Gå til innhold

Skummelt! Tilsyn hos barnehage..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere av dere skriver «velferdsprofitører». Vær klar over at kommunale barnehager veldig ofte drives på et ekstremt minimumsbudsjett for å spare penger... det er ikke om barnehagen er kommunal eller privat som avgjør om den drives på en god måte (for barna og de ansatte)

Anonymkode: a7511...5c5

Og i de kommunene dette forekommer handler dette også i stor grad om at kommunen må betale samme sunn til de private barnehagene som til sine egne, uten at man har noe kontroll over hvordan disse pengene blir brukt, eller sette andre krav til dette.

Eksempel: Bergen kommune hadde ønske om å øke bemanningen og pedagogtetthet i de kommunale barnehender, utover de minimums nummereringen som finns i dag. Dette hadde koster enorme summer og de private måtte fått tilsvarende økning i sine tilskudd to år etterpå. Bergen har 70% private barnehager, svært mange av de er kommersielle. Kommunen kan ikke pålegge de private å bruke disse pengene på bemanning...og er fullstendig klar over at mange av disse pengene ville gått til å berike enkelte mennesker som eier de kommersielle barnehager.

Så kommunen valgte å ikke øke bemanningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal man faktisk ikke ta alle private bhg under samme kam, faktisk så skal man ikke ta alle Espira bhg under samme kam. 
Jeg jobber i en Espira barnehage og her er det utrolig lite syke fravær og god voksentett het. Samt gode oppfølging for alle barn selv de med ekstra utfordringer. Det står på styrere av de enkelte bhg som gjør hvordan dette blir. 

Jeg kommer fra kommunal bhg og jeg ville ALDRI sent barnet mitt i den bhg. Der er det vikar på vikar. 
Elendig forhold for barna og utrolig dårlig arbeidsmiljø...

Anonymkode: ac570...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fant en annen artikkel som var fra 2013 som var om bruk og kast av ansatte i espira .
Jeg jobbet etter dette og kan si jeg opplevde akkurat det samme .

 Trussel om advarsel og møter du fikk kjeft for noe du hadde gjort som ikke kjente deg igjen i. 

følsen at de ikke vil ha deg der ønsker at du ska slutte 

Du blir  så psykisk sliten at du ikke orker mer. 
 

Overvåking fra styrer og pedleder snakker Bak din rygg så ting de ikke likte så kunne du plutselig bli kalt inn til styrer .

 

Aldri nok voksene pga pedleder og Bhg lærer borte hele tiden. Møter og plan tid og praktisk pedagogisk +++andre møter foreldre samtaler ekstra samtaler med styrer blir borte i flere timer   osv 

Noen uker hvor vi kanskje så dem 2 ganger i uka . 
 

Veldig ofte 2  Voksene eller 3 om var heldig på 12 småbarn over lang tid . Vikarer som kommer og går og gjerne 1 fast om var heldig fikk 1 vikarer på 24 store barn ellers måtte andre avd  hjelpe som gjorde de var  underbemannet . 

Listen er lang er mye mer kunne sagt men velger og stoppe 

 

men vis vi får barn så skal de ALDRI I en espira Bhg . 
 

alt som er viktig for espira er å se bra ut utad ikke personalet ikke barna som går der 

 


 

Personalsjefen sier i artikkelen blant annet ; 

Hvis du har snakket med ansatte som hevder at jeg ikke hører på dem, får det stå for deres regning.
 

hele artikkelen ligger her 

https://fagbladet.no/big-business-i-barnehagene-6.91.18694.81a6f12e75

Anonymkode: c6054...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tid å gå på do og er lite bemanning kunne pauser ryke  da ikke var forsvarlig at man tok pause 

Anonymkode: c6054...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke tid å gå på do og er lite bemanning kunne pauser ryke  da ikke var forsvarlig at man tok pause 

Anonymkode: c6054...384

Det er jo desverre ikke så uvanlig i barnehager, Espira eller ei

Anonymkode: 2788c...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...