Gå til innhold

Synes du folk som snakker "Rett fra levra" er tøffe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke de er tøffe, men ubehøvlede. Det er greit å si sin mening, men det går an å tenke litt på tid, sted og hvordan det lander hos mottaker. Har en person på jobben som alltid snakker « rett fra levra», og det er ubehagelig og slitsomt. Man kan se folk få irriterte rykninger rundt munnen og se ned i bordet når hun tar ordet på møter, og det gjør hun hele tiden. De fleste er av oppfatningen at de ikke orker å argumentere med henne, så det hun sier blir ofte stående uimotsagt og heller diskutert bak lukkede dører etterpå.

Anonymkode: 6af8a...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når hun ikke har den fjerneste anelse hva hun prater om faller det igjennom. Derfor blir hun hengt ut i hele verden som den uvitne lille jenta hun er... 

Anonymkode: ef50c...13f

Nå var ikke poenget mitt å starte en debatt om Greta, men å poengtere at ståsted og kontekst er avgjørende for hvorvidt man liker at noen prater fra levra eller ikke. De fleste liker vel at meningsfeller snakker rett fra levra, men oppfatter meningsmotstandere som ubehøvlet om de gjør det samme.

Men når vi først er inne på det: hvorfor mener du Greta ikke aner hva hun prater om? Nøyaktig hva er det hun sier som får deg til å mene dette?

Anonymkode: eea9d...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når hun ikke har den fjerneste anelse hva hun prater om faller det igjennom. Derfor blir hun hengt ut i hele verden som den uvitne lille jenta hun er... 

Anonymkode: ef50c...13f

En 17-åring er ikke en «liten jente», uvitende eller ikke. Hun er nesten voksen. For en tragisk hersketeknikk.

Anonymkode: 6af8a...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. De er ofte ufine, ubetenksomme og mangler endel sosiale antenner. Og det rare er jo at de ikke tåler å bli motsagt eller få kritikk for uttalelser. Jeg oppfatter mange som direkte korte noen ganger.

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes de som skryter av at de snakker rett fra levra ofte er unyanserte, ubehøvla og særdeles lite mottakelige for diskusjon eller at de ikke nødvendigvis har fasiten. I tillegg skjønner de ofte ikke forskjellen på objektivt og subjektivt, og legger ofte fram sin mening som et uimotsigelig faktum. Så for meg så  har det blitt sånn at jeg ikke tillegger rett fra levra-personers utsagn mye vekt. Jeg trekker på skuldrene og mumler "Jaha", "Jasså sier du det" , og så snakker jeg heller med noen andre. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok å snakke «rett fra levra» til en viss grad.  Men aller trenger et filter.
Har ei venn som starter med «skal jeg være ærlig så syns jeg»...... og da tror vedkommende h*n kan spytte ut hva som helst. Dessuten er min erfaring at det oftest er slike personer som selv blir kjempe fort fornærmet selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...