Gå til innhold

Hvor ofte dysjer barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3-åringer dusjer/bader en gang i uken. Vaskes hver morgen og kveld på hodet, ansikt, hender, føtter og underliv. Har atopisk eksem som blir verre med mye dusjing. Tenåringen må (selvsagt) dusje hver dag.

Anonymkode: 7366e...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag i uka fast, xtra når det er svømmetrening. 8-åringen synes dusjing/ bading er overvurdert og gir til og med motstand mot 1 gang i uka.... 

Anonymkode: ff28b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste dusjer to ganger i uka, ca. Ekstra om det er behov. Han er 7. 

De to eldste, 10 og 13, dusjer nok bare et par ganger i uka hjemme. I tillegg har de gym og svømming på skolen, og trener et par ganger i uka i sine idretter. Til sammen blir det vel rundt 5 ganger i uka. 

Anonymkode: b9794...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn dysjer aldri, men de dusjer etter trening og kamper/renn. Det blir 10-12 ganger i uka, det. 

Anonymkode: 1442f...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 åringen dusjer hver morgen, med såpe under armene og deodorant.

9 åringen dusjer kanskje 4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

1 gang i uka til hver 14.dag (jenter, 7 og 4 år). Vasker dem hver kveld.

Anonymkode: 9f4e6...6d9

🤢

Anonymkode: 7ffac...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤢

Anonymkode: 7ffac...ef2

Hvorfor det? Man må ikke dusje hver dag om man ikke er skitten. Jeg vasker 6 åringen min hver dag, morgen og kveld. Dusjer selvsagt om han er møkkete eller har tissa på seg, men det kan fort gå en uke mellom hver gang...

Anonymkode: 0bcd5...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme aldri,  i forbindelse med trening/gym 7-9 dager i uka.  11 år, jente (sommer dusjer hun hjemme ved behov. Ikke hver dag,  av og til kroppen og av og til med håret. Hun er ren og pen, legger ikke så nøye merke til hvor ofte det blir...) 

Anonymkode: f7556...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i uka for 6-åring. Litt oftere for 9-åringen.

Føler meg litt dum nå, men har aldri skjønt dette med klutvask.. Betyr det at dere tar en klut med kun vann og vasker barna på utvalgte steder på kroppen? Eller er det såpe involvert? Og gjelder det rumpe/tissen? Eller ansiktet? 🙈

Anonymkode: f7bb5...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at folk ikke er så hysteriske med vaskingen!

føler mangen mener at de må dusje hver dag osv! Ja selfølgeli hvis de lukter eller er skitten, men med måte!

jeg elsker å dusje hver dag, men det handler ikke alltid at jeg føler jeg er uren, er bare så avslappende og pleie mamma tid.

barna der imot dusjer etter behov, men prøver å ha en dag rutine på det. 

Anonymkode: bd996...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2ganer i uka, og ved behov ellers. Begge har atopisk eksem, så dusjer minst mulig. Tror begge vasker seg med klut morgen og kveld. Nå er begge ungdommer og dette fungerer fint. 

I periodene der de har tørr hud så smøres de med olje hver kveld egentlig, men nå som de er ungdommer skal de lære å passe på dette selv så da glir det litt ut hva de gjør. Men det som fungerer best er å smøre de skikkelig inn med olje hver kveld, helst så mye olje at det må tørkes litt av igjen etterpå. Før så la vi honkle i sofaen (skinnsofa) smørte og så på noe på tv. Det var en fast kosestund hver kveld. Jeg smørte, masserte litt, smørte den andre og gikk tilbake til den første. Gjorde dette flere ganger for da ble huden dynket og olja trakk skikkelig inn, når det bare smøres raskt så er det ikke nok til at det trekker langt nok inn. Eldste på 17år kommer innimellom og spør om jeg kan smøre henne forran tv igjen, for det er så koselig. 

Anonymkode: 04975...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene våre elsker å dusje (eller aller helst bade i badekaret), de er 4, 6 og 8 år gamle. De 2 eldste dusjer etter trening 1-2 ganger i uka. Eldste er veldig varm av seg og kommer hjem dyvåt i håret av svette etter trening (men lukter ikke vondt da). Ellers varierer det veldig fra uke til uke, om de kommer hjem fra barnehage og sfo skitne i ansikt (eller knær/armer om sommeren), om jenta har sølt syltetøy i håret fordi hun har revet ut hårstrikken osv. Minste vil gjerne også dusje om de eldste dusjer, så jeg vil tippe at de dusjer 2-4 ganger i uken alle 3. 

Anonymkode: 5827f...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Man må ikke dusje hver dag om man ikke er skitten. Jeg vasker 6 åringen min hver dag, morgen og kveld. Dusjer selvsagt om han er møkkete eller har tissa på seg, men det kan fort gå en uke mellom hver gang...

Anonymkode: 0bcd5...4c3

Jeg er litt enig i hun som kommenterte med grønt fjes. Ikke skadelig å la vann renne over kroppen i et minutt eller to. Vi snakker liksom ikke om 20 minutter med skrubbing 

Anonymkode: 48946...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt enig i hun som kommenterte med grønt fjes. Ikke skadelig å la vann renne over kroppen i et minutt eller to. Vi snakker liksom ikke om 20 minutter med skrubbing 

Anonymkode: 48946...3f4

Det kommer Ann på hvor skitten man er mener jeg! 

Om man vasker godt med en fille eller går i dusjen 2 min er vell det samme deg vell? 

Kroppen har ikke godt av å dusje mye, tørker fort ut huden, og spesielt på denne tiden av året. Og de med eksem bør helst dusje minst mulig

Anonymkode: bd996...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...