Gå til innhold

Jeg er sanndrømt. What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger i livet vært sanndrømt. Disse drømmene skiller seg fra vanlige drømmer uten at jeg helt kan forklare det. Jeg våkner av den og minnet av den sitter som spikret. Jeg har hatt fem slike drømmer, alle med varsel om sykdom/ulykke. De er egentlig ganske like, men personene byttes ut. Jeg har aldri gjort noe med det, fordi jeg egentlig ikke tror på slikt. Men etter fire drømmer der drømmen/varselet har blitt en realitet så er jeg veldig usikker. Den er veldig spesifikk. Jeg drømmer ikke eksakt hendelsesforløp men at mennesket vil få livet forandret for alltid. Hva ulykken består av er svært diffus. 

Nå har jeg drømt igjen. Om en nær venn, konklusjonen på drømmen er at hun vil få livet forandret for alltid. Nå sitter jeg og kjenner sånn på det. Jeg kan jo ikke advare mot noe, for jeg vet ikke hva som skal skje. Så er det jo muligheten for at jeg tar feil, dette har jeg jo tenkt hver gang men så har det skjedd da. 

Hva i all verden skal jeg gjøre? 

Føler egentlig at jeg er en gærning. 

Noen med erfaringer selv?

Anonymkode: 06367...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du foretar deg ingenting og holder godt kjeft. Så ikke ryktet ditt pulveriseres i ett sekund.

Beundrin og bli trodd får du nok ikke, om du har et håp om det.

Anonymkode: 87aff...bed

Skrevet

Selvfølgelig kan du advare. Om ikke annet kan vedkommende få orden i papirene sine, være sikker på å ha rent undertøy, skrive brev til familie og venner og kjøpe livsforsikkring.

Anonymkode: f9ee9...457

Skrevet

Jeg har god intuisjon og observasjonsevne. Jeg kan se på folk at de har kreft før de har fått en diagnose, feks.

Men det betyr bare at jeg er god i jobben min. Ingen magi. En ubrukelig «egenskap»

Anonymkode: cf93d...687

Skrevet

Siden du ikke drømmer mer spesifikt enn som så så kan det jo ikke brukes til noe. Visste du hva som skulle skje kunne du jo advare ( men igjen, der har fu Butterfly effekten)

Så dette er ikke til hjelp for noen, men bare en kjip ting du må leve med. Ikke plant frykt i andre

Anonymkode: 061cd...399

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har god intuisjon og observasjonsevne. Jeg kan se på folk at de har kreft før de har fått en diagnose, feks.

Men det betyr bare at jeg er god i jobben min. Ingen magi. En ubrukelig «egenskap»

Anonymkode: cf93d...687

Ja. Jeg kan merke på folk om de har alvorlig sykdom også. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden du ikke drømmer mer spesifikt enn som så så kan det jo ikke brukes til noe. Visste du hva som skulle skje kunne du jo advare ( men igjen, der har fu Butterfly effekten)

Så dette er ikke til hjelp for noen, men bare en kjip ting du må leve med. Ikke plant frykt i andre

Nei, det er jo dét. Den er ikke spesifikk. Første gang tenkte jeg det bare var tilfeldig. Andre gang var jeg urolig siden drømmen var så lik, da det skjedde ble jeg skikkelig redd. Tredje og fjerde har jeg bare forsøkt å unngå å tenke på det. Nå er jeg blitt såpass voksen at jeg tenker HVORFOR? Er det meningen jeg skal gjøre noe? Det er jo helt meningsløst å ha disse drømmene om ikke noe kan gjøres. 

En liten del av meg håper at frykten for å drømme slikt igjen faktisk skaper drømmen. 

Skrevet

Kjenner følelsen. Jeg har det samme. 

Ikke si noe. La hennes skjebne utspille seg uten innblanding. 

Anonymkode: 90546...32c

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner følelsen. Jeg har det samme. 

Ikke si noe. La hennes skjebne utspille seg uten innblanding. 

Anonymkode: 90546...32c

Har også visse egenskaper, men ho,der kjeft, så sant ikke noen spør om noe spesifikt. Man skal ikke videreformidle sykdom og død, selv om man har evnen til å forutse dette

Anonymkode: bf8d5...65b

Skrevet

Du har ikke fått noe informasjon som er så konkret at du kan bruke det til å advare, Hi. Da tenker jeg at det heller ikke er meningen at du skal advare din venn om denne.

Jeg har lignende evner, men har avfunnet meg med at det ikke er opp til meg å advare så lenge jeg ikke får helt konkret informasjon. Jeg tenker da at det likevel er fint at jeg har fått et forhåndsvarsel, for da kan jeg lettere støtte personen når den vil trenge det. Og så kan man selvfølgelig legge inn noen ekstra kommentarer, f.eks. ta en tur til legen, om personen forteller at den ikke har vært helt i form, eller en ekstra oppmuntring om å kjøre forsiktig om den skal ut og kjøre. Slike ting som tross alt er normale, men som kan virke som en påminnelse til folk.

Min erfaring er at jeg har kunnet være en bedre støtte for en del nettopp fordi jeg har fått slike varsler. Jeg har ikke kunnet avverge det som har skjedd dem, men jeg har på et vis vært forberedt og klar for å hjelpe, og da tenker jeg på det som noe godt å få slike varsler.

Anonymkode: 66bf4...c41

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har flere ganger i livet vært sanndrømt. Disse drømmene skiller seg fra vanlige drømmer uten at jeg helt kan forklare det. Jeg våkner av den og minnet av den sitter som spikret. Jeg har hatt fem slike drømmer, alle med varsel om sykdom/ulykke. De er egentlig ganske like, men personene byttes ut. Jeg har aldri gjort noe med det, fordi jeg egentlig ikke tror på slikt. Men etter fire drømmer der drømmen/varselet har blitt en realitet så er jeg veldig usikker. Den er veldig spesifikk. Jeg drømmer ikke eksakt hendelsesforløp men at mennesket vil få livet forandret for alltid. Hva ulykken består av er svært diffus. 

Nå har jeg drømt igjen. Om en nær venn, konklusjonen på drømmen er at hun vil få livet forandret for alltid. Nå sitter jeg og kjenner sånn på det. Jeg kan jo ikke advare mot noe, for jeg vet ikke hva som skal skje. Så er det jo muligheten for at jeg tar feil, dette har jeg jo tenkt hver gang men så har det skjedd da. 

Hva i all verden skal jeg gjøre? 

Føler egentlig at jeg er en gærning. 

Noen med erfaringer selv?

Hva har skjedd i de fire første tilfellene da? Noe som kunne blitt forhindret?

Anonymkode: de8d2...d45

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva har skjedd i de fire første tilfellene da? Noe som kunne blitt forhindret?

Ulykker. En skjedde fordi personen fikk illebefinnende. De andre var rene ulykker. Bil, dette ned fra høyde osv. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ulykker. En skjedde fordi personen fikk illebefinnende. De andre var rene ulykker. Bil, dette ned fra høyde osv. 

Da burde du jo advare. Det som er med dette her er at det er tydeligvis feil mennesker som får disse evnene. Disse evnene burde jo bli gitt til gode folk som bruker dem til noe bra. Ikke egoistiske folk som bare sitter på informasjon og mat ting skje. Sykt!

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da burde du jo advare. Det som er med dette her er at det er tydeligvis feil mennesker som får disse evnene. Disse evnene burde jo bli gitt til gode folk som bruker dem til noe bra. Ikke egoistiske folk som bare sitter på informasjon og mat ting skje. Sykt!

Ikke meg du svarer, men det du skriver stemmer ikke. Man kan ikke gå rundt og advare folk om noe man ikke vet hva er, ikke vet når det skal skje, hvordan det skal skje. Man kan ikke gå rundt og spre en slik frykt når det ikke er noe man kan gjøre for å hindre det uansett.

Jeg får opp varsel før noen dør. Men så langt har det (heldigvis) ikke vært noe jeg har kunnet gjøre for å forhindre det, så jeg har ikke sagt noe til de det gjelder, selv om jeg også vet at de f.eks. vil være død om en måned eller tre. Vil ikke gå mer inn i det, men det har ikke vært noe jeg har kunnet si eller gjøre for å hindre det, og da har det ingen hensikt å varsle om det.

Får man varsler som er så diffuse som det Hi har fått i sin siste drøm, da er det ikke mye hun kan gjøre, annet enn det jeg skrev i mitt tidligere svar til Hi.

Anonymkode: 66bf4...c41

Skrevet

Hvis man advarer noen, kan det like gjerne være at advarselen var det som FIKK DET TIL Å SKJE.. 

Anonymkode: cc599...b83

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man advarer noen, kan det like gjerne være at advarselen var det som FIKK DET TIL Å SKJE.. 

Anonymkode: cc599...b83

Ja, riktig🙄🤦🏼‍♀️

Skrevet

Jeg tror du får slike advarsler for å være forberedt, ikke for å varsle. Som noen andre sier her:Da er du forberedt og derfor kan du være en bedre støtte.

Jeg opplevde at en arbeidskollega plutselig kom på kaffe, helt uanmeldt. Da hadde jeg besøk av mine tantebarn,sammen med mine egne. 30 minutter etter at hun var kommet,sto presten på døra for å fortelle at min søster hadde omkommet i en stygg bilulykke. I alt kaoset var det arbeidskollegaen som tok vare på meg, mine barn og ikke minst mine tantebarn. 1 år senere snakket vi om dette, hvor "tilfeldig" det var at hun var der.Da kunne hun fortelle at det ikke var så tilfeldig,men at hun hadde fått "beskjed" om hva som kom til å skje og at hun derfor var der for å støtte oss.

Anonymkode: f3406...f66

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Advare om hva? Skal HI si til noen at "Noe kommer til å skje med deg en eller annen gang, kanskje snart, som vil forandre hele livet ditt. Ville bare si fra altså, for jeg er sanndrømt." Hva skal den som får beskjeden gjøre med det? Hva som helst kan jo være "det som skal skje", at hun bli påkjørt av en buss, ramler ned trappa, får hjerteinfarkt i senga, setter en pølsebit i halsen...Det egner seg jo bare til å skape frykt og uro og i og med at man ikke vet hva man skal passe seg for, så er det helt ubrukelig informasjon. Hva om hun bestemmer seg for å ta ut ferie og holde seg inne i huset, og så viste det seg at det var et fall i dusjen som ga livsendrende skader? 

Nei, ti still så lenge du ikke kan si "hold deg unna busstoppet der 31 bussen stopper på fredag 13. "

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du får slike advarsler for å være forberedt, ikke for å varsle. Som noen andre sier her:Da er du forberedt og derfor kan du være en bedre støtte.

Jeg opplevde at en arbeidskollega plutselig kom på kaffe, helt uanmeldt. Da hadde jeg besøk av mine tantebarn,sammen med mine egne. 30 minutter etter at hun var kommet,sto presten på døra for å fortelle at min søster hadde omkommet i en stygg bilulykke. I alt kaoset var det arbeidskollegaen som tok vare på meg, mine barn og ikke minst mine tantebarn. 1 år senere snakket vi om dette, hvor "tilfeldig" det var at hun var der.Da kunne hun fortelle at det ikke var så tilfeldig,men at hun hadde fått "beskjed" om hva som kom til å skje og at hun derfor var der for å støtte oss.

Anonymkode: f3406...f66

Hvis hun visste at det kom til å skje noe i trafikken med nettopp henne denne dagen burde hun jo reddet henne istedenfor. Sorry, men når ingen noensinne prøver redde noen så tror jeg ikke på at dette er sant. Alle som liksom «ser» sånt er vel ikke så tanketomme at de bare klar slikt skje.

Skrevet
6 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Advare om hva? Skal HI si til noen at "Noe kommer til å skje med deg en eller annen gang, kanskje snart, som vil forandre hele livet ditt. Ville bare si fra altså, for jeg er sanndrømt." Hva skal den som får beskjeden gjøre med det? Hva som helst kan jo være "det som skal skje", at hun bli påkjørt av en buss, ramler ned trappa, får hjerteinfarkt i senga, setter en pølsebit i halsen...Det egner seg jo bare til å skape frykt og uro og i og med at man ikke vet hva man skal passe seg for, så er det helt ubrukelig informasjon. Hva om hun bestemmer seg for å ta ut ferie og holde seg inne i huset, og så viste det seg at det var et fall i dusjen som ga livsendrende skader? 

Nei, ti still så lenge du ikke kan si "hold deg unna busstoppet der 31 bussen stopper på fredag 13. "

Hun over deg hadde da tydeligvis visst hva som skulle skje med hvem og når, så hva stoppet henne da? Bedre å rydde opp etterpå liksom? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva ville du tenkt hvis en person fortalte deg at de hadde drømt at du kom til å dø om 2 uker?

Anonymkode: e1024...398

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva ville du tenkt hvis en person fortalte deg at de hadde drømt at du kom til å dø om 2 uker?

Anonymkode: e1024...398

Ville jo tatt det til etterretning da og levd mer forsiktig alt ettersom hva vedkommende hadde drømt.

Om dette med sanndrømthet er reelt burde jo folk gjøre noe med det, få fram at det finnes og er ekte. Når ingen gjør det så må en jo konkludere med at det er bare tull. Det kunne jo vært kjempenyttig om folk brukte det (og det var ekte).

Skrevet

Hva skjer hvis noen blir advart om en ulykke som skal skje?

Dersom sanndrømmer er reelle er det gode muligheter for at andre uforklarlige ting skjer.. som at universet tilrettelegge for at den skjebnebestemt ulykken vil skje på en annen måte.. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjer hvis noen blir advart om en ulykke som skal skje?

Dersom sanndrømmer er reelle er det gode muligheter for at andre uforklarlige ting skjer.. som at universet tilrettelegge for at den skjebnebestemt ulykken vil skje på en annen måte.. 

Serr? 🤣

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Serr? 🤣

I mine øyne så er det faktisk akkurat like sannsynlig som om man er sanndrømt.. ærlig talt, hvorfor er det ene mer sannsynlig enn det andre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...