Gå til innhold

Er det vanlig å feire bursdag til barn man har mistet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså å be inn til selskap og forvente gaver?

Anonymkode: afbec...a7d

Videoannonse
Annonse
Gjest KenCreek
Skrevet

Ikke vanlig nei. Men sikkert noen som gjør det likevel. Men... gaver??

Skrevet

Håper ikke det er vanlig. Høres passe sykt ut...

Anonymkode: 5d49a...459

Skrevet

Jeg tenker det er en fin markering. Men uten gaver. Mer for å minne den som er død, og for å samle gode venner og familie til en fin markering over det som var eller aldri ble. 

Anonymkode: bf2b4...b86

Skrevet

Ja, helt normalt. Jeg kjemmer flere som gjør det. De pleier å få barneklær i en størrelse større hvert år.

Anonymkode: 85dce...26b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, helt normalt. Jeg kjemmer flere som gjør det. De pleier å få barneklær i en størrelse større hvert år.

Det er bare sykt.

Anonymkode: 90a8f...d4c

Gjest KenCreek
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare sykt.

Enig!!! Men jeg tror innlegget var på spøk...

Skrevet

Jeg har aldri mistet barn, og tror ikke jeg har noen rett til å mene noe om hvordan en skal sørge over sin sønn eller datter. Men jeg ville synes det var trist om en jeg var glad i videreførte barnets bursdager som om det fortsatt levde. Mitt inntrykk er at sorgen da er så altomfattende at man ikke kommer seg videre. Kanskje man da trenger litt hjelp til å finne en måte å sørge på som gjør det mulig også å leve litt. 

Anonymkode: 6154b...95e

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt feil tema å dra en dårlig spøk i

Anonymkode: 5eca9...998

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså å be inn til selskap og forvente gaver?

Selvfølgelig ikke. Men dere kan jo markere det på deres måte. 

Anonymkode: 7cf7d...ef4

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare sykt.

Du gikk fem på der gitt... 

Anonymkode: 7cf7d...ef4

Skrevet

Hi her.

Det er ikke en spøk. Skjønner at de markerte ettårsdagen med selskap, men nå har det blitt både to og treårsdag. Og ja, de forventer gaver. Det kan umulig være sunt for de andre barna i familien. 
Men enig i at det er vanskelig å sette seg inn i deres situasjon. Skjønner selvfølgelig at det er en tøff situasjon for de, men kjenner det blir verre og verre for oss rundt å ta del i denne galskapen. Har ikke lyst å gå i dette selskapet, men vet ikke hvordan vi kan slippe unna.

Skrevet

Søsteren min har «sørgedag» hvert år på den datoen moren hennes døde. Hun forventer at alle hennes nærmeste kommer til lysvake og har med noe hver å spise til felles middag. Hun er rasende på oss fordi vi «hvert jævla år» velger å feire bursdagen til det ene barnet den datoen. 

Noen klikker det bare litt for

Anonymkode: cb1d8...1a4

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Det er ikke en spøk. Skjønner at de markerte ettårsdagen med selskap, men nå har det blitt både to og treårsdag. Og ja, de forventer gaver. Det kan umulig være sunt for de andre barna i familien. 
Men enig i at det er vanskelig å sette seg inn i deres situasjon. Skjønner selvfølgelig at det er en tøff situasjon for de, men kjenner det blir verre og verre for oss rundt å ta del i denne galskapen. Har ikke lyst å gå i dette selskapet, men vet ikke hvordan vi kan slippe unna.

Regner med de står dere nært. Jeg ville helt klart snakket med de og sagt at dette ikke er normalt, for det er det overhodet ikke altså. Jeg ville sagt at jeg forstår de markerer dagen sånn for seg selv, men selskap med gjester og pakker, det er helt bak mål altså. Hadde ikke klart å la være å si meningen min. Jeg hadde sagt det samtidig som jeg avslo invitasjonen. 

Anonymkode: f0b04...b5f

Skrevet

Det er ikke helt normalt. At de ønsker å markere dagen for seg, er jo helt greit. Men de kan jo ikke kreve at alle rundt må gjøre det, og hva skal de med gave? 

Anonymkode: 95369...280

Skrevet

Syns man skal være forsiktig med å si at det og det er normalt, imens det og det er unormalt, når det kommer til sorgprosesser. Med det sagt, om dette er noen dere står nær og dette er noe dere syns er vanskelig forslår jeg å snakke med dette paret. Si at dette ikke er deres måte å sørge på og at det da også blir veldig feil for dere å ta del i dette her.

Anonymkode: e360d...8e0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt feil tema å dra en dårlig spøk i

Du snakker om å tillate seg, og så latterliggjør du sørgende foreldre?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker om å tillate seg, og så latterliggjør du sørgende foreldre?

??

Skrevet

Virkelig ikke normalt 😳

Anonymkode: 1019d...a27

Skrevet

Høres ikke helt normalt ut, men hva vet jeg? Men uansett, hva slags gaver tenker man da?

Anonymkode: 8ae41...89c

Skrevet

Jeg har mistet et barn. Vi feirer bursdagen hvert år. Da kun vi i nærmeste familie. Vi spiser god middag, kake og tar en tur på graven. Prater mye om barnet denne dagen og ser bilder. Merker at de andre barna synes denne dagen er god, vi viser at det er lov å prate om barnet som er borte.

hadde noen kommet med klær i barnets nåværende størrelse ville jeg knekt sammen. Vi inviterer ingen, men svigers pleier komme innom med blomster. 
jeg merker at jeg setter utrolig stor pris på at vennene våre nevner barnet med navn, Forteller minner, sender en snap at de har vært innom graven, eller bare gir en klem og sier at idag ser jeg du har det tøft.

nå vet jeg ikke hvor gammel barnet som døde var. Men kan dere sende en snap om at dere har vært på graven med blomster og så si at dere dessverre ikke kan komme i selskap? 

Anonymkode: 28cca...6a2

Skrevet

Høres ikke normalt ut. Men hva gir man i gave da?

Anonymkode: 21d69...236

Skrevet

Det var veldig spesielt 

Anonymkode: 7e20f...ec7

Skrevet

Å invitere til selskap med gaver er nok ikke vanlig, men å markere dagen med de nærmeste er det nok mange som gjør. 

Anonymkode: 6060e...d7d

Skrevet

Jeg markerer min manns bursdag hvert år selv om han er død. Men jeg forlanger ikke at andre skal prioritere det, de som vil kan delta. Og jeg leker heller ikke at det er «ekte» bursdagsselskap den dagen. Hvem skulle i så fall motta gavene? Barna hans? Foreldrene hans? Jeg? Nei, det er bare rart. 
(Vi markerer det også fordi det gir oss en unnskyldning for å møtes. Familien hans bor ikke i samme land som meg.)

Anonymkode: dc89e...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...