Gå til innhold

DAGMAMMAER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har sagt at det er ok å få betalt kontantstøtten, og ikke mer. Greit nok. Men nå ønsker de å ha redusert barnepass i februar og mars, og så fullt opp igjen senere. Hvordan ville dere ordnet med dette? Vi er midt i situasjonen hvor vi skal skrive kontrakt. For min del synes jeg det blir veldig uforutsigbart økonomisk om jeg bare skal ta 50 kr timen (altså dele opp kontantstøtten i antall dager og timer, og få betalt ut ifra det). Nesten ikke verdt det, med tanke på hvor stort ansvar det er. Men de er gode venner, så det at de ikke skal betale mer enn kontantstøtta er ok så blir det økonomisk gunstig for oss begge. Da blir det iallfall såpass mye at summen er ok. Hva er egentlig rimelig her?

Anonymkode: c21dc...78d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De utnytter deg så det holder

Anonymkode: bde67...eb4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De utnytter deg så det holder

Kan du utdype? Hva ville du tatt? 

Skrevet

Jeg ville sagt at jeg ønsket fast pris. Man får ikke redusert betaling i bhg fordi om man ikke benytter plassen fullt et par mnd. Jeg er dagmamma for ett barn og fikk full lønn i desember selv om barnet hadde 2 uker juleferie.

Anonymkode: 6e3d7...6dc

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville sagt at jeg ønsket fast pris. Man får ikke redusert betaling i bhg fordi om man ikke benytter plassen fullt et par mnd. Jeg er dagmamma for ett barn og fikk full lønn i desember selv om barnet hadde 2 uker juleferie.

Anonymkode: 6e3d7...6dc

Takk, det har jeg også tenkt. Synes det er en ubehagelig samtale å ta. Er vel kanskje derfor man ikke skal gjøre slikt med venner! Hun foreslår 340 kr/dag de månedene de bruker oss mindre... Jeg er nesten på grensa til å synes det er litt.... frekt. Men lurer liksom på om jeg er på vidda. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du utdype? Hva ville du tatt? 

Når du bare tar kontantstøtta så har de gratis barnepass, det er dumsnilt synes jeg, ville tatt mer enn det. Ville og hatt fastpris, du binder deg jo fullstendig til dette

Skrevet

Takk, det har jeg også tenkt. Synes det er en ubehagelig samtale å ta. Er vel kanskje derfor man ikke skal gjøre slikt med venner! Hun foreslår 340 kr/dag de månedene de bruker oss mindre... Jeg er nesten på grensa til å synes det er litt.... frekt. Men lurer liksom på om jeg er på vidda. 

Det er jo bare frekt, og som sagt, de utnytter deg. De binder deg til dette, kan ikke gjøre noe annet, så skal de betale deg luselønn for det. Hadde jeg aldri godtatt.  De ville rett og slett tjene penger på å ha dagmamma, de kunne jo aldri ha gjort det hvis de brukte barnehage. Hvor mange timer skal du passe for 340 kr?

Skrevet

Det er jo bare frekt, og som sagt, de utnytter deg. De binder deg til dette, kan ikke gjøre noe annet, så skal de betale deg luselønn for det. Hadde jeg aldri godtatt.  De ville rett og slett tjene penger på å ha dagmamma, de kunne jo aldri ha gjort det hvis de brukte barnehage. Hvor mange timer skal du passe for 340 kr?

Er tiltenkt full dag. Ja nei. Jeg får bare være ærlig! Penger ass... ødelegger så mye mellom folk. Men man vil jo ikke bli utnytta heller

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar, forresten. :) Veldig klargjørende

Skrevet

Utrolig at folk kan være så frekke, spesielt mot egne venner. Om de betaler kun kontantstøtten så ville de dermed ha gratis barnehage for kontantstøtten er penger de får inn fra NAV. Skal du stå for mat til barnet også? 

Anonymkode: 7bbd3...4c3

Skrevet

Utrolig at folk kan være så frekke, spesielt mot egne venner. Om de betaler kun kontantstøtten så ville de dermed ha gratis barnehage for kontantstøtten er penger de får inn fra NAV. Skal du stå for mat til barnet også? 

Nei, det tenkte de enten å sende med eller betale for utenom :) Føler jeg får mye støtte her nå. Føler meg litt tryggere på at jeg blir litt urettferdig behandlet, utrolig hvor mye det hjelper. Men jeg tror kanskje denne moren ikke helt skjønner at det er forskjell på å betale dagmamma vs bhg plass. Hun sammenligner det jo med det hun betaler for eldstegutten i bhg.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er tiltenkt full dag. Ja nei. Jeg får bare være ærlig! Penger ass... ødelegger så mye mellom folk. Men man vil jo ikke bli utnytta heller

350 kr for en full dag, oi wow, de er virkelig skamløse. Sånn ca 45 kr timen altså? Til sammenligning så passet jeg unger fast når jeg var tenåring, og fikk 30 kr timen, og det er over 20 år siden. Er du virkelig villig til å binde opp dagene dine for så lite?

Skrevet

Det minste de burde betale er kontantstøtten og prisen på en barnehageplass. 

Skrevet

Nei, det tenkte de enten å sende med eller betale for utenom :) Føler jeg får mye støtte her nå. Føler meg litt tryggere på at jeg blir litt urettferdig behandlet, utrolig hvor mye det hjelper. Men jeg tror kanskje denne moren ikke helt skjønner at det er forskjell på å betale dagmamma vs bhg plass. Hun sammenligner det jo med det hun betaler for eldstegutten i bhg.

Hun bare overser at de ikke ville fått kontantstøtta siden de ikke skal bruke barnehage og sparer dermed ca 3000 i mnd på å ha dagmamma når de ikke vil betale mer, i tillegg så skal de tjene på det ved å betale deg redusert.

Skrevet

Om de gir deg sure miner dersom du gir beskjed at det er i det minste laget så hadde de ikke vært mine venner lenger for venner er ikke ute etter å utnytte hverandre. 

Skrevet

Hun bare overser at de ikke ville fått kontantstøtta siden de ikke skal bruke barnehage og sparer dermed ca 3000 i mnd på å ha dagmamma når de ikke vil betale mer, i tillegg så skal de tjene på det ved å betale deg redusert.

Ja, jeg tror rett og slett hun ikke tenker på det. Eller reflekterer nevneverdig over det. Må kanskje få nevnt det på et fornuftig vis

Skrevet

Ja, jeg tror rett og slett hun ikke tenker på det. Eller reflekterer nevneverdig over det. Må kanskje få nevnt det på et fornuftig vis

Jeg synes du må sette de kravene tilo betaling du vil ha, så får de velge om de vil bruke deg eller ei. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du må sette de kravene tilo betaling du vil ha, så får de velge om de vil bruke deg eller ei. 

Ja, det blir mye lettere nå etter å ha snakket med dere. Tusen  takk for tilbakemeldinger. det blir jo bare rot om de skal betale så lite.

Skrevet

Har begge foreldrene normalt betalte jobber?

Skrevet

Har begge foreldrene normalt betalte jobber?

Ja

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det blir mye lettere nå etter å ha snakket med dere. Tusen  takk for tilbakemeldinger. det blir jo bare rot om de skal betale så lite.

Bra, stå opp for deg selv. Lykke til :)

Skrevet

Ingen kan forvente å få gratis barnepass! Dersom du går med på dette er jo du veldig dumsnill. Du må be om mye mer betaling. Evt. får de ha barnet i barnehage og miste kontantstøtten... Ikke la deg lure!

Anonymkode: e694c...91b

Skrevet

Skal du være hvit eller svart dagmamma da? Om du ikke skal betale skatt tenker jeg at du ikke fortjener mer enn kontantstøtta, men skal du betale skatt synes jeg du skal ta mer. 

Synes uansett ikke du skal ta timelønn eller dagsbetalt, dere avtaler en månedslønn også bruker de så mye de trenger. Du binder deg jo opp så en viss forutsigbarhet må jo du ha også. 

Dama er uten tvil både frekk og grisk, det skal du ikke finne deg i. 

Anonymkode: 0a228...1ab

Skrevet

Men om de ønsker halv dagmamma første to måneder så er vel det Ok ? Halv kontantstøtte da. Men da skal det være faste dager. Skjønner jo de ikke vil betale fullt om de jobber halvt selv. Blir ungen syk derimot Så må de betale . 

Anonymkode: aa072...ac5

Skrevet

Hvorfor skal du ha lønn på dager du ikke jobber ? Men om du driver som dagmamma, så kan du jo si du kun tilbyr fullplasser.

Anonymkode: aa072...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...