Gå til innhold

Ja. Da kommer jeg vel til å bruke 20 dager sykt barn dager da. 🥴


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg hatt kronisk syke barn, så hadde jeg vært latterlig glad for ekstra syktbarndager. 

Anonymkode: cc1a1...57b

Snakk om kverrulering. Alle ønsker seg friske barn, og priser seg lykkelige når dem får det. Når man først får syke barn, er man utrolig takknemlig for å ha ett system som fungerer i forhold til barna. Så enkelt! 

Mine barn hadde vannkopper i ca 1 uke hver, det er 10 sykt barn dager og man har 10 igjen. I år har vi brukt 15 dager totalt med to barn, inkludert vannkopper tiden. 

Anonymkode: 6ed9b...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da burde du søkt velferdspermisjon.

Da datteren min tok mandlene, søkte jeg velferdspermisjon. På den måten kunne jeg spare sykt barn dagene.

Anonymkode: 9c4ce...90e

Ved operasjoner og innleggelser ved sykehus får man dagpenger, er som en sykemelding fra nav. Har tre øre og hals barn, så har god erfaring 😅 Så det spiser ikke av sykt barn dagene. 

Anonymkode: 33fd5...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved operasjoner og innleggelser ved sykehus får man dagpenger, er som en sykemelding fra nav. Har tre øre og hals barn, så har god erfaring 😅 Så det spiser ikke av sykt barn dagene. 

Anonymkode: 33fd5...828

Det fikk ikke jeg, som jobber i helsevesenet. Måtte bruke sykt-barn-dager eller permisjon uten lønn..

Anonymkode: 1923e...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fikk ikke jeg, som jobber i helsevesenet. Måtte bruke sykt-barn-dager eller permisjon uten lønn..

Anonymkode: 1923e...f95

Det er ikke arbeidsplassen som bestemmer hva du får fri med. Du kan få omsorgspenger fra nav den perioden barnet er innlagt dersom det går utover sykt barn dager.

Anonymkode: bf959...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vannkopper i 6-7 uker i strekk. To av fire fikk komplikasjoner. Heldigvis hadde jeg fødselspermisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har faktisk begge fått det, så da har de vel blitt smittet samtidig.

Hvor mange dager kan man forvente det dukker opp nye? Førstemann har vel rundt 20 og er ikke plaget utover litt kløe. Andremann har en i panna og to på skulderen. 

Anonymkode: 454c6...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har alle fire hatt toppen en halv dag med feber og fem prikker.

Var vel hjemme med en dag eller to med de hver.

Anonymkode: 9df06...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste fikk det 16.mai. Var syk i 2 uker. Så fikk mellomste, og var syk i 2 uker og så fikk yngste det og var syk i 2 uker.... flaks for meg hadde mannen permisjon så vi slapp både sykt barn dager og jeg slapp å være hjemme 

Anonymkode: 6d856...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme 2 uker med yngstemann. Vi har 50/50, far var hjemme en uke, jeg var hjemme en uke. 

Begynte med 2 prikker en morgen, hadde 20 før leggetid, våknet neste dag med rundt 40, hadde rundt 70 på kvelden og så sluttet jeg å telle. Nådde toppen på dag 4, han hadde vannkopper over alt! 

Anonymkode: fcdee...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har ikke vært syke mer enn 3-4 dager. Yngste var syk kun en dag, og da tørka den ene vannkoppen hun fikk inn. Ikke alle må være hjemme i 2 uker 😊

Anonymkode: 407ed...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke arbeidsplassen som bestemmer hva du får fri med. Du kan få omsorgspenger fra nav den perioden barnet er innlagt dersom det går utover sykt barn dager.

Anonymkode: bf959...db0

Vel, jeg spurte arbeidsgiver om jeg måtte søke om omsorgspermisjon, men svaret var at det fikk jeg ikke. Vi brukte opp alle dagene våre, da barnet ikke var i form før 12 dager etter tonsilleoperasjon. Og vi allerede hadde brukt mange dager pga at barnet var sykt så ofte med halsbetennelse og ørebetennelse. 
 

Anonymkode: 1923e...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 2.15, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg spurte arbeidsgiver om jeg måtte søke om omsorgspermisjon, men svaret var at det fikk jeg ikke. Vi brukte opp alle dagene våre, da barnet ikke var i form før 12 dager etter tonsilleoperasjon. Og vi allerede hadde brukt mange dager pga at barnet var sykt så ofte med halsbetennelse og ørebetennelse. 
 

Anonymkode: 1923e...f95

Arbeidsgiveren din sa feil. 

Anonymkode: 6ed9b...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 22.14, Anonym bruker skrev:

Da burde du søkt velferdspermisjon.

Da datteren min tok mandlene, søkte jeg velferdspermisjon. På den måten kunne jeg spare sykt barn dagene.

Anonymkode: 9c4ce...90e

Kan hende dette er noen år siden. Nå får man pleiepenger fra dag 1 barnet er innlagt på sykehuset. For få år siden fikk man pleiepenger fra dag 8.

Anonymkode: 17eec...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...