Gå til innhold

Orgasme ved voldtekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et seriøst spørsmål: 

Jeg lurer på, er det mulig å få orgasme (kvinnen) ved voldtekt? Kan en voldtekt oppleves fysisk godt? 

Er ikke ute etter å tråkke på noens følelser. 

Anonymkode: 2fca4...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er ikke uvanlig. Kanskje ikke så ofte ved en overfallsvoldtekt. Vanlig for f.eks voksne, barn og ungdom som blir misbrukt av tillitspersoner.

Anonymkode: 9c1b3...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig og det er også derfor veldig skambelagt. Noe som er hårreisende. Dette er ikke noe hverken kvinnen eller mannen som blir seksuelt misbrukt kan noe for. Det er en kroppslig reaksjon og jeg synes det burde bli prata om i stor grad.

Anonymkode: 41789...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du definerer som voldtekt, men det er jo f.eks. ikke så lenge siden det var i media at ei gravid kvinne ble seksuelt misbrukt av gynekologen sin da hun var til ultralyd. Han gnikket på henne med ultralydproben slik at hun fikk orgasme flere ganger. Det er jo en voldtekt🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 38263...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan skje. På samme måte som at menn som blir voldtatt kan få ereksjon.

Enig i at dette burde vært mer kjent. Tror det er mange som skammer seg enormt over å ha opplevd fysisk orgasme/nytelse under ufrivillig samleie. Og mange som ikke blir trodd om at det var ufrivillig pga det..

Anonymkode: c141a...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville aldri vært mulig for meg. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Seriøst?? Det kan du umulig omtale deg om. Skjerp deg. Alle sier det før det skjer med dem

Anonymkode: 41789...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville aldri vært mulig for meg. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Så lite kan man altså vite...

Anonymkode: 11898...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke fått det. Men så får jeg ekstremt sjeldent orgasme. INGEN kan gi meg det når jeg en gang har lyst å få det. Så det handler ikke om uvitenhet, men hva man klarer og ikke. Men at mange får det? Ja det vet jeg. Og det er fryktelig synd at det skal være så tabu!

Anonymkode: e7e82...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville aldri vært mulig for meg. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Herregud, våkn opp. 

Anonymkode: b30d6...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst?? Det kan du umulig omtale deg om. Skjerp deg. Alle sier det før det skjer med dem

Anonymkode: 41789...851

Tro meg, ikke noe var nytelse med min voldtekt. At noen faktisk påstår noe sånt skulle gi meg noen som helst positive følelser har ikke vært gjennom det! Voldtekt er ikke sex, eller nytelse, det er bare fælt, psykisk og fysisk!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lite kan man altså vite...

Anonymkode: 11898...d19

Du mener mine følelser er feil?? At det jeg følte ikke var reelt?? Det var bare grusomt!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, våkn opp. 

Anonymkode: b30d6...9d2

Våkn opp? Mener du jeg burde likt voldtekten? Hvorfor det?? Voldtekt er ille, forerdelig. Vondt!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg, ikke noe var nytelse med min voldtekt. At noen faktisk påstår noe sånt skulle gi meg noen som helst positive følelser har ikke vært gjennom det! Voldtekt er ikke sex, eller nytelse, det er bare fælt, psykisk og fysisk!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Så du tror at jeg nøyt å bli seksuelt misbrukt som tenåring. Takk så jævlig for det.

Anonymkode: 7e3a7...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så du tror at jeg nøyt å bli seksuelt misbrukt som tenåring. Takk så jævlig for det.

Anonymkode: 7e3a7...bd3

Helt annen setting da ofte. Men har ikke vært borti det. Men at det er noe man skulle kunne like føles ganske søkt ja.

Anonymkode: c7cc9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Helt annen setting da ofte. Men har ikke vært borti det. Men at det er noe man skulle kunne like føles ganske søkt ja.

Anonymkode: c7cc9...fcb

Huff, du er neppe klar over det....men du som selv har blitt voldtatt - sprer myter og påfører skam til andre som er blitt voldtatt.

Kroppen kan reagere selv om hodet ikke vil. 

Noen kan få orgasme (Da var det ikke voldtekt!). Noen kan fryse til (Hvorfor ropte ikke hun om hjelp?). Noen later som om de vil ha sex for å bli ferdig med det/ikke bli skadet (hun ville det selv!). Noen blokker helt ut (hvis hun ikke husker, så var det ikke voldtekt)

Ser du virkelig ikke hvordan du ødelegger for andre ved å påstå at alle reagerer likt ved voldtekt?

Anonymkode: c141a...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt annen setting da ofte. Men har ikke vært borti det. Men at det er noe man skulle kunne like føles ganske søkt ja.

Anonymkode: c7cc9...fcb

Skjønner du virkelig ikke at man ikke alltid kan styre hvordan kroppen reagerer, selv om man ikke liker det? Selv om man er så kvalm at man helst vil spy, selv om  jeg ble lokket og manipulert til det til å bli utnyttet. Det er jo derfor det er så tabu å snakke om det, og det er derfor mange har så skyldfølelse og bærer på hemmeligheten gjennom hele livet uten å fortelle det til noen. Fordi de skammer seg, og er redd ffor å ikke bli trodd.

Anonymkode: 7e3a7...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener mine følelser er feil?? At det jeg følte ikke var reelt?? Det var bare grusomt!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Jeg beklager at du har vært en av de som har måttet oppleve voldtekt.

Jeg skrev ikke at dine følelser den gang var feil, du skrev ikke noe om at du har opplevd å bli voldtatt.

Men det er et faktum at mange kan oppleve orgasme, selv ved grusomme og forferdelige voldtekter. Det betyr ikke at det er en orgasme/"nytelse" som man ønsker.

Ei jeg kjenner har dessverre opplevd to voldtekter. Første gang opplevde hun slik du gjorde. Andre gang fikk hun orgasme, selv om den ikke var mindre grusom. Hun slet veldig med det i lang tid etterpå, fordi det er så tabubelagt, som mange andre også sier.

Poenget er at man ikke kan vite på forhånd hvordan man vil reagere, selv når man har opplevd det før kan man oppleve noe helt annet neste gang, for situasjonen og overgriper er forskjellig.

Uansett tenker jeg at det er bra at kvinnekroppen reagerer med å bli våt, for det er en beskyttelsesmekanisme ved voldtekt. Det beskytter mot større skader. Og det er ikke noe man bør skjemmes over. Heller ikke de gutter/menn som opplever ereksjon og ev. orgasme har noe å skjemmes for. Det er normalt at kjønnsorganene reagerer på stimuli, uansett hvor uønsket det er og uansett hvor lite man ønsker situasjonen.

Anonymkode: 11898...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, du er neppe klar over det....men du som selv har blitt voldtatt - sprer myter og påfører skam til andre som er blitt voldtatt.

Kroppen kan reagere selv om hodet ikke vil. 

Noen kan få orgasme (Da var det ikke voldtekt!). Noen kan fryse til (Hvorfor ropte ikke hun om hjelp?). Noen later som om de vil ha sex for å bli ferdig med det/ikke bli skadet (hun ville det selv!). Noen blokker helt ut (hvis hun ikke husker, så var det ikke voldtekt)

Ser du virkelig ikke hvordan du ødelegger for andre ved å påstå at alle reagerer likt ved voldtekt?

Anonymkode: c141a...1bb

Jeg påstår ikke at alle reagerer likt. Jeg sier hvordan det føltes for meg og at jeg ikke skjønner at man kan like det. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Jeg påstår ikke at alle reagerer likt. Jeg sier hvordan det føltes for meg og at jeg ikke skjønner at man kan like det. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Beklager, men da er du veldig enkel. Man liker det ikke, men man kan ikke styre kroppens fysiske reaksjoner. Du bør holde deg for god til å komme med slike uttalelser. 

Anonymkode: ab194...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg påstår ikke at alle reagerer likt. Jeg sier hvordan det føltes for meg og at jeg ikke skjønner at man kan like det. 

Anonymkode: c7cc9...fcb

Det er ikke snakk om å like/ikke like det, men om hvordan kroppen fysisk reagerer på det!

Anonymkode: a3a79...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, men da er du veldig enkel. Man liker det ikke, men man kan ikke styre kroppens fysiske reaksjoner. Du bør holde deg for god til å komme med slike uttalelser. 

Anonymkode: ab194...6de

Man liker det jo litt om man får orgasme. Den sitter hos kvinner ganske mye i hodet også. Er en grunn til at veldig stor prosentandel av kvinner aldri får orgasme. 
 

Jeg blir ikke opphisset fysisk når noen trenger seg på meg, tvert i mot!

Anonymkode: c7cc9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Beklager, men da er du veldig enkel. Man liker det ikke, men man kan ikke styre kroppens fysiske reaksjoner. Du bør holde deg for god til å komme med slike uttalelser. 

Anonymkode: ab194...6de

 

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er ikke snakk om å like/ikke like det, men om hvordan kroppen fysisk reagerer på det!

Anonymkode: a3a79...e3f

Dette her.

Men du viser egentlig noe annet som forsking også viser, nemlig at noen ofre viser MINDRE empati med andre som har opplevd noe tilsvarende.

Anonymkode: c141a...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...