GÃ¥ til innhold

Hvor gamle var barna dine da de fikk vannkopper?🥴


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sørget du for at de ble smittet, eller ble de smittet naturlig? Tvillingene er 5år gamle og ett vennepar har barn med vannkopper nå. Selv om det er fælt ønsker jeg at barna skal bli ferdig med vannkopper før skolestart. 

Anonymkode: 95191...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste var 2 år, ble smittet i barnehagen.

Nest eldste var 4 år, ble smittet i barnehagen

Yngste var 9 uker gammel, ble smittet av nest eldste.

 

Anonymkode: 87f85...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste var 3 år. Fikk det med hjem fra barnehagen. En uke etter han var frisk viste det seg at lillebror på ett år hadde arvet fornøyelsen. 

Var utrolig glad da det var overstått. Særlig lillebror hadde det slemt. 

Anonymkode: 67109...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste fikk det først. Da var hun 3,5 ca. Minste, som da var 2, fikk det ca 10 dager senere. 
Vet ikke hvor eldste plukket det opp. Ingen i bhg hadde det. Muligens på lekeland. 

Jeg hadde nok ikke gjort så mye for at de skulle bli smittet, men jeg ser hva du sier - veldig greit å være ferdig med det i bhgalder. 
 

Anonymkode: ce67c...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 5 år og fikk det i barnehagen. Minste var da 2-3 mnd gammel og ble fullammet.
Minste mener jeg at fikk noen prikker når hun var 2-3 mnd gammel når broren hadde det. Når hun var 7-8 mnd dro vi på besøk til venner som hadde vannkopper i hus for at hun skulle få det. Fikk det, men kun noen få prikker da også, så jeg tror hun har hatt det veldig mildt 2 ganger.

Anonymkode: 0ef1a...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 12 og var sengliggende i to uker. Skitdårlig. 

Yngste var 6 og var dårlig i under en dag, men var selvsagt hjemme til de hadde tørket inn.

Skulle ønske eldste fikk det da han var yngre, da hadde han nok ikke blitt så dårlig. Vi prøvde å smitte ham da han var 7, men det ble aldri noe.

Anonymkode: 5321b...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 8 og har enda ikke fått det. Om noen rundt oss får det kommer jeg nok til å oppsøke smitte aktivt så vi blir ferdig med det. Ja, skyt meg gjerne, men vil gjerne at hn skal få det før hn blir eldre

Anonymkode: 2e529...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste var nesten seks, fikk det i bhg. Minstemann fikk det ti dager etter eldste, 1,5 år gammel. Hadde nok ikke utsatt de for smitte uansett.

Anonymkode: 384e9...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått smittet nå. Godt å være ferdig med det. Vi fikk det i julen, det var en rævva jul... tenk om dere får det når det er ferie, da kan det være dere ikke får reist.

Anonymkode: e47aa...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitt dem og bli ferdig med det. 

Min var 6 år. Det gikk ganske så enkelt for seg. Til sammenligning var min far 30 da han fikk det, og han var så syk at han ikke fungerte i det hele tatt. 

Anonymkode: 36868...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk det høsten 2018 og da var de 6,5 år, 11 og 13 år!  Hun på 6,5 gikk det først og smittet sine søstre..Det var kun hun på 11 som ble syk av dem..

Anonymkode: 63445...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7, 4 og 2 år. Greit å være ferdig med det. Vi har venner med en liten gutt som har nedsatt immunforsvar og da er det veldig greit at vi ikke trenger å være redd for å smitte han med vannkopper.

Anonymkode: ece04...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jevnlig sendt på "smittebesøk" til de som hadde vannkopper da jeg var lita, men fikk det aldri.

Da jeg var nesten 30 år, derimot. Etter tre døgn med helt sinnsyk kløe og null søvn ringte jeg legekontoret og sa at hvis jeg ikke fikk noe som faktisk tok kløen og som fikk meg til å sove så ville jeg der og da ha det journalført at jeg fraskrev meg ethvert ansvar for eget liv og helse fra og med da. Ble da heldigvis tatt på alvor.

Så jeg ville uten tvil ha sendt barna på smittebesøk om de ikke hadde fått vannkopper, for så syk som jeg var da unner jeg ingen å være.

Anonymkode: 33fd6...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste var 8-9 ca (så lenge siden).

Den minste var 9, var ganske dårlig med høy feber i flere dager, men klødde veldig lite!

Anonymkode: 022b8...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...