Gå til innhold

Ja. Da kommer jeg vel til å bruke 20 dager sykt barn dager da. 🥴


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eldste har fått vannkopper. Yngste har ikke hatt det så da blir hun vel smittet. Noen her med flere barn som har smittet hverandre? Hvor lenge var de syke tilsammen? 

Anonymkode: 454c6...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var det året vi hadde brukt opp alle sykt barn dagene innen utgangen av februar. Den ene fikk infeksjon i en vankopp etterpå og ble lagt inn på sykehus, så der røyk alle 20 dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren 2018 ble første syk 3-4 dager ut i skoleferien. Så hadde vi fire dagers pause før neste startet, og ytterligere tre dagers pause før siste hadde det. Siste var ferdig med vannkopper 4 dager før skolen startet. Så vi hadde 7 uker med vannkopper i huset 🙈😱 

Anonymkode: 22d48...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinerte eldste og kommer til å vaksinere yngste også. Kostet 500kr , men vi har brukt opp sykt barn dagene våre de siste årene, så å ta ubetalt permisjon for å være hjemme med barn med vannkopper hadde vært enda dyrere.

veldig deilig å slippe

Anonymkode: 9f452...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte opp alle, og tok ut ferie. Sånn er det å ha småbarn 😅 Heldigvis er det forbigående. 😉

Anonymkode: 3e745...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg husker ikke hvor lenge de var syke. Det var ikke så voldsomt lenge, men de fikk feber og dårlig form!
Nå har begge hatt influensa og vært syke 6 dager.

Anonymkode: bcd4f...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du er alene med barna? Hvis ikke har du bare ti dager, mannen din må ta resten.

Anonymkode: f2b51...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som fikk, yngstemann startet palmelørdag så vi kom unna med de tre arbeidsdagene før skjærtorsdag der. Så gikk de 19 dager før eldste fikk vannkopper. Innen slutten av april hadde mannen brukt 7 og jeg 6 sykt barn dager. Men ble bare 1-2 på oss hver resten av det året så gikk greit. Bruker som regel max 2-4 dager hver pr år. 

Anonymkode: d4bf2...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja🙄 Sommeren for tre år siden husker jeg som en mare. Har fire barn som da var i alderen 3 år til 11 år. Minste ble smittet i barnehagen og alle fire fikk det i tur og orden. Vi hadde syke barn en hel måned! Eldstemann som da var 11 ble skikkelig syk. Hadde tett oppunder 40 i feber, veldig slapp. Han var syk i 14 dager🙄🤕😷

Anonymkode: 799a1...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 30 dager med sykt barn. Eldste fikk først og det varte i nesten ei uke. Minste var syk to uker. Men tror jeg brukte opp alle 30 dager det året.

Anonymkode: bf959...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire barn i huset smittet hverandre med vannkopper. Hadde et par dager på jobb mellom hver, totalt tok det seks uker. Det var i oktober/ november. Og i januar påfølgende fikk vi influensa. Alle sammen. Det var en drøy vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Det var det året vi hadde brukt opp alle sykt barn dagene innen utgangen av februar. Den ene fikk infeksjon i en vankopp etterpå og ble lagt inn på sykehus, så der røyk alle 20 dagene.

Da burde du søkt velferdspermisjon.

Da datteren min tok mandlene, søkte jeg velferdspermisjon. På den måten kunne jeg spare sykt barn dagene.

Anonymkode: 9c4ce...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis har jeg 35 sykt barn dager og mannen 15😅

Anonymkode: bfe3f...d2d

Hvordan har du klart å få 35 dager?

Anonymkode: 485fd...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan har du klart å få 35 dager?

Anonymkode: 485fd...b4b

Kronisk syke barn gir ekstra dager

Anonymkode: bf959...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kronisk syke barn gir ekstra dager

Anonymkode: bf959...db0

Det er jo ikke noe å være lattelig glad for å ha to kronisk syke barn?

Anonymkode: 485fd...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke noe å være lattelig glad for å ha to kronisk syke barn?

Anonymkode: 485fd...b4b

Det kan ikke jeg svare på. Jeg har bare et. Jeg bare forklarte en mulig årsak til at det er så mange dager

Anonymkode: bf959...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tre unger som smittet hverandre i tur og orden. Vi brukte ikke en syktbarn dager. Fordelen med to turnusarbeidere og en super arbeidsgiver. Jeg fikk bytta alle vaktene mine slik at jeg slapp å være hjemme. Så jobben min mann dag, jobbet jeg kveld og omvendt. Jeg hadde gått på veggen om jeg skulle vært så lenge hjemme med syke unger også.

Anonymkode: f6c69...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var syk i 2 uker, yngste begynte da eldste var akkurat var soleklar igjen. Hadde litt flaks med at det var høstferie første uken eldste var syk. Også har jeg fri 1 dag i uken så vi brukte vel bare 4 dager hver 😊

Anonymkode: 87ddd...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eldste var syk i 2 uker, yngste begynte da eldste var akkurat var soleklar igjen. Hadde litt flaks med at det var høstferie første uken eldste var syk. Også har jeg fri 1 dag i uken så vi brukte vel bare 4 dager hver 😊

Anonymkode: 87ddd...c8d

Skoleklar skulle det stå 😉

Anonymkode: 87ddd...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke noe å være lattelig glad for å ha to kronisk syke barn?

Anonymkode: 485fd...b4b

Hadde jeg hatt kronisk syke barn, så hadde jeg vært latterlig glad for ekstra syktbarndager. 

Anonymkode: cc1a1...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...