Gå til innhold

Bor i isolert bygd, hva gjør jeg nå?


Izelin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter litt med å finne informasjon om dette andre steder uten å ha et møte med rådgiver i Nav, så tenkte jeg skulle spørre her. Kanskje er eller har noen vært i samme situasjon? 😊 Jeg fikk barn i slutten av juli, og snart er permisjonen min over, far jobber i fiskeindustrien og skal ikke ha sin permisjon før i september, da det er minst å gjøre på jobben hans da. Jeg jobber på samme sted, så arbeids sesongene er de samme for begge. Jeg har ikke førerkort, og bor 1 halvtime og 1 fjellovergang fra nærmeste «by», der det finnes barnehage. Ingen av de barnehagene tar imot barn under 1 år. Så jeg aner da virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre det, det bor ikke så mange her ute, så dagmamma er det bare å glemme. Alle har jo arbeid og gå til. Dattera mi er også eneste barnet her ute. Blir vanskelig med ulønnet permisjon, skal vi bare sulte liksom? Eller er det faktisk hjelp å få hos nav? Håper på mange gode svar 😊

 

Hilsen meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må på jobb og far ta permisjon. Da får dere begge penger. Evt får en jobbe dagtid og den andre kveldsskift?

så starter dere å søke jobber et sted barnet deres kan vokse opp. Å være eneste barn, langt til barnehage og mor uten lappen høres vanskelig ut. Dere nå jo flytte på sikt og kan jo bare starte prosessen nå.

Anonymkode: 23b41...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...