Gå til innhold

Er jeg smålig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså vi har en super maskin hjemme som går og bruke til så si alt innen matlaging,den er et herk og vaske og jeg innrømmer at jeg ikke ønsket den i huset den er litt stor og kostet mye,men jeg bruker den mye så jeg kan ikke si til mannen nei jeg vedlikeholder den ikke for jeg ønsket den ikke i hus!! Bruker må være med på og rengjøre og vedlikeholde. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Kari, siden vi nå alle bruker den nye kaffemaskinen, så er det bare riktig at du også deler på kostnadene ved maskinen. Maskinen kostet (f.eks.) 1200 kr, vi er nå tre som bruker den, det betyr at du skylder Grete og meg 400 kr, 200 til hver. I tillegg må vi alle dele på kostnadene ellers, dvs. det blir kr. xx i rensemiddel, og hver av oss er ansvarlig for å holde egne kaffekapsler. I tillegg vil det selvfølgelig gå på omgang at vi vasker/renser den, det kan vi lage en liste på som henger ved kaffemaskinen. Grete og jeg regner med at du ikke protesterer på dette, siden du likevel har tatt i bruk maskinen."

Og om hun fortsatt nekter, da tror jeg at jeg ville blitt så barnslig at jeg hadde konfrontert henne hver eneste gang hun tok seg en kaffe derfra og krevd kafépris for hver gang.

Anonymkode: 19808...c10

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at du mener det i dette tilfelle, men jeg er ikke enig i at det er en generell regel. Noen ganger kan det være såpass vanskelig å unngå å bruke tingen hvis den først finnes at det blir feil å pålegge dem som ikke ønsker tingen å betale. 

Anonymkode: 72d87...3d0

Ja. Hvis hun hadde vært 3 år, og det var en diger skål med sjokolade i stedet for en kaffemaskin. Da kan man si at det er vanskelig å motstå fristelsen. 

Jeg har kollegaer som pakker bedre lunsj enn meg, men jeg kan jo ikke spise den selv om den er fristende. Voksne mennesker gjør ikke det. 

Skrevet
26 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Jeg har kollegaer som pakker bedre lunsj enn meg, men jeg kan jo ikke spise den selv om den er fristende. Voksne mennesker gjør ikke det. 

Jeg hadde en kollega en gang som faktisk gjorde det der. Hun kikka i min matboks, sa "det der ser godt ut" og forsynte seg. Hun hadde også vært troende til å ikke ville spleise på kaffemaskin, men samtidig bruke den og "låne" kapsler. Så jeg er ikke så overraska over at sånne mennesker finnes.

Skrevet
27 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Ja. Hvis hun hadde vært 3 år, og det var en diger skål med sjokolade i stedet for en kaffemaskin. Da kan man si at det er vanskelig å motstå fristelsen. 

Det hadde vært stilig. Om jeg hver dag bare forsynte meg med den lunsjen i kjøleskapet som så best ut og anklaget mine kolleger for å fremsette for store fristelser. 

Anonymkode: 4b3e9...d27

Skrevet
12 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg hadde en kollega en gang som faktisk gjorde det der. Hun kikka i min matboks, sa "det der ser godt ut" og forsynte seg. Hun hadde også vært troende til å ikke ville spleise på kaffemaskin, men samtidig bruke den og "låne" kapsler. Så jeg er ikke så overraska over at sånne mennesker finnes.

Dette opplevde jeg også en gang. Hadde lagt matpakken min i kjøleskapet på jobb, merket den tydelig med mitt navn. Hun bare tok den. Men den dama var klin hakkende sprø, sextrakasserende bifil psykopat som ødela hele arb.plassen og mer enn halvparten sluttet pga. henne.

Anonymkode: 19808...c10

Skrevet
17 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Slike mennesker er det lov å kaste ting på. 

Skrevet
3 timer siden, sug lut skrev:

Jeg vil bruke den der i sjokoladehylla i butikken.

Kan jeg bruke den på polet? "spør for en venn"

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at du mener det i dette tilfelle, men jeg er ikke enig i at det er en generell regel. Noen ganger kan det være såpass vanskelig å unngå å bruke tingen hvis den først finnes at det blir feil å pålegge dem som ikke ønsker tingen å betale. 

Hvis du har så liten viljestyrke, så må livet ellers være svært vanskelig! Det er kaffe det er snakk om, ikke heroin foran en narkoman.

Anonymkode: c67b4...906

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om å fjerne den. Spørsmålet er om det er en selvfølge at hun må betale for vedlikeholder av den når hun ikke ønsker den.

Jeg synes også det naturlige hadde vært å betale  men jeg ser hennes side av det også.

HUN BRUKER DEN. 

Det er det som er poenget. Man betaler for det man bruker. Hvis man ikke vil betale, må man heller ikke bruke. Enkelt og greit.

Anonymkode: c44d0...b52

Skrevet
10 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Kan jeg bruke den på polet? "spør for en venn"

😁

Skrevet

Bruker hun den, må hun betale. 

Dette er litt i samme bane som da jeg foreslo at vi på jobb kunne være med på bursdagskakeordning. Alle som ville være med, kunne spise når det var bursdagskake. Ordningen var sånn at forrige bursdagsbarn hadde med noe godt (kake, is og non-stop eller whatever når neste person hadde bursdag. Dette for å slippe å ha med bursdagskake på egen bursdag. 15 av 40 ville være med. Ca 25-30 spiste kake hver gang det ble satt noe frem, selv om de visste veldig godt at dette var en ordning de burde vært med på. Men hun ene svarte, da jeg påpekte det, at hun  ikke gadd bake, så hun gadd heller ikke være med i klubben. Men spise, det gadd hun. 

Anonymkode: 59d98...97f

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er litt i samme bane som da jeg foreslo at vi på jobb kunne være med på bursdagskakeordning. Alle som ville være med, kunne spise når det var bursdagskake. Ordningen var sånn at forrige bursdagsbarn hadde med noe godt (kake, is og non-stop eller whatever når neste person hadde bursdag. Dette for å slippe å ha med bursdagskake på egen bursdag. 15 av 40 ville være med. Ca 25-30 spiste kake hver gang det ble satt noe frem, selv om de visste veldig godt at dette var en ordning de burde vært med på. Men hun ene svarte, da jeg påpekte det, at hun  ikke gadd bake, så hun gadd heller ikke være med i klubben. Men spise, det gadd hun. 

Ugh, sånne kjipe folk har jeg lite til overs for, altså. 

Anonymkode: 5ff00...65d

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, når flertallet ikke likte denne ideen skulle dere heller gått for en annen løsning. Hva med å trekke lodd for hvem som ordner kake? Alle spleiser. 

Anonymkode: bd687...17e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, når flertallet ikke likte denne ideen skulle dere heller gått for en annen løsning. Hva med å trekke lodd for hvem som ordner kake? Alle spleiser. 

Anonymkode: bd687...17e

Helt enig. Blir som å lage en egen klubb for noen av de ansatte. 

Anonymkode: 3946b...284

Skrevet

For en smålig og sleip kollega! Jeg hadde spurt rett ut: «Ehhh..... hvorfor bruker du vår kaffemaskin når du ikke ville være med å spleise på den?» 

Anonymkode: 4c193...36a

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er slitsomt å stå imot fristelser hele tiden. Det er en grunn til at vi har forbud mot alkohol og tobbaksreklsme. De færreste ønsker å bli overvektige, men klarer ikke å stå imotfristelsene i hverdagen. De fleste faller nok ganske ofte og gjør ting de vet ikke er bra for helse, økonomi eller annet. Vi har en viss viljestyrke til å stå imot fristelser, men for mange av oss er den beste måten å køarea det på å unngå situasjonene.

Så kvinner kan ikke kle seg fint eller sexy fordi enkelte menn kan bli frista og ikke klare å stå imot fristelsen til å ta på kvinnen ? Er jo den logikken du bruker her

Anonymkode: c34b8...01f

Skrevet

Så hun like ikke idéen til å begynne med. Men hi skriver selv hun har av og til kjøpt kapsler. 

Hva med å spørre fint neste gang, isteden for å snakke høgt som et mehe bare for å få frem et poeng? 

Hvor ofte må du rense maskinen da? 

Anonymkode: bea57...bed

Skrevet

For alt dere vet kan det være en forklaring at hun har en mann som nekter henne å bruke unødig penger, eller mye dårligere økonomi enn hun gir utrykk for.

Når det er sagt: jeg irriterer meg grønn over sånne mennesker selv altså, og blir like overrasket hver gang. Jeg hadde kjent på det og skammet meg daglig om det var meg. Hva med å ikke «angripe» henne, men heller sette deg ned og ta en prat? Spørre rett ut: «Nå når situasjonen rundt kaffemaskinen nå faktisk har blitt litt anspent tenkte jeg jeg skulle prøve å forstå. Er det en god grunn til at du ikke ville være med å spleise på kaffemaskinen? For nå bruker du den også selv etter at du ikke ville være med å ha den.» Kan være du blir overrasket over svaret da.

Men jeg irriterer meg også over andre siden av det problemet her, noe som nesten er verre fordi det er gjort som en snill gjerning: «Jeg kjøpte med et par brett cola til deg i Sverige siden jeg likevel var der, du skylder meg 260kr» Jeg har ikke alltid 260kr til overs til cola og det er litt flaut å spørre om jeg kan vente med å vippse til neste lønning fordi jeg ikke har penger ;) 

Anonymkode: ce4b1...ba2

Skrevet
På 31.1.2020 den 10.26, Anonym bruker skrev:

Haha, du lever virkelig i din egen verden du, egentlig ganske fasinerende 😂

Anonymkode: 82c86...d30

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Men jeg irriterer meg også over andre siden av det problemet her, noe som nesten er verre fordi det er gjort som en snill gjerning: «Jeg kjøpte med et par brett cola til deg i Sverige siden jeg likevel var der, du skylder meg 260kr» Jeg har ikke alltid 260kr til overs til cola og det er litt flaut å spørre om jeg kan vente med å vippse til neste lønning fordi jeg ikke har penger ;) 

"Jeg drikker ikke cola" "jeg vil drikke mindre brus, så nei takk". "Jeg er ikke så glad for grensehandel, men ellers takk".

En kasse med brus ville vært like velkomment som en en kartong med sigaretter..ikke i det hele tatt 

Anonymkode: 209a2...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...