Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #26 Skrevet 24. januar 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre om diagnosen deres? Jeg har Fibromyalgi og ME og fungerer knapt i hverdagen. Jeg klarer virkelig ikke å jobbe. Jeg skulle mer enn gjerne jobbet, men smerter og utmattelse gjør at jeg ikke får til mer enn korte turer i skog og litt tid med barna etter skolen. Anonymkode: 14051...f6a Hvor langt er du i løpet da, har du vært i arbeidsutprøving? Anonymkode: 6ca62...092
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #27 Skrevet 24. januar 2020 fikk en alvorlig sykdom, var innlagt på sykehus mange mndr i slengen hvert år, for behandling. Spesialistene på sykehuset mente jeg burde søke ufør fra dag en, selv om det var usikkert om jeg I det hele tatt ville overleve sykdommen. Mens nav legen mente jeg kunne gå ut i jobb, (det måtte isåfall blitt u sykehussengen), noe som selvsagt var uaktuelt og helt umulig. Etter 6 år, fikk jeg innvilget ufør. Anonymkode: 2508d...987
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #28 Skrevet 24. januar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor langt er du i løpet da, har du vært i arbeidsutprøving? Anonymkode: 6ca62...092 Jeg har vært på to "kurs", det ene et avklaringskurs. De avsluttet det ganske tidlig da de så at jeg ikke engang hadde kapasitet til å møte opp der. Jeg har i tillegg vært i jobb 2 dager i uka, men har vært sykmeldt fra jobben 4-6 mnd i året. Jeg har jobbet steinhardt for i det hele tatt å gå 1-2 dager i uka på jobb, og kjenner at i de periodene består livet mitt kun av jobb og ikke noe annet. Har en sykehistorie med smerter i kroppen siden ungdomsskolen, det forverret seg betraktelig rett etter VGS, men fikk fibro og ME diagnose bare for rundt 5-6 år siden. Men har nok hatt begge deler i mange år. Anonymkode: 14051...f6a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #29 Skrevet 24. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har vært på to "kurs", det ene et avklaringskurs. De avsluttet det ganske tidlig da de så at jeg ikke engang hadde kapasitet til å møte opp der. Jeg har i tillegg vært i jobb 2 dager i uka, men har vært sykmeldt fra jobben 4-6 mnd i året. Jeg har jobbet steinhardt for i det hele tatt å gå 1-2 dager i uka på jobb, og kjenner at i de periodene består livet mitt kun av jobb og ikke noe annet. Har en sykehistorie med smerter i kroppen siden ungdomsskolen, det forverret seg betraktelig rett etter VGS, men fikk fibro og ME diagnose bare for rundt 5-6 år siden. Men har nok hatt begge deler i mange år. Anonymkode: 14051...f6a Er forresten 35år, så det blir nok ikke bare enkelt å få ufør eller delvis ufør. Anonymkode: 14051...f6a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #30 Skrevet 24. januar 2020 På 23.1.2020 den 20.54, Anonym bruker skrev: Dere som har gått fra AAP til ufør, hvor lenge gikk dere på AAP? Har straks hatt AAP i 2 år, aner ikke om jeg får forlenget, og det stresser meg veldig. Har ikke sjans i havet til å komme meg på jobb. Kan dere si noe om prosessen? Anonymkode: 14051...f6a Jeg gikk på AAP i nesten 8 år. Men er nok andre regler nå. Anonymkode: 7a35a...08e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #31 Skrevet 24. januar 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært på to "kurs", det ene et avklaringskurs. De avsluttet det ganske tidlig da de så at jeg ikke engang hadde kapasitet til å møte opp der. Jeg har i tillegg vært i jobb 2 dager i uka, men har vært sykmeldt fra jobben 4-6 mnd i året. Jeg har jobbet steinhardt for i det hele tatt å gå 1-2 dager i uka på jobb, og kjenner at i de periodene består livet mitt kun av jobb og ikke noe annet. Har en sykehistorie med smerter i kroppen siden ungdomsskolen, det forverret seg betraktelig rett etter VGS, men fikk fibro og ME diagnose bare for rundt 5-6 år siden. Men har nok hatt begge deler i mange år. Anonymkode: 14051...f6a Avklaringskurs? Vil det si kurs rettet mot å få deg ut i arbeidslivet igjen? Da må de vel ha konkludert med at du ikke har arbeidsevne vel? Anonymkode: 6ca62...092
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2020 #32 Skrevet 24. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Avklaringskurs? Vil det si kurs rettet mot å få deg ut i arbeidslivet igjen? Da må de vel ha konkludert med at du ikke har arbeidsevne vel? Anonymkode: 6ca62...092 De mente at jeg har minimum 60% nedsatt arbeidsevne i alle fall. Jeg var der i en "bra" periode hvor jeg stort sett kom meg på jobb 2 dager i uka, men brukte opp all energi for å klare å gjennomføre det. Det var hos et eksternt firma via NAV som skulle teste min arbeidsevne. Anonymkode: 14051...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå