Gå til innhold

Skummelt! Tilsyn hos barnehage..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags avvik er det snakk om da?

Anonymkode: 2788c...62b

Skrevet

Får ikke lest dessverre. Skulle likt å vist hva dette gikk ut på. 

Anonymkode: ac570...de0

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags avvik er det snakk om da?

Anonymkode: 2788c...62b

Det skumleste var at barnas omsorgsbehov ikke ble dekket. Det er sånt som vanskelig kan måles.

Anonymkode: 41a32...b59

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det skumleste var at barnas omsorgsbehov ikke ble dekket. Det er sånt som vanskelig kan måles.

Anonymkode: 41a32...b59

På hvilken måte da?

Anonymkode: 2788c...62b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte da?

Anonymkode: 2788c...62b

Det står at overgangssituasjonene var urolige og at de voksne henvendte seg lite til barna. Barnehagen har også for lav bemanning.

Anonymkode: 41a32...b59

Skrevet

Der som jeg også finner forunderlig med dette, er at denne barnehagen var byens mest populære for et år siden. Rett og slett på grunn av lang åpningstid (11timer) Går foreldrene sine behov foran barnas behov? Lang åpningstid og sommeråpent vil så godt som alltid føre til redusert kvalitet for barna (fordi bemanningen blir redusert), men er gunstig for foreldre...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags avvik er det snakk om da?

Anonymkode: 2788c...62b

 

D34DBDA2-3938-4182-AC74-4830494A39AB.png

Skrevet

Trist å lese 😭

Anonymkode: c1d4a...0dd

Skrevet

Det beste er at mor er hjemme til barna skal begynne på,skulen.

Anonymkode: 33d0e...570

Skrevet

Sånn går det når foreldre er mer opptatt av seg selv, enn barna. For all del, overlat jobben til noen andre 

Anonymkode: 2a7dd...22a

Skrevet

Sånn går det når de store kjedene kommer mer og mer til, kjeder som tyner de ansatte for å kunne ta ut mest mulig utbytte

Anonymkode: 2788c...62b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det beste er at mor er hjemme til barna skal begynne på,skulen.

Anonymkode: 33d0e...570

Det er eg heilt ueinig i. Eg synes faktisk litt synd om born som må være heime med mor (kvifor mor foresten?) til dei byrjar på skulen.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn går det når foreldre er mer opptatt av seg selv, enn barna. For all del, overlat jobben til noen andre 

Anonymkode: 2a7dd...22a

Emmm... Dette handler om et lovverk som må bli betre, og rammevilkår som må tilsvare det viktige arbeidet barnehagane gjer...

Skrevet

Er dette en barnehagekjede? 
Det pågår jo også en slik sak i Trondheim nå, der en bhg må stenge pga funn da de hadde tilsyn. De har fått mange muligheter til å rette opp feil men de klarer ikke og kommunen har begjært stengning. 

Anonymkode: 7f801...da3

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dette en barnehagekjede? 
Det pågår jo også en slik sak i Trondheim nå, der en bhg må stenge pga funn da de hadde tilsyn. De har fått mange muligheter til å rette opp feil men de klarer ikke og kommunen har begjært stengning. 

Anonymkode: 7f801...da3

Espira

Anonymkode: 41a32...b59

Skrevet

Mangler man tilstrekkelig personale er det vanskelig å ivareta barnas behov for støtte og samspill i løpet av barnehagedagen. Samtidig er en god kultur for kontakt med barna noe man kontinuerlig må jobbe med, ofte med styrer som initiativtaker. Jeg jobber i en barnehage som oppfyller bemanningsnormen, 3 voksne på 9 barn, åpningstid 7.00-17.00. I løpet av en normal dag er vi alle tre ansatte på jobb gjennomsnittlig i 3,5 timer. På grensen av forsvarlig og det er innen normen. 

Anonymkode: 10cb6...ca6

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der ser man at de er bare ute etter profitt ,når de ikke vil ansette pedagoger og fagarbeidere med høy ansiennitet.

Anonymkode: 2788c...62b

Skrevet
5 timer siden, ulenissen skrev:

 

D34DBDA2-3938-4182-AC74-4830494A39AB.png

Omtrent om steinerbarnehagen på Gjøvik. 

Anonymkode: d2763...ef3

Skrevet

Jeg har selv jobbet i Espira og kan si at jeg vil aldri sende mine egne barn i en Espira-barnehage! 

Anonymkode: 43c55...034

Skrevet

Flere av dere skriver «velferdsprofitører». Vær klar over at kommunale barnehager veldig ofte drives på et ekstremt minimumsbudsjett for å spare penger... det er ikke om barnehagen er kommunal eller privat som avgjør om den drives på en god måte (for barna og de ansatte)

Anonymkode: a7511...5c5

Skrevet

Både kommunale og private drives med samme støtte. Skal love at kommunale er like ille. For få voksne og for lange dager på barna . Likt overalt 

Anonymkode: c854a...0e8

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står at overgangssituasjonene var urolige og at de voksne henvendte seg lite til barna. Barnehagen har også for lav bemanning.

Anonymkode: 41a32...b59

Lav bemanning er ofte vanlig. Med lav bemanning og evt mange vikarer som ikke kjenner barna, kan overganger bli urolig. 

Anonymkode: 60af7...029

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...