Gå til innhold

Hvor ofte dysjer barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer Ann på hvor skitten man er mener jeg! 

Om man vasker godt med en fille eller går i dusjen 2 min er vell det samme deg vell? 

Kroppen har ikke godt av å dusje mye, tørker fort ut huden, og spesielt på denne tiden av året. Og de med eksem bør helst dusje minst mulig

Anonymkode: bd996...298

Du mener det er bedre å gnikke huden med klut?😳

rent vann i 1-2 min skader virkelig ikke hvis man ikke har ekstremt ømfintlig hud

Anonymkode: 48946...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

1-2 ganger i uka for 6-åring. Litt oftere for 9-åringen.

Føler meg litt dum nå, men har aldri skjønt dette med klutvask.. Betyr det at dere tar en klut med kun vann og vasker barna på utvalgte steder på kroppen? Eller er det såpe involvert? Og gjelder det rumpe/tissen? Eller ansiktet? 🙈

Anonymkode: f7bb5...714

Selvsagt er det såpe også ellers blir jo ikke rumpen/tissen ren!

Anonymkode: aaff1...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener det er bedre å gnikke huden med klut?😳

rent vann i 1-2 min skader virkelig ikke hvis man ikke har ekstremt ømfintlig hud

Anonymkode: 48946...3f4

Er man skitten på huden ja hopp i dusjen, ellers så funker det med klutvask 

Anonymkode: bd996...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det såpe også ellers blir jo ikke rumpen/tissen ren!

Anonymkode: aaff1...d02

Såpe som lano etc?? Det er ikke noe jeg ville brukt på hverken meg selv eller barna i underlivet.

må i så fall være underlivssåpe.

Anonymkode: 48946...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal ikke barna deres være rene? Hvorfor skal de ikke få føle seg vel?

Små barn lukter også emment og ser skitne ut i håret når det går dagevis mellom hver dusj. 

En rask dusj med tilpasset såpe er ikke skadelig for huden for de aller fleste. Det å ikke gidde å dusje barnet sitt mer enn 1-2 ganger i uken er bare ren latskap og dere bør virkelig skjerpe dere! 

Anonymkode: af2d9...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her dusjer vi hver dag alle sammen og som oftest 2 ganger daglig . ( alle har treninger eller aktiviteter daglig ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Man må ikke dusje hver dag om man ikke er skitten. Jeg vasker 6 åringen min hver dag, morgen og kveld. Dusjer selvsagt om han er møkkete eller har tissa på seg, men det kan fort gå en uke mellom hver gang...

Anonymkode: 0bcd5...4c3

Enig i at man ikke må dusje barn hver dag, men hver fjortende dag er temmelig sjelden altså. 
 

Mine unger trener mye, og dusjer selvfølgelig etterpå. Dermed blir det nesten daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagegutt som bruker bleie , han bader annenhver dag av og til hver dag, han elsker å bade, vasker ikke håret hver gang. 

Anonymkode: 09fda...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine dusjer, de dysjer ikke.

Anonymkode: 0fd1a...389

 

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn dysjer aldri, men de dusjer etter trening og kamper/renn. Det blir 10-12 ganger i uka, det. 

Anonymkode: 1442f...0f1

 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er 9, og DUSJER ca én gang i uken. Ingen lukt eller svette enda. 

Anonymkode: e0e5f...514

 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂Dysj😂 Veldig gøy- sorry barnslig. 

Anonymkode: 1140a...e8a

Tastefeil, har dere hørt om det? Fire stykk som må påpeke at det ikke heter dysj men dusj. Ærlig talt! 

Anonymkode: e3bc5...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

Tastefeil, har dere hørt om det? Fire stykk som må påpeke at det ikke heter dysj men dusj. Ærlig talt! 

Anonymkode: e3bc5...2e2

Hva har talefeil med skrivefeil å gjøre?

Anonymkode: af2d9...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er 8 og går på svømming mandag og fredag og har gym på skolen på onsdager. Så han dusjer ikke hjemme da med mindre det trengs fordi han skitner seg til i lek el.l.

I ferier dusjer han 2 ganger i uka.

Anonymkode: d7cc0...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

Tastefeil, har dere hørt om det? Fire stykk som må påpeke at det ikke heter dysj men dusj. Ærlig talt! 

Anonymkode: e3bc5...2e2

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva har talefeil med skrivefeil å gjøre?

Anonymkode: af2d9...5c1

Hvor står det noe om talefeil? 

Anonymkode: e3bc5...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Iiiiik skrev:

Enig i at man ikke må dusje barn hver dag, men hver fjortende dag er temmelig sjelden altså. 
 

Mine unger trener mye, og dusjer selvfølgelig etterpå. Dermed blir det nesten daglig. 

Og det er jeg enig i! Går aldri fjorten dager mellom hver gang her. De to eldste trener mye og dusjer derfor etter hver trening. 

Anonymkode: 0bcd5...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer daglig. De som  mener det ikke lukter av barn som dusjer en til to ganger i uka må ha dårlig luktesans. For det lukter emment.

Anonymkode: 6a45d...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Hvor står det noe om talefeil? 

Anonymkode: e3bc5...2e2

Ups, det var en lesefeil 🤪

Anonymkode: af2d9...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk underlivssåpe på barna deres. Det er sterkere enn vanlig såpe, og ødelegger hudens fettlag. Og for all del ikke bruk det i underlivet!

Anonymkode: d68ea...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dusjer daglig. De som  mener det ikke lukter av barn som dusjer en til to ganger i uka må ha dårlig luktesans. For det lukter emment.

Anonymkode: 6a45d...920

Jeg har ikke dårlig luktesans, og lukter _alt_. Det lukter likevel ikke emment av 6 åringen min. Han på 12 derimot... der kjenner jeg det idet jeg går forbi. Eller, jeg ser det på lang avstand at han må dusje, og han bør dusje minst annenhver dag 

Anonymkode: 0bcd5...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dusjer daglig. De som  mener det ikke lukter av barn som dusjer en til to ganger i uka må ha dårlig luktesans. For det lukter emment.

Anonymkode: 6a45d...920

Da lurer jeg på hva dine barn driver med.  Jeg har aldri lukta at noen barn lukter vondt. Ikke mine egne, ikke de barna vi har på besøk. Og tviler på at alle barna vi har hatt innom på besøk dusjer hver dag altså. Her dusjer unga 2 dager i uka på vinterhalvåret, vasker seg hver dag og tar så klart en dusj ekstra ved behov. På sommeren blir det oftere, pga solkrem, sand, varme osv. Barna er 5 og 7 år. Når puberteten starter, da regner jeg med at det blir mye dusjing en periode, men for små barn er det virkelig ikke nødvendig å dusje hver dag. 

Anonymkode: 6f457...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-åringen hver dag 

16-åringen stort sett hver dag, kanskje 6 dager i uken i snitt 

12-åringen dusjer og vasker håret hjemme to ganger i uka, og har gym med dusj uten hårvask to ganger i uka, så blir fire ganger i uka.

10-åringen samme som 12-åringen

Anonymkode: aa0e0...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i uka og ekstra ved behov. Blir mest når det er sommer, bading og lek i sanden i shorts 😊 4 og 7 år.

Anonymkode: 758bb...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde klut vask var for den eldre garde! Vi bruker ikke kluter. Dusj er et genialt hjelpemiddel! Det tar 1-2 min å spyle gutter. Når de var mindre kom de alltid hjem med sand i håret o.l. Å dusje barna så sjelden som 1 gang i uken er bare ekkelt! Her er de stort sett innom dusjen daglig, primært fordi de trener mye. Minst annenhver dag når de var mindre. Bruker mild såpe som neutral eller anglemark. Ingen av oss bruker  bodylotion eller lignende. Det tørker ikke ut huden så mye altså. Jeg ble sjokkert! 

Anonymkode: c13a5...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

1-2ganer i uka, og ved behov ellers. Begge har atopisk eksem, så dusjer minst mulig. Tror begge vasker seg med klut morgen og kveld. Nå er begge ungdommer og dette fungerer fint. 

I periodene der de har tørr hud så smøres de med olje hver kveld egentlig, men nå som de er ungdommer skal de lære å passe på dette selv så da glir det litt ut hva de gjør. Men det som fungerer best er å smøre de skikkelig inn med olje hver kveld, helst så mye olje at det må tørkes litt av igjen etterpå. Før så la vi honkle i sofaen (skinnsofa) smørte og så på noe på tv. Det var en fast kosestund hver kveld. Jeg smørte, masserte litt, smørte den andre og gikk tilbake til den første. Gjorde dette flere ganger for da ble huden dynket og olja trakk skikkelig inn, når det bare smøres raskt så er det ikke nok til at det trekker langt nok inn. Eldste på 17år kommer innimellom og spør om jeg kan smøre henne forran tv igjen, for det er så koselig. 

Anonymkode: 04975...d54

Honkle.... 🙈

Anonymkode: e17ff...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...