Gå til innhold

Er dette lite penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste lønning må jeg betale en ekstra regning på 11 500 kroner. Har da 7000 kroner igjen til mat og annet. Har elbil, så drivstoff etterbetales. Pleier å ha veldig mye mer. Er redd for å gå i minus. Burde det gå greit? 

Er bare for meg. Er gravid, men spiser ikke så mye mer av den grunn. 

Anonymkode: 84e65...627

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min mening så burde det være mer enn nok.

Anonymkode: c1a5d...613

Skrevet

Det skal gå. Barre du innstiller deg etter det

Anonymkode: ea11d...938

Skrevet

7000 på mat og annet? Hva er "annet"? 

Anonymkode: 74cac...765

Skrevet

Sånn til vanlig har du da 18500 til mat og annet? Hva bruker du de på? Hva er annet? 

Anonymkode: d30ef...4fc

Skrevet

Så til vanlig har du 18.500,-. Hvorfor sparer du ikke noe til nettopp slike tilfeller? 

Anonymkode: f4ba1...f2b

Skrevet

Annet er alt jeg gjør i løpet av en måned. For eksempel teater, restaurantbesøk, shopping osv. 

Til vanlig har jeg et sted mellom 16 000 til 19 000  kroner igjen etter faste utgifter. Har vært flink til å spare, men har akkurat kjøpt en bil til over 400 000 for sparepengene. Derfor er det ikke mange tusen igjen på sparekontoen. Har vel rundt 7000 kroner der. 

Hi

Skrevet

Du må jo bare kutte ut luksusen du omgir deg med. 

Anonymkode: d30ef...4fc

Skrevet

Er jo bare å kutte ut all luksus en måned det. 

Ingen mat, kaffe eller drikke ute, ingen innkjøp av klær, ingen frisør, ingen teater. 

Bare mat og det nødvendigste, tenker da på ting som ikke kan kuttes ut, som en bursdagsgave og slike ting 

Går helt fint 

Anonymkode: c4772...eea

Skrevet

Du sløser noe helt enormt om du er én person på et slikt beløp til vanlig. Du er gravid, dette er en gylden anledning til å bli voksen og ansvarlig. Du får helt fint mat og det du alene trenger for det du har. Men du må kanskje droppe all dyr kaffe, kino, kafé og dilldall..

Anonymkode: 69003...cc3

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Annet er alt jeg gjør i løpet av en måned. For eksempel teater, restaurantbesøk, shopping osv. 

Til vanlig har jeg et sted mellom 16 000 til 19 000  kroner igjen etter faste utgifter. Har vært flink til å spare, men har akkurat kjøpt en bil til over 400 000 for sparepengene. Derfor er det ikke mange tusen igjen på sparekontoen. Har vel rundt 7000 kroner der. 

Hi

Da er det jo bare å kutte ut all luksusen, å bruke 16 000 - 19 000  på sløsing hver eneste måned er galskap. Jeg blir helt matt når jeg leser sånne tråder

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sløser noe helt enormt om du er én person på et slikt beløp til vanlig. Du er gravid, dette er en gylden anledning til å bli voksen og ansvarlig. Du får helt fint mat og det du alene trenger for det du har. Men du må kanskje droppe all dyr kaffe, kino, kafé og dilldall..

Les hva jeg skriver over her. Sparer normalt en god del hver måned. Vil si at jeg er voksen og ansvarlig når jeg har lite lån på bolig, stabil og ok inntekt og aldri har glemt å betale en regning. Du vet vel ikke noe om hva jeg sløser eller ikke sløser. 

Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er det jo bare å kutte ut all luksusen, å bruke 16 000 - 19 000  på sløsing hver eneste måned er galskap. Jeg blir helt matt når jeg leser sånne tråder

Tror du jeg sløser 19 000 kroner hver måned når jeg nettopp har kjøpt en helt ny bil uten lån? Åpenlyst ikke... 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror du jeg sløser 19 000 kroner hver måned når jeg nettopp har kjøpt en helt ny bil uten lån? Åpenlyst ikke... 

Kanskje ikke 19 000, men at du sløser unødvendig er det jo ikke så stor tvil om. Hadde du ikke gjort det, så hadde du ikke sett problem med å ha 7000 å bruke 1 måned, du trenger ikke penger til drivstoff engang.

Skrevet

Det er rikelig. Hold deg til budsjett så vil det gå fint👍

Anonymkode: ae518...127

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke 19 000, men at du sløser unødvendig er det jo ikke så stor tvil om. Hadde du ikke gjort det, så hadde du ikke sett problem med å ha 7000 å bruke 1 måned, du trenger ikke penger til drivstoff engang.

Jeg har høy inntekt og sparer ganske mange tusen hver måned (akkurat nå er kontoen rimelig skrapet på grunn av bilkjøp, vil derfor helst ikke røre de pengene som står igjen.) 

Lurer ikke på hva du mener om mitt pengeforbruk. Jeg anser ikke det jeg bruker mind penger på som sløsing. 

Jeg trenger penger til legebesøk og medisiner blant annet. Bare måneden som kommer vil jeg ha en utgift på 2500 kroner bare til det. Dette har jeg planlagt, men normalt dekkes dette av pengene jeg sitter igjen med etter sparing og faste utgifter. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har høy inntekt og sparer ganske mange tusen hver måned (akkurat nå er kontoen rimelig skrapet på grunn av bilkjøp, vil derfor helst ikke røre de pengene som står igjen.) 

Lurer ikke på hva du mener om mitt pengeforbruk. Jeg anser ikke det jeg bruker mind penger på som sløsing. 

Jeg trenger penger til legebesøk og medisiner blant annet. Bare måneden som kommer vil jeg ha en utgift på 2500 kroner bare til det. Dette har jeg planlagt, men normalt dekkes dette av pengene jeg sitter igjen med etter sparing og faste utgifter. 

Jeg mener fremdeles at 7000 burde holde fint uten problemer

Skrevet

7000 - 2500 = 4500kr til mat og annet. Hvis du ukeshandler burde du klare deg GODT på 1000kr i uka, da har du til og med 500kr til overs til f.eks. et cafebesøk :)

Burde med andre ord gå helt fint. Du får jo ikke spart så mye akkurat den måneden, men da starter du bare på ny frisk neste måned :)

Anonymkode: 3e994...66c

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les hva jeg skriver over her. Sparer normalt en god del hver måned. Vil si at jeg er voksen og ansvarlig når jeg har lite lån på bolig, stabil og ok inntekt og aldri har glemt å betale en regning. Du vet vel ikke noe om hva jeg sløser eller ikke sløser. 

Hi

Når du lurer på hvordan du skal klare deg en måned på 7000 kroner kan man virkelig lure. Og når du vanligvis har både teater, kafé, restaurant etc i budsjettet sier det også litt. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når du lurer på hvordan du skal klare deg en måned på 7000 kroner kan man virkelig lure. Og når du vanligvis har både teater, kafé, restaurant etc i budsjettet sier det også litt. 

Hvorfor sier det litt? Når jeg har svært lavt boliglån på en bolig med høy verdi, har en godt betalt jobb, normalt sett har råd til det jeg ønsker uten å bruke sparekontoen, hvorfor skal jeg da slutte å gjøre de tingene som gir meg glede? Man har bare dette ene livet. Barnet mitt kommer ikke til å lide noen nød fordi jeg ikke sparer hver eneste krone jeg har til overs. Hva skal det være godt for? 

Jeg er ikke vant til å ha 7000 kroner til overs, så jeg spør hva andres erfaringer med det er. Utrolig mye rart folk skal mene og tenke noe om uten at det er spørsmålet. 

Til dere andre: takk! 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sier det litt? Når jeg har svært lavt boliglån på en bolig med høy verdi, har en godt betalt jobb, normalt sett har råd til det jeg ønsker uten å bruke sparekontoen, hvorfor skal jeg da slutte å gjøre de tingene som gir meg glede? Man har bare dette ene livet. Barnet mitt kommer ikke til å lide noen nød fordi jeg ikke sparer hver eneste krone jeg har til overs. Hva skal det være godt for? 

Jeg er ikke vant til å ha 7000 kroner til overs, så jeg spør hva andres erfaringer med det er. Utrolig mye rart folk skal mene og tenke noe om uten at det er spørsmålet. 

Grunnen til at du skal slutte er fordi det er urettferdig at andre ikke kan gjøre det samme...🙄

Anonymkode: bcdb0...450

Skrevet

Når du er gravid er legebesøk gratis!!

Anonymkode: 1eec7...990

Skrevet

Hvis det skulke knipe så kan du vel låne/få litt av samboer/barnefar?

Anonymkode: 60be2...54c

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du er gravid er legebesøk gratis!!

Anonymkode: 1eec7...990

Bare hvis det er svangerskapsrelatert.

Anonymkode: 824b8...3c3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som sier du skal leve spartansk selv om du får barn. Men om du lurer på om det går greit en måned på 7000 er det jo ikke rart man spør. Du har store unødvendige utgifter som du burde ha sett at du enkelt kunne kutte den ene måneden uten at det skulle være nødvendig å spørre om veiledning fra Dib. Det er jo som du sier, du har jo ikke dårlig råd! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...