Gå til innhold

Til de dette gjelder - skjerp dere, for hel***e!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt udiskutabelt. Men vi er mange som ikke er sånn, også. De fleste, faktisk.

Skrevet

Det er de barna som har dyre merkeklær her også, men vi har ikke merket noe til dette på verken barne- eller ungdomsskolen her. Vi bor i en middels stor by. Her er det til og med litt in å handle brukt. Ungene har stort sett hodet plassert på skuldrene. 

Anonymkode: 85fdc...7df

Skrevet

Er det rart det er sånn når man ser hvordan enkelte her inne oppfører seg mot andre, de shamer folk som ikke kjøper dyre klær fordi det ikke er bra nok kvalitet i deres øyne. Hvor mange innlegg ser man ikke med at det eneste som duger er jakker til flere tusen. Ungene lærer jo av foreldrene sine.

Anonymkode: 3d9c2...d42

Skrevet

Hadde det vært sånn her vi bor så hadde vi flytta langt vekk. Enklere å forandre omgivelsene enn folk.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det rart det er sånn når man ser hvordan enkelte her inne oppfører seg mot andre, de shamer folk som ikke kjøper dyre klær fordi det ikke er bra nok kvalitet i deres øyne. Hvor mange innlegg ser man ikke med at det eneste som duger er jakker til flere tusen. Ungene lærer jo av foreldrene sine.

Har aldri sett den holdningen her inne, heller tvert imot. 

Skrevet
Akkurat nå, Elina skrev:

Har aldri sett den holdningen her inne, heller tvert imot. 

Den har jeg sett flere ganger

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

Skrevet

Vi er veldig heldig med skolen vår. Liten skole i villastrøk. Ingen merkepressi i det hele tatt. Iallefall ikkje blant guttene i mine barn sine klasser. Har spurt gutten et par ganger om han vil ha en Levis genser eller hva som helst. Han svarer alltid nei. Gutten min var helt sjokkert når jeg las dette om merkepressi for han. Min eldste er forresten 12 år. 

Anonymkode: 7e8b0...20d

Skrevet

Vel. Den bloggeren der er viden kjent for å «finne på problemstillinger» for å få klikk på bloggen. Alltid «kjenner hun noen» Hun kjenner veldig mange triste mennesker for å si det slik. 

Anonymkode: d5a9c...b47

Skrevet

Som om den overskrifta skulle få meg til å klikke på en billig blogg av ett eller annet uinteressant ikkemenneske. 

Skrevet

Kjenner det ikke igjen i det hele tatt.

Og om noen kjøper brukt, hvordan får andre vite det? (Tenker på hun som ble kalt finn.no i ei uke)

Om noen handler sko på sparkjøp, hvordan vet de andre at de er kjøpt der og at de er billige? De må vel vite det fordi de har sett skoene på sparkjøp selv? 

Skrevet

Sånn er det ikke her. 

Heldigvis! 

Anonymkode: 32ce1...920

Skrevet

Aldri hørt om omtrent. Det må være et svært lokalt problem. 

Anonymkode: d71f8...08e

Skrevet

Her vi bor ligger alt til rette for at foreldrene skal utstyre barna med kostbare klær og utstyr. Vi bor i et område med «status-boliger», strandlinje eller sjøutsikt og store eneboliger og jevnt over høye inntekter like utenfor en større by. 

Men her er det kuleste å være miljøvennlig, klimastreike, handle brukt, sykle i stedet for å bli kjørt, spise mindre kjøtt osv. Merkepress har vi fortsatt ikke opplevd, hos våre tre barn som går mellom 3. og 9. klasse. Alle tre har arvet mobiler av oss voksne også, uten at det plager dem nevneverdig. 

Anonymkode: 4c8b1...fd7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her vi bor ligger alt til rette for at foreldrene skal utstyre barna med kostbare klær og utstyr. Vi bor i et område med «status-boliger», strandlinje eller sjøutsikt og store eneboliger og jevnt over høye inntekter like utenfor en større by. 

Men her er det kuleste å være miljøvennlig, klimastreike, handle brukt, sykle i stedet for å bli kjørt, spise mindre kjøtt osv. Merkepress har vi fortsatt ikke opplevd, hos våre tre barn som går mellom 3. og 9. klasse. Alle tre har arvet mobiler av oss voksne også, uten at det plager dem nevneverdig. 

Hvorfor arver barna mobilene etter dere? Det må jo bety at dere kjøper ny selv...

Skrevet

Aldri opplevd her og vi bor i tykkeste Bærum. Tenåringen min nekter å bruke klær med synlig logo, og favoritten er hettegenser fra cubus. Han har heller ikke dyr telefon. Det har aldri vært noen kommentarer på det fra noen. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor arver barna mobilene etter dere? Det må jo bety at dere kjøper ny selv...

Nei, vi har begge arbeidsgivere som kjøper ny iPhone til ansatte ca hvert tredje år, og da går den «gamle» videre til barna. Mobiler bruker vi altså ikke penger på her i huset. Men barna har heller aldri «ny» telefon, uten at det skaper mobbing i vennegjengen. Barna er veldig fornøyde med ordningen. 

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel. Den bloggeren der er viden kjent for å «finne på problemstillinger» for å få klikk på bloggen. Alltid «kjenner hun noen» Hun kjenner veldig mange triste mennesker for å si det slik. 

Anonymkode: d5a9c...b47

Samme tenkte jeg, jeg har ikke lest særlig mye av den bloggen, kun når den blir nevnt andre plasser. Og hver gang har jeg tenkt at det er utrolig hvor mye negativt hun opplever, hun får jo absolutt alt🤷‍♀️

Anonymkode: ba907...064

Skrevet

Hun sparker inn åpne dører for billige klikk. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Korfor skal barna ha nyere telefon enn foreldrene? Er ikkje så surt om barna knuser du heller da. 

Anonymkode: 7e8b0...20d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, ja. De er voksne og tjener egne penger, barna arver mobilen. Hva er problemet? 

Anonymkode: 29151...88b

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, ja. De er voksne og tjener egne penger, barna arver mobilen. Hva er problemet? 

Anonymkode: 29151...88b

Som sagt får vi hvert tredje år ny iPhone av arbeidsgiver, både mannen og jeg.

Men uansett om det var et frynsegode eller noe vi selv brukte penger på hadde det jo vært ennå verre å ikke la barna «bruke opp» de gamle telefonene når de voksne fikk ny. 

Skrevet

Rundt her har det vært noen ran av unge tenåringer den siste tiden. Mye ungdomsskoleelever rundt her med dyre klær/utstyr som de blir fratruet, men er nok enkelte grupper hvor disse ekstremt dyre tingene er populært, og det er egentlig ikke i sammenheng med hvilke familier som har mest inntekt. Er vel prioriteringer.... Norsk «wannabe» Hollywood-rikinger.... 

Ingen 14-åringer som trenger den nyeste telefonen, eller jakke til 8000,-, men at det er mye de kan ha lyst på er en annen ting. Og noen får, andre får ikke, og noen bryr seg ikke.... Ikke hørt noe mas om å få spesielle merker eller ting av tenåringen her, har en salig blanding i klesskapet, og det ser jeg kompisene har også... Men noen i klassen kunne nok ikke vist seg levende ute i en genser fra HM. 

Anonymkode: bbdab...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...