Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #26 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun visste at det kom til å skje noe i trafikken med nettopp henne denne dagen burde hun jo reddet henne istedenfor. Sorry, men når ingen noensinne prøver redde noen så tror jeg ikke på at dette er sant. Alle som liksom «ser» sånt er vel ikke så tanketomme at de bare klar slikt skje. Anonymkode: de8d2...d45 Hun visste jo ikke hvordan søsteren min skulle dø,hun bare visste AT hun skulle dø rundt den tiden. Og hva skulle hun ha gjort?Hun kjente ikke min søster, så jeg tror ikke det hadde vært så virkningsfullt å ringe henne med følgende utsagn: "Hei,du kjenner ikke meg,men jeg vet at du skal dø i dag,på en eller annen måte!". Videre tror jeg at man har utdelt sine dager, så å tukle med skjebnen har lite for seg. Uansett har jeg aldri verken krevet eller forventet at hun skulle advare på noen vis, at søsteren min mistet livet ved et uhell kan ikke kollegaen min lastes for. Og om du tror det eller ikke,betyr ingenting.Jeg vet hva som er sant og finner trøst i at jeg ikke var alene med barna når beskjeden kom, for jeg taklet det overhode ikke. Mine tantebarn og mine barn ble skånet for så mye, de ble tatt vare på på aller beste vis,nettopp fordi hun var der, forberedt. Anonymkode: f3406...f66
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #27 Skrevet 2. februar 2020 Jeg har ikke drømt hun skal dø, eller at noen skal dø. Det skal skje noe de nærmeste dagene som vil påvirke hennes liv. Mest sannsynlig en ulykke men kanskje også sykdom. Jeg håper jo at dette bare er hysteri fra min side. Jeg har som sagt hatt samme type drøm (og våknet med den samme ekle følelsen tidligere) og så har det skjedd noe. Jeg har ALDRI snakket med noen om dette tidligere da jeg anser det som sosialt selvmord å snakke om dette. Jeg kan ikke advare henne om noe, det er for diffust. Så jeg får håpe det er jeg som er gal. Anonymkode: 06367...c77
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #28 Skrevet 2. februar 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun visste jo ikke hvordan søsteren min skulle dø,hun bare visste AT hun skulle dø rundt den tiden. Og hva skulle hun ha gjort?Hun kjente ikke min søster, så jeg tror ikke det hadde vært så virkningsfullt å ringe henne med følgende utsagn: "Hei,du kjenner ikke meg,men jeg vet at du skal dø i dag,på en eller annen måte!". Videre tror jeg at man har utdelt sine dager, så å tukle med skjebnen har lite for seg. Uansett har jeg aldri verken krevet eller forventet at hun skulle advare på noen vis, at søsteren min mistet livet ved et uhell kan ikke kollegaen min lastes for. Og om du tror det eller ikke,betyr ingenting.Jeg vet hva som er sant og finner trøst i at jeg ikke var alene med barna når beskjeden kom, for jeg taklet det overhode ikke. Mine tantebarn og mine barn ble skånet for så mye, de ble tatt vare på på aller beste vis,nettopp fordi hun var der, forberedt. Anonymkode: f3406...f66 Poenget mitt er, at om dette er sant så ville jo folk etterhvert høre på slikt om noen ringte og sa vær forsiktig i dag. Når ingen gjør noe viser jo bare det at dette er like søkt som å være synsk og snakke med døde folk, for ikke å snakke om de som mener de kan se sykdom og lukte kreft😳🙄 Anonymkode: de8d2...d45
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #29 Skrevet 2. februar 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget mitt er, at om dette er sant så ville jo folk etterhvert høre på slikt om noen ringte og sa vær forsiktig i dag. Når ingen gjør noe viser jo bare det at dette er like søkt som å være synsk og snakke med døde folk, for ikke å snakke om de som mener de kan se sykdom og lukte kreft😳🙄 Anonymkode: de8d2...d45 At du mener det er søkt at noen kan se sykdom og lukte kreft, det sier at du ikke følger helt med. Det er f.eks. helt vanlig at sykepleiere kan lukte både uvi og diabetes av pasienters urin. Visse sykdommer kan vise diffuse ytre endringer hos en del, og dette kan være synlig for de som vet det. De som har veldig god luktesans kan gjerne lukte at noen vil få parkinsons sykdom. Veldig mange kan lukte om en annen har en infeksjon - noe man mener har vært hensiktsmessig evolusjonsmessig siden det gir oss mulighet til å beskytte oss selv fra andre som er syke. Det er jo også vist at flere typer dyr også kan lukte sykdom hos mennesker og hverandre. Hunder kan f.eks. fange opp at en person er i ferd med å få et epileptisk anfall - før personen selv er klar over at anfallet kommer. Og andre "ser" det i tillegg, uten at man kan forklare hvorfor eller hva de ser. Jeg har ved et par tilfeller bedt noen gå til lege og ikke gi seg, det har reddet deres liv. Men det er ikke noe vi snakker mer om, men da var det veldig spesifikke ting, og jeg kunne si hva de skulle be legen sjekke. Men det er heller ikke noe hvemsomhelst kan gjøre, da ville helsevesenet blitt overbelastet av alle som trodde de så noe, men som ikke egentlig gjør det. Problemet er at man ofte ikke vet når eller hvor eller hva, når man får slike advarsler, man kan ikke gå rundt og spre frykt uten å kunne være mer spesifikk. Jeg får heldigvis også opp når svært alvorlig syke kommer til å bli frisk/overleve, og da bruker jeg å si det. De jeg har fortalt dette har det stemt med. Så kan man jo si at det er fordi de da får håp, det er godt mulig, i så fall er det jo bare bra. Men den typen informasjon som Hi snakker om, det er ikke informasjon som man kan styre, så det er ikke noe man nødvendigvis kan bestemme seg for å begynne å bruke aktivt for å hjelpe noen. Det kommer når det kommer, uavhengig av hva man selv gjør. Og er det ikke spesifikk informasjon som den det gjelder kan dra nytte av, da bør men heller ikke nevne det, for det i seg selv kan gjøre at ting går galt. Den som får opp slike ting må også ha et avklart forhold til det selv, det er mye man da må ta stilling til. Hvordan man skal skille noe fra noe annet, hva som er etisk riktig å bringe videre og ikke. De fleste er jo også usikre selv, og trenger ofte mange, mange år med "tilfeldigheter" før de begynner å se mønsteret i det de opplever og etterhvert greier å skille hva som er virkelig og hva som f.eks. er vanlig frykt for å miste noen man står nær. Anonymkode: 66bf4...c41
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #30 Skrevet 2. februar 2020 Jeg kan bekrefte det som siste innlegg tar opp.Jeg jobber som sykepleier og etter snart 25 år har jeg opparbeidet meg mye erfaring. Jeg kan raskt kjenne igjen lukten av urin fra diabetes eller uvi pasienter. Jeg har også oppdaget brystkreft kun ved observasjon av brystene. Videre fikk jeg en ung mann diagnostisert for hjernekreft ved at jeg observerte ulikheter på øynene. Jeg har INGEN form for evner. Og som sykepleier er jeg 100 % sikker på at noen har evner ingen andre har,selv om jeg ikke har det. Anonymkode: f3406...f66
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #31 Skrevet 2. februar 2020 Takk for svar alle. Jeg snakket faktisk med henne i dag. Fikk meg ikke til å si noe. Anonymkode: 06367...c77
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2020 #32 Skrevet 2. februar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva ville du tenkt hvis en person fortalte deg at de hadde drømt at du kom til å dø om 2 uker? Anonymkode: e1024...398 I og med at dette er noe som skjer mange ganger ville jeg trodd på det hvis jeg hadde sett at hun hadde hatt rett flere ganger før. En som ikke varsker har egentlig ikke sett noen ting eller er en stor egoist som ikke vil risikere noe selv for å hjelpe andre. Anonymkode: f9ee9...457
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå