Gå til innhold

Ufarlig virus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leger er jo ikke akkurat kjent for å ta best vare på seg selv. Kjenner ikke til arbeidsforholdene akkurat der, men hvis jeg skal gjette er det stress, overarbeid og sannsynligvis et sted mellom 50-80 timers arbeidsuke. Ikke de beste forutsetningene for å ha god motstandskraft.

Anonymkode: cd303...5a9

Skrevet

Jada, men det er en mann i sin beste alder. Så dette viruset er dødelig, og ikke bare for de eldste.

Anonymkode: 596e5...640

Skrevet

Fikk ikke han hjerteinfarkt da? Leste at de ikke visste om han døde av viruset eller farktet... 

Anonymkode: a8b10...f35

Skrevet

Nei, det var en eldre lege.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fikk ikke han hjerteinfarkt da? Leste at de ikke visste om han døde av viruset eller farktet... 

Det var en annen lege, han var 53 år og døde i januar av hjerteinfarkt

Anonymkode: ecdbf...af7

Skrevet

80% av de døde er i følge kinesiske myndigheter over 80 år. 75 % har underliggende sykdomer.

Ellers tar det omtrent 6 til 41 dager fra folk får symptomer til de dør. Dødsfall utenfor Kina har vært yngre mennesker (menn). Sansy mig  is på grunn av at det har vært klart flest menn i arbeidsfør alder som har vært på foretningsreise.

Det er nå over 4000 kritisk syke. Om fordelingen mellom gamle og unge døde kommer til å homde seg stabil, eller om en av gruppene bare bruker lengre tid, får vi se i løpet av de første ukene.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Anonymkode: 01bb6...914

Skrevet

80% av de døde er i følge kinesiske myndigheter over 80 år. 75 % har underliggende sykdomer.

Ellers tar det omtrent 6 til 41 dager fra folk får symptomer til de dør. Dødsfall utenfor Kina har vært yngre mennesker (menn). Sansy mig  is på grunn av at det har vært klart flest menn i arbeidsfør alder som har vært på foretningsreise.

Det er nå over 4000 kritisk syke. Om fordelingen mellom gamle og unge døde kommer til å homde seg stabil, eller om en av gruppene bare bruker lengre tid, får vi se i løpet av de første ukene.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Beklager 80% er over 60 år, ikke over 80 år.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå sier Kina at han ikke er død alikevel

Nei, bare hatt hjertestans, og er kritisk syk...

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bare hatt hjertestans, og er kritisk syk...

Da er det to forholdsvis unge leger som har behandlet viruspasienter som har fått hjertestans. Stress eller viruspåvirkning?

Anonymkode: 90e4f...397

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det to forholdsvis unge leger som har behandlet viruspasienter som har fått hjertestans. Stress eller viruspåvirkning?

I denne saken så er det vel ingen tvil om at det er viruset

Skrevet

Det vel heller ingen som har sagt at viruset er ufarlig. 

Anonymkode: cd303...5a9

Skrevet

Hvilken rolle spiller det egentlig?

Viruset er der, det vil spre seg, og vi får ikke gjort noen ting med det....

De finner sikkert en vaksine etterhvert, og folk får en immunitet, akkurat som ved vanlig influensa.

Det må bare gå sin gang, og uansett hvor mange negativ energi vi bruker på å tenke og bekymre oss har det ingen effekt på resultatet.

Så hvorfor bruke energi på å tenke på dette?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken rolle spiller det egentlig?

Viruset er der, det vil spre seg, og vi får ikke gjort noen ting med det....

De finner sikkert en vaksine etterhvert, og folk får en immunitet, akkurat som ved vanlig influensa.

Det må bare gå sin gang, og uansett hvor mange negativ energi vi bruker på å tenke og bekymre oss har det ingen effekt på resultatet.

Så hvorfor bruke energi på å tenke på dette?

Svært mange andre land setter i verk forebyggende tiltak, men ikke Norge. Dette kan det stilles store spørsmålstegn ved.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå sier Kina at han ikke er død alikevel

Men nå er han visst død likevel...

Man kan virkelig stole på Kina i denne sammenhengen...

All ære til han som varslet om dette slik at verden ble oppmerksom på det og Kina ikke lenger kunne forsøke å skjule hva som skjedde.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jada, men det er en mann i sin beste alder. Så dette viruset er dødelig, og ikke bare for de eldste.

Hvordan vet du at han var frisk? 

Anonymkode: 66501...449

Skrevet

Jeg tenker nesten litt sånn inni meg at den legen kanskje ikke døde av selve viruset. Enkelt å skylde på det.... kanskje det ble sterkt mislikt at han varslet forlik om viruset som Kina kanskje ønsket å hemmeligholde bitte litt lenger? Jeg hører på en podcast hvor en av deltagerne i podcasten var på jobb reise til China. Han kom seg heldigvis hjem men det var med ett nødskrik. Han fortalte litt om hvor sensurert det faktisk er i Kina. Blant annet YouTube osv er sperret. Han ble syk men ikke av viruset men en vanlig forkjølelse det gjorde at han nesten ikke fikk reise inn. Han var der i 4 uker de to siste ukene ble corona viruset kjent. Han sa selv at det allerede da var mye hemmelighold og garantert flere syke enn tallet som er gitt. Han er forøvrig fra usa

Anonymkode: fc2c3...b36

Skrevet

Jeg tenker nesten litt sånn inni meg at den legen kanskje ikke døde av selve viruset. Enkelt å skylde på det.... kanskje det ble sterkt mislikt at han varslet forlik om viruset som Kina kanskje ønsket å hemmeligholde bitte litt lenger? Jeg hører på en podcast hvor en av deltagerne i podcasten var på jobb reise til China. Han kom seg heldigvis hjem men det var med ett nødskrik. Han fortalte litt om hvor sensurert det faktisk er i Kina. Blant annet YouTube osv er sperret. Han ble syk men ikke av viruset men en vanlig forkjølelse det gjorde at han nesten ikke fikk reise inn. Han var der i 4 uker de to siste ukene ble corona viruset kjent. Han sa selv at det allerede da var mye hemmelighold og garantert flere syke enn tallet som er gitt. Han er forøvrig fra usa

Mente sensurert og overvåket ikke sperret

Skrevet

630 døde, 2440 bekreftet smittet, deriblant 2 nyfødte babyer.. 

Dette viruset er definitivt ikke ufarlig, og jeg tror det er mye farligere enn hva som kommer fram i media. Når Kina isolerer hele byer, pga et virus de først prøvde å fortie.. Dette er nok værre enn vi liker å tro.. 

Anonymkode: 5e593...7e2

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg på og. Han fikk jo refs av myndighetene for å slå alarm om viruset. Med de tiltakene som gjøres i Kina, så tror jeg det er mye mer omfattende og farlig enn de vil ut med.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

630 døde, 2440 bekreftet smittet, deriblant 2 nyfødte babyer.. 

Dette viruset er definitivt ikke ufarlig, og jeg tror det er mye farligere enn hva som kommer fram i media. Når Kina isolerer hele byer, pga et virus de først prøvde å fortie.. Dette er nok værre enn vi liker å tro.. 

Jeg tenker at dødstallene henger langt etter antall smittede. De som til nå er døde ble jo tidlig smittet. Nå øker både antall smittede og døde raskt, så det kan bli langt større dødstall.

Jeg tenker det trolig bare er en realitet. Også det at det vil spre seg over det meste av verden. WHO har jo bedt verden om over 600 millioner som et hastevedtak for å hindre smitte i de fattigste landene, men har ikke hørt at Norge har gitt?

Jeg er selv i en risikogruppe, men jeg orker ikke stresse med det. Får man det så får man ta det som kommer da.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at dødstallene henger langt etter antall smittede. De som til nå er døde ble jo tidlig smittet. Nå øker både antall smittede og døde raskt, så det kan bli langt større dødstall.

Jeg tenker det trolig bare er en realitet. Også det at det vil spre seg over det meste av verden. WHO har jo bedt verden om over 600 millioner som et hastevedtak for å hindre smitte i de fattigste landene, men har ikke hørt at Norge har gitt?

Jeg er selv i en risikogruppe, men jeg orker ikke stresse med det. Får man det så får man ta det som kommer da.

Virker som Norge krysser fingrene og håper det går over.. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virker som Norge krysser fingrene og håper det går over.. 

Selv om det sies at de har gått gjennom beredskapen og mener å ha kontroll på det så tenker jeg at det er mange i viktige posisjoner som satser på at det ikke blir så ille, at det sjanses på at folkehelsen er såpass god at ikke mange vil dø eller ha behov for behandling, og også at helsevesenet derfor vil ha kapasitet til å ta unna. Men skulle dette bli en verre epedemi, om viruset muterer og blir mer smittsomt, da tror jeg ikke vi har kapasitet i helsevesenet til å hjelpe alle. Det er noe med hvor mye man kan kjøre helsepersonell på overtid også, den fysiske og psykiske belastningen på disse.

Skrevet

Eneste håpet er jo at det ikke er særlig flere smittede i utlandet. Det virker ikke som det sprer seg like raskt. Og ingen døde som ikke er kinesere i utlandet ennå. Det gir ett lite glimmer av håp i alle fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...