Gå til innhold

Kan ikke møte til timen, spesialisthelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er strenge på at man betaler for å utebli. 

Jeg måtte betale da 2-åringen fikk spysyke natta før jeg skulle på en behandling. Jeg kunne ikke hverken levere henne i barnehagen eller ta henne med siden hun spydde og var dårlig - og å skaffe barnevakt til en unge som spyr i vanlig arbeidstid på en mandag er 100% umulig. Ringte og ba om å flytte timen så snart telefonene åpnet. Men måtte jo betale for uteblivelse likevel.

Anonymkode: 6db87...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er strenge på at man betaler for å utebli. 

Jeg måtte betale da 2-åringen fikk spysyke natta før jeg skulle på en behandling. Jeg kunne ikke hverken levere henne i barnehagen eller ta henne med siden hun spydde og var dårlig - og å skaffe barnevakt til en unge som spyr i vanlig arbeidstid på en mandag er 100% umulig. Ringte og ba om å flytte timen så snart telefonene åpnet. Men måtte jo betale for uteblivelse likevel.

Anonymkode: 6db87...c7f

Det syns jeg blir strengt, også syns jeg nesten det virker litt personavhengig. Eller at avdelingene rundt omkring evt lager seg egne rutiner på dette. Jeg ringte mandag som var og avbestilte time pga spysyken. Ringte så fort det åpnet tlf og fikk kun satt opp ny time, måtte ikke betale noe. De ville jo ikke ha meg innenfor dørene der heller.. Hehe.. 

Anonymkode: 4e938...1d8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig! 

Å droppe en time hos spesialist er idiotisk. Det kan ta et halvt år før du kan få ny time. En EU-kontroll på en bil kan du få når som helst. 

Snål prioritering. 

Anonymkode: 72c67...b81

Vi trenger ikke timen lenger da det tok et halvt år å få time omtrent, og problemet (hud) løste seg i mellomtida

Anonymkode: d3452...2cc

Skrevet

-lån e  bil

-få noen til å kjøre deg

-ta taxi

Anonymkode: 5e30f...29a

Nei? Taxi koster 1000kr fort

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi trenger ikke timen lenger da det tok et halvt år å få time omtrent, og problemet (hud) løste seg i mellomtida

Men hvorfor i alle dager har du ikke avlyst timen da???

Anonymkode: ebc6d...8f9

Skrevet

Men det skal vel litt til for at man skal få godkjent at man ikke kan ta offentlig transport?

Ja, mulig man må ha en diagnose eller to, eller som her hos oss, hvor det nesten ikke eksisterer offentlig  transport som passer inn med timer her og der. 

I og med at HI skriver at det er utelukket å ta kollektiv transport og at hun ikke kommer seg til timen, så tolket jeg det slik at kollektivtilbudet var så dårlig at eneste måte å komme seg til time på, var med bil eller  taxi.

Anonymkode: 48b05...1e4

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis denne timen hos spesialisthelsetjenesten har refusjon hos HELFO, må dd forholde sev til veiledende satser. Da er gebyret for ikke å møte 3 x egenandel, til 1053 kroner. 
HI kan godt skylde på influensa, men det virker som om hun hadde møtt om hun hadde bil. Hun visste på fredagen og antakelig en stund før om begge timene. At man ikke har kontroll på egne timer rundt om, skal kkke burde koste samfunnet penger.

Anonymkode: 4d2a2...07f

nope. Det står at gebyret er 351 kr. Ikke et øre mer. 

Skrevet

Du drar selvsagt til sykehuset og utsetter EU-kontroll på bilen. 

Det er ikke på sykehuset. Dessuten er ikke behovet der lenger. 

Eu-kontrollen KAN IKKE utsettes. Rett og slett. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mulig man må ha en diagnose eller to, eller som her hos oss, hvor det nesten ikke eksisterer offentlig  transport som passer inn med timer her og der. 

I og med at HI skriver at det er utelukket å ta kollektiv transport og at hun ikke kommer seg til timen, så tolket jeg det slik at kollektivtilbudet var så dårlig at eneste måte å komme seg til time på, var med bil eller  taxi.

ja

jeg kunne benyttet offentlig transport om timen var sent på dagen

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det syns jeg blir strengt, også syns jeg nesten det virker litt personavhengig. Eller at avdelingene rundt omkring evt lager seg egne rutiner på dette. Jeg ringte mandag som var og avbestilte time pga spysyken. Ringte så fort det åpnet tlf og fikk kun satt opp ny time, måtte ikke betale noe. De ville jo ikke ha meg innenfor dørene der heller.. Hehe.. 

jeg har ringt og ringt, i flere uker, de tar ikke tlf

Så fikk vi influensa alle sammen og jeg måtte på legevakta med en unge osv., mannen har mista jobben, fikk plutselig sykt mye som tok tankene vekk fra å fortsette og prøve å få tak i legen på den private klinikken... 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men burde ikke prisen stå i brevet da?

Er vanlig at det gjør det. Aner ikke om det må gjøre det. Det beløpet er satt sentralt, og blitt gjort kjent i media utallige ganger. 

Skrevet

Er vanlig at det gjør det. Aner ikke om det må gjøre det. Det beløpet er satt sentralt, og blitt gjort kjent i media utallige ganger. 

Jeg forholder meg til prisen som står oppgitt på nettsiden (nettsiden de henviser til)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

jeg har ringt og ringt, i flere uker, de tar ikke tlf

Så fikk vi influensa alle sammen og jeg måtte på legevakta med en unge osv., mannen har mista jobben, fikk plutselig sykt mye som tok tankene vekk fra å fortsette og prøve å få tak i legen på den private klinikken... 

Da får du vise til telefonloggen i klagen , hvis du må ut med 1000 kroner for ikke å ha møtt opp. Man skal ikke være nødt til å stille på døren for å få avbestilt en time. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nope. Det står at gebyret er 351 kr. Ikke et øre mer. 

Tviler på at klinikken dekker 702,- kr. for deg. De får jo ikke de pengene fra HELFO om du ikke møter. 

Skrevet

Jeg forholder meg til prisen som står oppgitt på nettsiden (nettsiden de henviser til)

Hva står det i brevet med timen du fikk?

Skrevet

NÅ sier du at problemet har løst seg, men at du ikke har avbestilt timen? Pluss en hel rekke vikarierende unnskyldninger. Herrefred, hvor hjelpeløs er det mulig å være, da. Hørt om e-post, e-mail, elektronisk post, kall det hva du vil? Du sier du har vært på nettsiden til spesialisten. Det finnes knapt en nettside uten menyvalget "Kontakt oss". Du sier også at bilen "må" på EU-kontroll. Man utsetter ikke sånt til siste sekund. Igjen: Hvor hjelpeløs er det mulig å være? 

Håper virkelig du må betale fullt gebyr. 

Skrevet

Kommer jo opptil flere forklaringer her du kunne tatt med i første innlegg. 

om du ikke trenger timen, hvorfor spør du da? Om du har ringt i flere uker og ikke fått svar, hvorfor skrev du ikke det? 

dette handler jo verken om influensa eller EU kontroll på bilen...

Anonymkode: ac012...592

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja

jeg kunne benyttet offentlig transport om timen var sent på dagen

Hvorfor bare om timen var sent på dagen? Begynner ikke den offentøige kommuninasjonen å gå tidlig nok?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NÅ sier du at problemet har løst seg, men at du ikke har avbestilt timen? Pluss en hel rekke vikarierende unnskyldninger. Herrefred, hvor hjelpeløs er det mulig å være, da. Hørt om e-post, e-mail, elektronisk post, kall det hva du vil? Du sier du har vært på nettsiden til spesialisten. Det finnes knapt en nettside uten menyvalget "Kontakt oss". Du sier også at bilen "må" på EU-kontroll. Man utsetter ikke sånt til siste sekund. Igjen: Hvor hjelpeløs er det mulig å være? 

Håper virkelig du må betale fullt gebyr. 

de har ikke det, nei... 

Tulling

Skrevet

Hvorfor bare om timen var sent på dagen? Begynner ikke den offentøige kommuninasjonen å gå tidlig nok?

nettopp

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo opptil flere forklaringer her du kunne tatt med i første innlegg. 

om du ikke trenger timen, hvorfor spør du da? Om du har ringt i flere uker og ikke fått svar, hvorfor skrev du ikke det? 

dette handler jo verken om influensa eller EU kontroll på bilen...

Anonymkode: ac012...592

Joda, det og. Men de KUNNE selvsagt prøvd å ta telefonen i løpet av januar. 

Skrevet

Les i innkallingsbrevet.

Der står det sansynlig vis en mailadresse. Send en mail til den adressen i dag hvis du har bestemt deg for ikke å bruke timen. Da har du varslet i tide hvis det fortsatt er over 24 t til timen. 

Hvis du ikke vil ha timen burde du jo gitt beskjed for lenge siden. Sånn sett håper jeg du må betale. Da tenker du kanskje på det neste gang.

Skrevet

Jeg håper også du får et saftig gebyr. Det er pga deg at ventelistene fylles opp.

Anonymkode: e127b...260

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les i innkallingsbrevet.

Der står det sansynlig vis en mailadresse. Send en mail til den adressen i dag hvis du har bestemt deg for ikke å bruke timen. Da har du varslet i tide hvis det fortsatt er over 24 t til timen. 

Hvis du ikke vil ha timen burde du jo gitt beskjed for lenge siden. Sånn sett håper jeg du må betale. Da tenker du kanskje på det neste gang.

Jeg har jo ringt i hele januar. Men har sendt mail ja :)

Fikk bare time på sms. 

Står at de kan nås på telefon, men vil ikke akkurat si at det stemmer for å si det sånn. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper også du får et saftig gebyr. Det er pga deg at ventelistene fylles opp.

Anonymkode: e127b...260

Jeg håper ingenting vondt skjer deg. Ha en fin dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...