anonymkode: 7b49a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...