Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #26 Skrevet 24. januar 2020 Dumt spørsmål. Er ikke kontantstøtte de får fordi de selv er hjemme med barnet og ikke jobber? Hvordan kan da begge jobbe og samtidig få kontantstøtte? Jeg hadde ALDRI passet et barn fast for et så lavt beløp. Det er MYE jobb. Og når de i tillegg har baller til å prute på enkeltdager da kan de ordne seg på annen måte. Anonymkode: 869b9...ae2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #27 Skrevet 24. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dumt spørsmål. Er ikke kontantstøtte de får fordi de selv er hjemme med barnet og ikke jobber? Hvordan kan da begge jobbe og samtidig få kontantstøtte? Jeg hadde ALDRI passet et barn fast for et så lavt beløp. Det er MYE jobb. Og når de i tillegg har baller til å prute på enkeltdager da kan de ordne seg på annen måte. Anonymkode: 869b9...ae2 Nei, kontantstøtte får de for å ikke bruke barnehage, de kan jobbe så mye de vil. Anonymkode: bde67...eb4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #28 Skrevet 24. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, kontantstøtte får de for å ikke bruke barnehage, de kan jobbe så mye de vil. Anonymkode: bde67...eb4 Aaaaah. Der lærte jeg noe nytt. 😂😂😂 Men er ikke hensikten å tilby kontantstøtte slik at man kan være lengre med barnet hjemme? Anonymkode: 869b9...ae2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #29 Skrevet 24. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Aaaaah. Der lærte jeg noe nytt. 😂😂😂 Men er ikke hensikten å tilby kontantstøtte slik at man kan være lengre med barnet hjemme? Anonymkode: 869b9...ae2 Mulig det var det, men ikke sånn det fungerer. Man kan få redusert kontantstøtte hvis barnet har redusert plass i barnehage og Anonymkode: bde67...eb4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #30 Skrevet 25. januar 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal du ha lønn på dager du ikke jobber ? Men om du driver som dagmamma, så kan du jo si du kun tilbyr fullplasser. Anonymkode: aa072...ac5 vil ikke det, men vil ha en fastpris. det vil si at enkelte måneder har jeg 40 kr timen mens neste kanskje 70. Og jeg synes det er greit, sånn helt egentlig. Dette er jo noe som gjør at jeg taper inntekt andre steder (vi har en litt innviklet situasjon, uten at jeg trenger å gå inn på det, det er utenfor poenget). Anonymkode: c21dc...78d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #31 Skrevet 25. januar 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Men om de ønsker halv dagmamma første to måneder så er vel det Ok ? Halv kontantstøtte da. Men da skal det være faste dager. Skjønner jo de ikke vil betale fullt om de jobber halvt selv. Blir ungen syk derimot Så må de betale . Anonymkode: aa072...ac5 Ja, i utgangspunktet så synes jeg også det... Men vi hadde en annen (muntlig) avtale til å begynne med, nemlig kontantstøtta og så mye barnepass de ville. Og det synes jeg var greit, jeg bryr meg om de og kunne leve med det. Men da tenker jeg også at ved de måneder hvor de ikke trenger meg like mye, så topp, da kan barnet være hjemme og min timelønn øker med 20 kroner. Jevnt over, i snitt for 3-4 måneder, så blir det ganske greit. tenker jeg. Det er jo uansett billig/gratis barnevakt for dem. Og da ble jeg både skuffet og litt forvirret over at de vil ha 8 timer om dagen hver dag for denne prisen og så mindre når de skal være mer hjemme måneden etter. Det må da gå an å være litt rund når jeg synes jeg selv har vært det. Så ja, absolutt halv betaling for halv pass... men da skulle parameterene vært satt annerledes fra første stund. Gir det mening? Eller bør jeg bare ha det så godt? Anonymkode: c21dc...78d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2020 #32 Skrevet 25. januar 2020 For en dagmamma er vell 4 barn normalen for full jobb. 350 kr per barn gir 1400 kr per dag eller 175 kr timen hvis det dreier seg om en 8 timers dag. Det er ikke så galt for en jobb som ikke krever noen utdanning. Problemet her er om de forventer at du står klar de dagene de trenger barnepass, men at du ikke kan binde deg til andre ting. 350 kr per dag synes jeg derfor bør være helt greit for fast plass og også for pass dager innimellom, men bare de dagene det passer for deg. De kan ikke vente at du er klar når som helst til den prisen. Anonymkode: ebd2d...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå