Heltrandomspørsmål Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Hei alle sammen. Høres dette kjent ut for noen? I hele desember så følte jeg meg helt super, vondt i halsen i begynnelsen av desember, men eller bra form osv., men i slutten av andre uka i januar så kjente jeg at energinivået begynte å synke. Helt merkelig. Og slik fortsatte det helt til nå. I mellomtiden har jeg vært forkjølet, det er jeg forsåvidt litt enda, har hatt kraftig hodepine så måtte til legen også få sterkere smertestillende fordi vanlig Paracet hjalp ikke.. også fortsatt er jeg helt nede når det gjelder energi. Altså føles som om jeg er på bånn. Ikke vil jeg lage mat, ikke vil jeg spise, ikke vil jeg trene, ingenting, nada. Føler ikke for noenting. Og samtidig synes jeg det er kjett å være hjemme, vil gjerne finne på noe. Pr.idag er jeg ikke i jobb og hjemme med ei lita ei på 2,5 år. Vi er jo ute av huset ofte og dette har jeg ikke værtplaget med før, men nå kom det snikende på meg og jeg skjønner ikke hva er det som skjer. Har tatt blodprøver, så skal få svar på mandag om det er noe mangel på et eller annet, men hvis det ikke er det så.. skjønner jeg ikke hvordan i alle dager og ikke minst hvor skal jeg finne energi..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 Få deg en jobb. Anonymkode: 41f3c...82a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Kanskje litt deprimert? Anonymkode: 415e4...ef7
Heltrandomspørsmål Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje litt deprimert? Anonymkode: 415e4...ef7 Jeg er ikke sikker.. høres det slik ut?
Heltrandomspørsmål Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få deg en jobb. Anonymkode: ... takk for svar..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Vil tro du har lave nivåer av D-vitaminer. Tre måneder etter sommeren er slutt er nivåene våre halvert, om vi ikke tar tilskudd. Og så fortsetter de å synke til våren. Mange kommer seg ikke nok opp på sommeren heller. Lave verdier kan gjøre immunforsvaret svakere, gi langt mindre energi, depresjon, muskel/skjelettplager, blant annet. Vent til mandag og hør hva blodprøvene dine viser. Kan jo være andre ting også. Etter at jeg passet på å ha noenlunde nok D-vit.nivåer gjennom vintrene så har jeg ikke lenger "vinter-blues", noe jeg kunne få før. Anonymkode: fba3e...3ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 Da jeg hadde det slik var det mangel på jern og d-vitaminer. Fikk vitaminer på resept og har ikke vært syk siden da. Det er over 3 år siden Anonymkode: 53071...995
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #8 Skrevet 7. februar 2020 Hvordan har livet ditt vært før du ble syk? Før du ble gravid? Hadde du jobb? Trivdes du eller er det en grunn til at du ikke jobber nå? Flytta? Dødsfall/konflikter i livet ditt? Det kan rett og slett være at du har fått en kroppslig reaksjon på stress som du har ment at du har taklet. Ellers er jeg enig i at du må sjekke vitaminer, mineraler og stoffskifte. Anonymkode: 23266...7f4
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #9 Skrevet 7. februar 2020 Det høres jo ut som du har vært ordentlig syk nå, og da følger ofte tungsinnet med er min erfaring. Gi det en ukes tid, ikke push deg men gjør ting som gir litt glede. pøs på med C vit, D vit og sink. og oppdater oss om en uke 😉 Anonymkode: 72001...166
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #10 Skrevet 7. februar 2020 Ville tatt sjekk hos legen. Full undersøkelse, men spesielt d vitaminer, b vitaminer og jern. Pluss hormoner. Mulig dette bare er mangel på noe, oftest d-vit. Det kan de depresjon. Og lavt energi nivå. Anonymkode: 2f985...9d6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ville tatt sjekk hos legen. Full undersøkelse, men spesielt d vitaminer, b vitaminer og jern. Pluss hormoner. Mulig dette bare er mangel på noe, oftest d-vit. Det kan de depresjon. Og lavt energi nivå. Anonymkode: 2f985...9d6 Sjekk stoffskiftet også. Anonymkode: 2f985...9d6
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan har livet ditt vært før du ble syk? Før du ble gravid? Hadde du jobb? Trivdes du eller er det en grunn til at du ikke jobber nå? Flytta? Dødsfall/konflikter i livet ditt? Det kan rett og slett være at du har fått en kroppslig reaksjon på stress som du har ment at du har taklet. Ellers er jeg enig i at du må sjekke vitaminer, mineraler og stoffskifte. Anonymkode: 23266...7f4 Jeg er ikke syk.. er egentlig oppegående, driftig og positiv person, så jeg vet ikke hva som skjer. Før jeg ble gravid, ja, var i jobb. Neida, dette har ikke noe med flytting, dødsfall, konflikt .. selvfølgelig så er det jo alltid litt ting aom skjer til en person i livet ..men det er på en måte ikke det.. litt vanskelig å forklare.. Har hatt litt utfordrende 2019, men det går bra.. så takler egentlig, som oftest situasjoner osv bra. Jeg har det vanskelig å forstå at disse utfordrende ting som jeg har hatt i livet mitt i 2019 er med på å påvirke meg nå.. Jeg var helt fin i desember..glad og gjorde ting osv..og plutselig, fra 2 uka i januar så følte jeg meg sliten .. så jeg trodde det var mangel på søvn.. la meg rundt halv 11/11/halv 12..og står opp 6/halv 7/7..så jeg begynte å legge meg tidligere fordi jeg har hatt god effekt av det før, men denne gangen gjorde det ikke ting bedre. Så ble dattera forkjølet med feber, og da hun ble nesten frisk, så ble jeg syk uten feber. Og da ballet det seg på, hes i stemmen, snørr, så kom kraftig hodepine, slapp allmenntilstand.. så jeg gikk til legen, fikk sterkere smertestillende og tok blodprøver. Har også vært hos osteopat og knekt/massert opp i nakken. Hodepinen er borte, men er svimmel og uten energi 😐 Og synes dette er vedlig trist og slitsomt. Og er heller ikke den som sutrer og klager-person, så veldig uvanlig for meg å ha det slik.
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #13 Skrevet 7. februar 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville tatt sjekk hos legen. Full undersøkelse, men spesielt d vitaminer, b vitaminer og jern. Pluss hormoner. Mulig dette bare er mangel på noe, oftest d-vit. Det kan de depresjon. Og lavt energi nivå. Anonymkode: 2f985...9d6 Mhm, har tatt det nå på mandag, får svar på mandag om det er noe 😐 Ingen hodepine nå men svimmel og tom for energi. Har litt energi på dagen føler jeg .. men så dabber det kraftig ned...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #14 Skrevet 7. februar 2020 7 minutter siden, Heltrandomspørsmål skrev: Mhm, har tatt det nå på mandag, får svar på mandag om det er noe 😐 Ingen hodepine nå men svimmel og tom for energi. Har litt energi på dagen føler jeg .. men så dabber det kraftig ned... Sjekk på furstpasient.no der kan du sjekke resultatene dine selv Anonymkode: 583c4...179
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #15 Skrevet 7. februar 2020 Jeg hadde det slik med D-vitamin mangel. Og i begge graviditeter pga lavt blodtrykk.. Anonymkode: 63924...185
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #16 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sjekk på furstpasient.no der kan du sjekke resultatene dine selv Anonymkode: 583c4...179 Alle prøver sendes vel ikke dit? Anonymkode: 415e4...ef7
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #17 Skrevet 7. februar 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk på furstpasient.no der kan du sjekke resultatene dine selv Anonymkode: 583c4...179 Har gått inn for å sjekke men jeg vet ikke hva disse tallene betyr. Ingenting er i rød skrift eller grønn, så jeg vet ikke om noe er lavt eller høyt.
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #18 Skrevet 7. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle prøver sendes vel ikke dit? Anonymkode: 415e4...ef7 Jeg tror at jeg fant svar på alle prøvene.. men jeg vet ikke hva alle disse tallene betyr. Det var tatt mange forskjellige vitaminer osv.. men hva alle står for er jeg usikker.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #19 Skrevet 7. februar 2020 1 minute ago, Heltrandomspørsmål said: Har gått inn for å sjekke men jeg vet ikke hva disse tallene betyr. Ingenting er i rød skrift eller grønn, så jeg vet ikke om noe er lavt eller høyt. Står det ingentinh om grensenivå der? Anonymkode: 63924...185
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #20 Skrevet 7. februar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Står det ingentinh om grensenivå der? Anonymkode: 63924...185 Jeg fant bare hva min.og maks er.. så på de fleste prøvene.. men fortsatt ikke helt sikker på om jeg mangler noe.. synes ikke slik men.. jeg får høre hva han fastlegen sier.. Hvis prøvene viser alt bra så skjønner jeg ikke hva det er som er galt med meg..
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #21 Skrevet 7. februar 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det høres jo ut som du har vært ordentlig syk nå, og da følger ofte tungsinnet med er min erfaring. Gi det en ukes tid, ikke push deg men gjør ting som gir litt glede. pøs på med C vit, D vit og sink. og oppdater oss om en uke 😉 Anonymkode: 72001...166 Dette har pågått siden 2 uka i januar.. så.. totalt har jeg hatt det slik i nrsten 1 mnd, men gikk inn nå på furst.no for å sjekke blodprøvene og jeg tror ikke at de viser noe galt.. så da vet jeg ikke hva det er...😔
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #22 Skrevet 7. februar 2020 3 minutter siden, Heltrandomspørsmål skrev: Dette har pågått siden 2 uka i januar.. så.. totalt har jeg hatt det slik i nrsten 1 mnd, men gikk inn nå på furst.no for å sjekke blodprøvene og jeg tror ikke at de viser noe galt.. så da vet jeg ikke hva det er...😔 Sjekk d vitamin blant annet norske prøver har veldig lave verdier som grense verdier i mange land hadde det stått mangel på det om du var i nedre sjiktet. Du skal nok ligge helt på topp i verdiene for ikke å ha reelle mangler. Anonymkode: 583c4...179
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #23 Skrevet 7. februar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk d vitamin blant annet norske prøver har veldig lave verdier som grense verdier i mange land hadde det stått mangel på det om du var i nedre sjiktet. Du skal nok ligge helt på topp i verdiene for ikke å ha reelle mangler. Anonymkode: 583c4...179 Nå sjekket jeg tallene på d vitamin, det står at min er på 62 og "Referanseområde: 50-150, men det står ikke at det er lavt eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2020 #24 Skrevet 7. februar 2020 Just now, Heltrandomspørsmål said: Nå sjekket jeg tallene på d vitamin, det står at min er på 62 og "Referanseområde: 50-150, men det står ikke at det er lavt eller noe sånt. Under 50 er da ikke ok. Men 62 er lavt, så du får sikkert beskjed om å øke. Jeg fikk dråper som skulle tas en gang i uken på resept. Mannen min kjøpte den sterkeste dosen de har på apoteket Anonymkode: 63924...185
Heltrandomspørsmål Skrevet 7. februar 2020 Forfatter #25 Skrevet 7. februar 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Under 50 er da ikke ok. Men 62 er lavt, så du får sikkert beskjed om å øke. Jeg fikk dråper som skulle tas en gang i uken på resept. Mannen min kjøpte den sterkeste dosen de har på apoteket Anonymkode: 63924...185 Vel.. vi får se hva hsn fastlegen sier.. Han er litt sånn at alt er bra uansett..ikke noe galt.. så jeg håper han sier noe fornuftig.. 😐
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå