Gå til innhold

Til de dette gjelder - skjerp dere, for hel***e!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde foreldre bare visst hvilken fare de risikerer å sette barna sine i ved å kjøpe de nyeste telefoner. Det finnes faktisk barn som blir rana og overfallt. 

Anonymkode: 8dfbf...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på et tettsted rett utenfor Oslo, og her er det omvendt: det blir ansett som flaut å gå med «fancy» merkeklær. Likevel er det noen som insisterer på å utstyre 6.-klassingene sine med Gucci-sko til 2-3000. Og dette er uten unntak foreldre med normale yrker med tilhørende normal lønn, som sykepleiere og tømrere.

Anonymkode: 01cb8...873

Skrevet

Ser dessverre tendens til det bloggeren skriver om, her hvor vi bor. Skremmende. Mine barn går i første og andre klasse. Og kommentarene jeg har hørt fra barn i klassen deres, angående både klær og gamle mobiltelefoner hos hverandre, er til å få få frysninger av. Og så små barn , tenker ikke ut dette selv, det har de fra foreldre og andre voksne evt eldre søsken. 

Anonymkode: 1ba42...6cc

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i problemstillingen overhode! Hvor finnes disse folka?

Ikke her iallefall. Jeg lurer på om dette er en medieskapt eller oppkonstruert Virkelighet. Mine barn går på privat ungdomsskole og vi får stadig spørsmål og kommentarer om det ikke er høyt merkepress der. Men det merker åpenbart ikke vi eller ungene noe til. Fritidsutstyr kjøpes brukt, ungene sykler fordi det er inn og miljøvennlig. De bytter klær ned hverandre eller kjøper brukt. Skal jentene på shopping er deg butikker som HM, Cubus osv som gjelder. 

Anonymkode: bf613...89c

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i dette. Og vi bor på det stedet i byen som er kjent for å være litt snobbe sted, og mange barn med dyre klær. Og her har vel minst halvparten av de på ungdomsskolen parajumper jakke. Men de som går med vanlig klær blir ikke mobbet. Sønnen min går siste året på barneskolen, og spurte han hva slags mobiler de fleste i klassen hadde, og flertallet har iphone 7 arvet av foreldrene. Tror det bare var en som hadde X, og han hadde fått den av familien til jul. Så vi føler ikke på noe merkepress her. 

Anonymkode: 05093...ea4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...