Gå til innhold

Ufarlig virus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

630 døde, 2440 bekreftet smittet, deriblant 2 nyfødte babyer.. 

Dette viruset er definitivt ikke ufarlig, og jeg tror det er mye farligere enn hva som kommer fram i media. Når Kina isolerer hele byer, pga et virus de først prøvde å fortie.. Dette er nok værre enn vi liker å tro.. 

Anonymkode: 5e593...7e2

Det er mange fler smittede. Offesielle tall sier over 30.000 hvorav over 4800 er kritisk syke og under 1600 har foreløpig blirr friske igjen.

Anonymkode: 01bb6...914

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det sies at de har gått gjennom beredskapen og mener å ha kontroll på det så tenker jeg at det er mange i viktige posisjoner som satser på at det ikke blir så ille, at det sjanses på at folkehelsen er såpass god at ikke mange vil dø eller ha behov for behandling, og også at helsevesenet derfor vil ha kapasitet til å ta unna. Men skulle dette bli en verre epedemi, om viruset muterer og blir mer smittsomt, da tror jeg ikke vi har kapasitet i helsevesenet til å hjelpe alle. Det er noe med hvor mye man kan kjøre helsepersonell på overtid også, den fysiske og psykiske belastningen på disse.

Anonymkode: 90e4f...397

https://www.nytimes.com/2020/02/02/world/asia/china-coronavirus-wuhan.html

Anonymkode: 01bb6...914

Skrevet
På 6.2.2020 den 16.21, Anonym bruker skrev:

Allikevel dør unge spreke leger..

https://www.tv2.no/nyheter/11194879/

Anonymkode: 596e5...640

Det er ikke farlig FØR du er smittet av det, i alle fall.

Anonymkode: 977f7...3b6

Skrevet

Tallet på døde og smittede øker dag for dag.. Jeg tror legen som sier vi ikke trenger å være bekymret i Norge tar feil. Selv om symptomene er influensalignende i starten, ser det ut til at de smittede ganske raskt utvikler multiorgansvikt.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tallet på døde og smittede øker dag for dag.. Jeg tror legen som sier vi ikke trenger å være bekymret i Norge tar feil. Selv om symptomene er influensalignende i starten, ser det ut til at de smittede ganske raskt utvikler multiorgansvikt.

Jeg synes i hvert fall det er merkelig at Kina stenger landet i så stor grad som de gjør. Det har vel aldri skjedd før? De isolerer mange titalls millioner mennesker, de stenger skoler, de stenger store bedrifter, de hastebygger nødsykehus for tusenvis av pasienter. Merkelig mye tiltak for et virus som hevdes å være mindre farlig enn hva svineinfluensaen viste seg å være.

Det er jo bra hvis alle tiltakene har greid å få ned antall smittede og at det ikke sprer seg like mye til resten av verden, men Kina er vel ikke kjent for å gjøre slikt uten meget gode grunner.

På meg virker det som om de holder tilbake informasjon om hva som skjer med pasientene etter de er blitt syke. Det er jo tydelig at det ikke bare er lungebetennelse for de som får det. Nå er det jo to av legene som er døde av hjertesvikt etter å ha blitt smittet, så ja, jeg er enig med deg i at det virker som om det utvikler seg raskt til en organsvikt.

Skrevet

Man kan vel ikke være i tvil om at Kina prøver å skjule hvor alvorlig viruset er, når man leser dette.

"Lørdag kom myndighetene i Kina med nye, strenge regler. Skulle reglene brytes risikerer man å bli straffet hardt.

Lovbrytere vil raskt bli arrestert, dømt og risikerer i verste fall dødsstraff, ifølge CNN."

https://www.dagbladet.no/nyheter/bryt-karantenen-og-du-risikerer-dodsstraff/72117441

Dødstraff for et virus  som skulle være mindre farlig enn Sars epidemien var.  De stenger ned store bedrifter og hele byer, og bygger gigantsykehus på få dager for et virus som ikke er så farlig. Nå  I tillegg så styrer de bla twitter så innbyggere ikke kan si det de vil., hashtag blir sensurert.

Anonymkode: ecdbf...af7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan vel ikke være i tvil om at Kina prøver å skjule hvor alvorlig viruset er, når man leser dette.

"Lørdag kom myndighetene i Kina med nye, strenge regler. Skulle reglene brytes risikerer man å bli straffet hardt.

Lovbrytere vil raskt bli arrestert, dømt og risikerer i verste fall dødsstraff, ifølge CNN."

https://www.dagbladet.no/nyheter/bryt-karantenen-og-du-risikerer-dodsstraff/72117441

Dødstraff for et virus  som skulle være mindre farlig enn Sars epidemien var.  De stenger ned store bedrifter og hele byer, og bygger gigantsykehus på få dager for et virus som ikke er så farlig. Nå  I tillegg så styrer de bla twitter så innbyggere ikke kan si det de vil., hashtag blir sensurert.

Det henger ikke på greip logisk sett, det er i hvert fall sikkert.

Man kan jo også lure på om det er tilfeldig at disse strenge reglene og truslene om straff kommer etter at folket har begynt å bli sint pga. måten myndighetene trakasserte og ydmyket den legen som varslet om viruset og nå er død av det.

Skrevet

Det før ca 100 pr dag, og vaksine er klar først om 18 mnd.. Håper inderlig det «brenner ut» og avtar snart! 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du leste ikke de fire siste linjene i artikkelen? 

Anonymkode: 7e4f6...49f

Ikke meg du svarer, men hva sikter du til?

Skrevet

Det er ingen døde utenfor kina, med unntak av en kineser i Hong Kong og Thailand. 

Anonymkode: 70dc7...be9

Skrevet
På 6.2.2020 den 23.50, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker nesten litt sånn inni meg at den legen kanskje ikke døde av selve viruset. Enkelt å skylde på det.... kanskje det ble sterkt mislikt at han varslet forlik om viruset som Kina kanskje ønsket å hemmeligholde bitte litt lenger? Jeg hører på en podcast hvor en av deltagerne i podcasten var på jobb reise til China. Han kom seg heldigvis hjem men det var med ett nødskrik. Han fortalte litt om hvor sensurert det faktisk er i Kina. Blant annet YouTube osv er sperret. Han ble syk men ikke av viruset men en vanlig forkjølelse det gjorde at han nesten ikke fikk reise inn. Han var der i 4 uker de to siste ukene ble corona viruset kjent. Han sa selv at det allerede da var mye hemmelighold og garantert flere syke enn tallet som er gitt. Han er forøvrig fra usa

Anonymkode: fc2c3...b36

Dette er jo ikke akkurat noe news flash...?! Det er jo Kina sånn det alltid har vært. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...