Gå til innhold

Er jeg smålig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobb er vi tre damer. Vi kommer godt overens altså. Vi har vanlig kaffetrakter. Jeg drikker ikke svart kaffe. Så jeg spurte om noen ville bli med å spleise på en kapselmaskin. Hun ene ville det, hun andre sa nei. 

Nå er det slik at hun som ikke ville bli med bruker den hver dag. Noen ganger «bare låner hun en kopp» (vi kjøper kapsel selv) og noen ganger kjøper hun en pakke og har selv. I tillegg så spleiser hun andre og jeg på rensemiddel og vi holder den også ren. I går skulle jeg kjøpe nye rensetabletter så jeg sa høyt ut i rommet at det blir 40 kr på hver. Da svarer hun som ikke er med, det er ikke MIN kaffemaskin. Jeg ble så irritert så svarte, da kommer du ikke til å bruke den mer heller da??

Det er fullstendig idiotisk av meg å bli irritert over 40,- kroner og jeg angrer på kommentaren min. Men altså, ER det ikke litt frekt å bare ta i bruk noe du ikke ville spleise på uten å spørre en gang? Og bare forsyne seg av andres kapsler og heller ikke bidra med å holde den i orden? 

Er jo ikke rart det er krig i verden når en kaffemaskin tipper lasset liksom. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 7e3f5...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppbevar kapslene på plassen din, ikke tilgjengelig ved maskinen.

Nei, jeg oppfatter ikke dette som smålig. Jeg oppfatter kollegaen din som pinlig og snikete. 

Anonymkode: 4fd8f...e96

Skrevet

Din kollega er smålig, frekk og gjerrig. 

Anonymkode: 4b3e9...d27

Skrevet

Jeg hater kapselmaskin. Miljøaspektet, smaken..

Men din kollega er smålig.

Anonymkode: 209a2...8d6

Skrevet

Helt enig med deg her! Hun virker rimelig håpløs. 

Anonymkode: 218c4...0eb

Skrevet

Hun er gjerrig og tror hun slipper unna med det. Hadde irritert meg grønn selv.

Skrevet

Hun er kjip som vil bare være med på moroa og ikke kostnaden. 

Send krav i vipps til de som bruker maskinen hver gang det er noe kostnad på maskinen, og kjøp egne kapsler og ha dem i kontorskuffen. 

Skrevet

Nei du er ikke smålig, hun er frekk. Men kjenner jeg ble veldig nysgjerrig på hva hun svarte. 😛

Anonymkode: 9f60b...c1e

Skrevet

Med mindre dere fjernet trakteren for å få plass til kapselmaskinen synes jeg hun bør være med på å spleise på kasler og rensemiddel hvis hun bruker maskinen ofte.

Likevell synes jeg du også er litt smålig. Hun har jo sakt at hun ikke ønsker maskinen der, kanskje fordi hun ikke ønsker å utsettes for fristelsen hele tiden. Det blr litt som om det var en sjokoladeautoma. Selv om hun faller for fristelsen til å kjøpe sjokomade ville det føles uretferdig å også måtte betale for vedlinehold, når du egemtøig vil bli kvitt maskinen.

Anonymkode: 72d87...3d0

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre dere fjernet trakteren for å få plass til kapselmaskinen synes jeg hun bør være med på å spleise på kasler og rensemiddel hvis hun bruker maskinen ofte.

Likevell synes jeg du også er litt smålig. Hun har jo sakt at hun ikke ønsker maskinen der, kanskje fordi hun ikke ønsker å utsettes for fristelsen hele tiden. Det blr litt som om det var en sjokoladeautoma. Selv om hun faller for fristelsen til å kjøpe sjokomade ville det føles uretferdig å også måtte betale for vedlinehold, når du egemtøig vil bli kvitt maskinen.

Jeg klarer virkelig ikke på noe punkt å følge tankegangen din. Mennesket er utstyrt meg egen vilje. Å skylde på omgivelsene for dårlig viljestyrke er en tankegang som er totalt fremmed. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei du er ikke smålig, hun er frekk. Men kjenner jeg ble veldig nysgjerrig på hva hun svarte. 😛

Hun sa egentlig ingenting. Bare glodde på meg og mumla et svar jeg ikke hørte. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer virkelig ikke på noe punkt å følge tankegangen din. Mennesket er utstyrt meg egen vilje. Å skylde på omgivelsene for dårlig viljestyrke er en tankegang som er totalt fremmed. 

Det er slitsomt å stå imot fristelser hele tiden. Det er en grunn til at vi har forbud mot alkohol og tobbaksreklsme. De færreste ønsker å bli overvektige, men klarer ikke å stå imotfristelsene i hverdagen. De fleste faller nok ganske ofte og gjør ting de vet ikke er bra for helse, økonomi eller annet. Vi har en viss viljestyrke til å stå imot fristelser, men for mange av oss er den beste måten å køarea det på å unngå situasjonene.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sa egentlig ingenting. Bare glodde på meg og mumla et svar jeg ikke hørte. 

Da skjønte hun nok egentlig at det var hun som var teit...

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er slitsomt å stå imot fristelser hele tiden. Det er en grunn til at vi har forbud mot alkohol og tobbaksreklsme. De færreste ønsker å bli overvektige, men klarer ikke å stå imotfristelsene i hverdagen. De fleste faller nok ganske ofte og gjør ting de vet ikke er bra for helse, økonomi eller annet. Vi har en viss viljestyrke til å stå imot fristelser, men for mange av oss er den beste måten å køarea det på å unngå situasjonene.

OK, ser den. 

Når vi diskuterte det sa hun at hun ikke ville være med siden hun bare drikker svart kaffe. Var ikke noe tema at hun ikke ville ha det i hus da. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da burde hun klare å meddele alle disse aspektene selv, men det gjorde hun ikke, hun var ikke med å spleise. Som voksen står man får valg man tar og lar være å utnytte andre. 

Hi, den kollegaen din er riktig sleip, hun hadde mulighet til å ombestemme seg nå og være med på å spleise, men hun stod fortsatt på at det ikke var hennes maskin. Du gjorde helt rett og burde ikke la henne bruke den mer.

Anonymkode: 49ef3...b95

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater kapselmaskin. Miljøaspektet, smaken..

Men din kollega er smålig.

Anonymkode: 209a2...8d6

I følge Framtiden i våre hender er kapsler bedre for miljøet enn traktekaffe, og det var før de startet med gjenvinning av kapslene. 

Anonymkode: 69cd9...3f4

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så siden hun blir fristet skal hun slippe å betale?

Det er det største sludder jeg har hørt. 

Skrevet
1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg vil bruke den der i sjokoladehylla i butikken.

Skrevet
26 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Nei, som jeg skrev synes jeg hun burde betalt hvis de ikke fjernet trakteren. Det er bare ikke så enkelt å stå imot ftistelser hele tiden.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, som jeg skrev synes jeg hun burde betalt hvis de ikke fjernet trakteren. Det er bare ikke så enkelt å stå imot ftistelser hele tiden.

Voksne folk må takle fristelser hele tiden. Å fjerne en kapselmaskin fordi noen kanskje ikke klarer å holde seg borte er og blir sludder. 

Skrevet
1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Voksne folk må takle fristelser hele tiden. Å fjerne en kapselmaskin fordi noen kanskje ikke klarer å holde seg borte er og blir sludder. 

Det er ikke snakk om å fjerne den. Spørsmålet er om det er en selvfølge at hun må betale for vedlikeholder av den når hun ikke ønsker den.

Jeg synes også det naturlige hadde vært å betale  men jeg ser hennes side av det også.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om å fjerne den. Spørsmålet er om det er en selvfølge at hun må betale for vedlikeholder av den når hun ikke ønsker den.

Jeg synes også det naturlige hadde vært å betale  men jeg ser hennes side av det også.

Bruker man, betaler man. Det er ingen flere sider enn det. 

Anonymkode: bc6db...a3b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker man, betaler man. Det er ingen flere sider enn det. 

Anonymkode: bc6db...a3b

Jeg forstår at du mener det i dette tilfelle, men jeg er ikke enig i at det er en generell regel. Noen ganger kan det være såpass vanskelig å unngå å bruke tingen hvis den først finnes at det blir feil å pålegge dem som ikke ønsker tingen å betale. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at du mener det i dette tilfelle, men jeg er ikke enig i at det er en generell regel. Noen ganger kan det være såpass vanskelig å unngå å bruke tingen hvis den først finnes at det blir feil å pålegge dem som ikke ønsker tingen å betale. 

Nei, virkelig ikke. Om man ikke klarer å styre seg fra å, som i dette tilfellet, lage en kaffekopp på en maskin man ikke vil spleise på, så bør man ta ansvaret for å si at "jeg angrer på at jeg ikke spleiset. Kan jeg dekke rensemiddel de neste to gangene?". HI og kollegaen skal da ikke sitte med alle kostnadene til en maskin fordi den tredje, la oss f.eks kalle henne snylteren, ikke klarer "å unngå" å bruke den. Jeg klarer faktisk ikke å tenke meg et eneste tilfelle der din regel skulle gjelde.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da bør det jo være ganske enkelt å i ettertid være med på å betale for rens av maskinen. Spesielt når man blir konfrontert med det. 

Anonymkode: 5ff00...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...