Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #26 Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du er veldig satt på de pengene. Altså hvor mye tror du at du for da? Er ikke kulest de skarve 500 kronene det er snakk om er det det? Avlys hele greia du kjenner de ikke. Hadde jeg vert din venninne med 30 årslag hadde jeg blitt skikkelig lei meg for at du avlyser min bursdag for å hjelpe noen du ikke kjenner og i tillegg tar betalt for det. Anonymkode: 354db...b40 Herregud satt på de pengene? Er dette en jobb eller vennetjeneste tror du? H.i Anonymkode: 293a3...b16
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #27 Skrevet 21. januar 2020 Jeg forstår ikke helt hvorfor du må avlyse. Det er jo fullt mulig å være med i en bursdag uten å drikke. Til og med "vinkvelder" kan være kjempekoselige selv om man ikke kan drikke alkohol selv. Og har du bil så er det jo da ikke noe problem om hun tilfeldigvis føder en av de kveldene. Jeg hadde ikke tatt penger i en slik situasjon, selv om jeg ble tilbydt det. Jeg trenger virkelig penger, men akkurat dette hadde jeg ikke tatt penger for. Tenker at det er enkelte ting det er fint å gjøre bare som en tjeneste for andre. I og med at dette andre paret venter barn er det stor sjanse for at hun og/eller han er innom denne siden - hva tror du de tenker om at du legger dette ut her og måten du svarer på? Anonymkode: d178f...55a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #28 Skrevet 21. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor du må avlyse. Det er jo fullt mulig å være med i en bursdag uten å drikke. Til og med "vinkvelder" kan være kjempekoselige selv om man ikke kan drikke alkohol selv. Og har du bil så er det jo da ikke noe problem om hun tilfeldigvis føder en av de kveldene. Jeg hadde ikke tatt penger i en slik situasjon, selv om jeg ble tilbydt det. Jeg trenger virkelig penger, men akkurat dette hadde jeg ikke tatt penger for. Tenker at det er enkelte ting det er fint å gjøre bare som en tjeneste for andre. I og med at dette andre paret venter barn er det stor sjanse for at hun og/eller han er innom denne siden - hva tror du de tenker om at du legger dette ut her og måten du svarer på? Anonymkode: d178f...55a Fordi 30 års laget er i hjembyen min som er 4 timer unna her. Planen var at vi alle reiser ned en helg og sover hos mine foreldre. Ja vinkvelder er kjempekoselig uten vin. Det vet jeg. Jeg har ikke drukket vin på flere år 😂 er derfor jeg gledet meg til å få vinkvelder med vin etter tre tette barn. Hva de tenker om de leser dette innlegget kan jeg ikke si jeg ofrer en kalori på. Jeg kommer til å ta imot det de velger å betale meg og si at jeg er utilgjengelig den ene helgen vi skal reise bort i 30 års lag. H.i Anonymkode: 293a3...b16
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #29 Skrevet 21. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi 30 års laget er i hjembyen min som er 4 timer unna her. Planen var at vi alle reiser ned en helg og sover hos mine foreldre. Ja vinkvelder er kjempekoselig uten vin. Det vet jeg. Jeg har ikke drukket vin på flere år 😂 er derfor jeg gledet meg til å få vinkvelder med vin etter tre tette barn. Hva de tenker om de leser dette innlegget kan jeg ikke si jeg ofrer en kalori på. Jeg kommer til å ta imot det de velger å betale meg og si at jeg er utilgjengelig den ene helgen vi skal reise bort i 30 års lag. H.i Anonymkode: 293a3...b16 Jaja, håper det går bra. Hadde det vært meg og hadde lest dette hadde jeg heller funnet en annen. Mulig du bare gir feil inntrykk i denne tråden, men det virker veldig som om pengene er det viktigste. Når det er så mye du må "ofre" for dette og mannen din faktisk er imot at dere skal ta ansvar for de andres barn, da hadde jeg ønsket noe annet for mitt barn. Anonymkode: d178f...55a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #30 Skrevet 21. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jaja, håper det går bra. Hadde det vært meg og hadde lest dette hadde jeg heller funnet en annen. Mulig du bare gir feil inntrykk i denne tråden, men det virker veldig som om pengene er det viktigste. Når det er så mye du må "ofre" for dette og mannen din faktisk er imot at dere skal ta ansvar for de andres barn, da hadde jeg ønsket noe annet for mitt barn. Anonymkode: d178f...55a Javel det er ditt inntrykk. Jeg gjør dette så barnet slipper en random barnevakt fra nettet. Vi er en barnefamilie med små barn og tenker at det lille barnet vil takle det bedre med lekekamerater rundt seg enn en fremmed barnevakt alene. Jeg gjør det virkelig ikke for pengenes skyld. Det er det faktisk ikke verdt. H.i Anonymkode: 293a3...b16
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #31 Skrevet 21. januar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jaja, håper det går bra. Hadde det vært meg og hadde lest dette hadde jeg heller funnet en annen. Mulig du bare gir feil inntrykk i denne tråden, men det virker veldig som om pengene er det viktigste. Når det er så mye du må "ofre" for dette og mannen din faktisk er imot at dere skal ta ansvar for de andres barn, da hadde jeg ønsket noe annet for mitt barn. Anonymkode: d178f...55a Helt enig. Om jeg hadde lest dette hadde jeg prøvd andre steder. HI legger ut info som lett gjør dem identifiserbare, og hun later til å synes dette er vanskelig. Anonymkode: f3644...81b
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #32 Skrevet 21. januar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Javel det er ditt inntrykk. Jeg gjør dette så barnet slipper en random barnevakt fra nettet. Vi er en barnefamilie med små barn og tenker at det lille barnet vil takle det bedre med lekekamerater rundt seg enn en fremmed barnevakt alene. Jeg gjør det virkelig ikke for pengenes skyld. Det er det faktisk ikke verdt. H.i Anonymkode: 293a3...b16 Som sagt, jeg kan ta feil - det var bare det inntrykket du ga i det du tidligere skrev i tråden. Håper jeg tar feil og at det blir bra for dere alle Anonymkode: d178f...55a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #33 Skrevet 21. januar 2020 Selvfølgelig skal du ta imot betaling når de vil betale deg. Hadde det vært meg som hadde trengt barnevakt i en sånn situasjon, så hadde jeg gladelig betalt. Synes godt du kan få en 1000-lapp. (Minst, kommer litt an på hvor lenge du må passe barnet - det vet man jo aldri på forhånd). Men du kan også godt si fra at akkurat den helgen dere har planer om å reise bort, så kan du ikke. Så får de prøve å finne noen andre i tilfelle fødselen skjer da. Og ang den vinkvelden; ring de og hør om det er noe på gang før du drar. Så kan du drikke litt vin. Sjelden en fødsel starter sånn veldig brått vel? Anonymkode: c8010...ebd
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #34 Skrevet 21. januar 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som sagt, jeg kan ta feil - det var bare det inntrykket du ga i det du tidligere skrev i tråden. Håper jeg tar feil og at det blir bra for dere alle Anonymkode: d178f...55a Du tar feil og det er helt greit. Tror du virkelig jeg setter alt på vent i 5 uker for å ta imot barnet til nabo av en venninne fordi jeg vil håve inn en liten sum som takk for hjelpen? At jeg velger å ta inn enda en smårolling på sparket når jeg har tre selv og mannen er en del borte fremover? Fatter ikke at du tror penger er motivasjonen her. Ville helst sluppet men tenker at den lille vil ha det bedre her enn en de finner på nettet. At jeg da gjerne tar imot en liten sum som takk for hjelpen er vist å våkne i kirken på dinbaby har jeg skjønt 😂👏 H.i Anonymkode: 293a3...b16
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #35 Skrevet 21. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du tar feil og det er helt greit. Tror du virkelig jeg setter alt på vent i 5 uker for å ta imot barnet til nabo av en venninne fordi jeg vil håve inn en liten sum som takk for hjelpen? At jeg velger å ta inn enda en smårolling på sparket når jeg har tre selv og mannen er en del borte fremover? Fatter ikke at du tror penger er motivasjonen her. Ville helst sluppet men tenker at den lille vil ha det bedre her enn en de finner på nettet. At jeg da gjerne tar imot en liten sum som takk for hjelpen er vist å våkne i kirken på dinbaby har jeg skjønt 😂👏 H.i Anonymkode: 293a3...b16 Banne i kirken skulle det stå 😂 Anonymkode: 293a3...b16
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #36 Skrevet 21. januar 2020 Du overdriver...du trenger ikke å sette livet på vent i 5 uker. Si når du kan og ikke kan. Du drikker deg vel neppe så kanonfull at du ikke kan ta i mot barnet om det skulle behøves. Dette er jo ikke en alenemor. Faren kan jo i verste fall bli hjemme med 1-åringen Anonymkode: 85e14...40a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #37 Skrevet 21. januar 2020 Jeg hadde sagt ja, men hadde ikke avlyst avtaler før evt en fødsel er underveis. Jeg hadde nok gitt beskjed til de jeg er invitert til at jeg er i beredskap om naboen føder. Jeg var dette for ett vennepar. Selv med en normal hektisk hverdag der mye skjer måtte jeg ikke avlyse en eneste ting. Hadde med meg to ekstra barn på noen fotballkamper mine unger hadde, det var jo bare stas for liten og stor. Ungen ble født på en dag jeg ikke hadde noen planer, faren var også hjemme slik at det var nesten to dager de var hos meg bare. Jeg var forberedt på å ha de lengre siden mannen jobber langt unna og er borte flere uker av gangen. Men er du lur så passer du dette barnet litt før moren skal føde slik at barnet er kjent med deg og ditt hjem. Ikke alltid en fødsel starter rolig, så da er det greit at barnet kjenner deg litt hvertfall når barnet merker st mor har vondt og noe er galt. Min unge skjønte det var noe før jeg skjønte fødslene var i gang. Den dagen var jeg ikke noe kul for ungen, det var pappa og mormor for alle penga noe som var helt unormalt henne. Da mormor tok henne med seg skjønte jeg hvorfor, for da kom riene og jeg satte kursen mot sykehuset (startet med minutter imellom så det var bare å dra. Vondt var det ikke) Anonymkode: e4439...12a
LME1001 Skrevet 21. januar 2020 #38 Skrevet 21. januar 2020 Herregud for en gjeng med drittsvar du har fått, HI! Du er snill som tilbyr deg. Og som ikke forventet betaling i utgangspunktet. Men de tilbyr deg, de har god råd, da skal de selvfølgelig få betale. Prisen, som er spørsmålet ditt, er heller vanskelig å si i forkant. Se det an og bli heller enige når dere vet hvor lang tid det gikk, hvor mye du måtte hjelpe til. Er litt umulig å vite i forkant. Festen du vil på, kan du vel fortsatt gå på? Barna dine har jo barnevakt eller sin far.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2020 #39 Skrevet 22. januar 2020 10 timer siden, LME1001 skrev: Herregud for en gjeng med drittsvar du har fått, HI! Du er snill som tilbyr deg. Og som ikke forventet betaling i utgangspunktet. Men de tilbyr deg, de har god råd, da skal de selvfølgelig få betale. Prisen, som er spørsmålet ditt, er heller vanskelig å si i forkant. Se det an og bli heller enige når dere vet hvor lang tid det gikk, hvor mye du måtte hjelpe til. Er litt umulig å vite i forkant. Festen du vil på, kan du vel fortsatt gå på? Barna dine har jo barnevakt eller sin far. Ja du har rett i at det beste er å vente til fødselen er overstått for å se hvor mye pass det ble. Nei festen vi skal på er i hjembyen min og vi reiser alle mann til mine foreldre og bor der hele helgen. Må bare si at vi er opptatt den helgen. Nå kommer ikke barnet til å møte min samboer før evt fødsel så føler det blir feil at han skal sitte med ansvaret for våre tre og en ukjent mens jeg er ute å hygger meg. Så vinkveldene jeg har avtalt for vente til etter hun har født 👍 H.i Anonymkode: 293a3...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå