Gå til innhold

Beste familiebil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må skaffe oss ny bil. Vi har en Toyota Yaris, og den har fungert greit med ett barn. Nå er nr. 2 på vei, og vi trenger større bil, hovedsaklig større bagasjerom.

Hvilken bil har dere, med god plass til barn og alt som hører med?

Vi ønsker oss en hybrid eller en el-bil. 

Anonymkode: c35a4...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tesla er jo en fantastisk bil. S eller X har vel plass til alt dere trenger. Har du litt tålmodighet så ser den nye Skodaen som kommer om ca 2 mnd veldig bra ut. Denne:

https://www.skoda-auto.no/nyheter-og-pressemeldinger/detaljer/skoda-vision-iv

Anonymkode: 54e7a...064

Takk for tips! 

Kanskje litt i det dyreste laget. Vi har råd, men ønsker å ikke bruke alle penga på bil! 🙈 Men Skodaen var fin! 

Såg nettopp på Hyundai Ioniq. Noen med erfaring på den som en familiebil?

Skrevet

Vi har Prius, og har to barn. Veldig fornøyd :) den finnes som plug in også. Vil kjøpe plug in hybrid eller elbil neste gang. Vurderer både rav4 plug in og Tesla Y, men også Prius plug in

Anonymkode: 5eb07...d6b

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har Prius, og har to barn. Veldig fornøyd :) den finnes som plug in også. Vil kjøpe plug in hybrid eller elbil neste gang. Vurderer både rav4 plug in og Tesla Y, men også Prius plug in

Anonymkode: 5eb07...d6b

Takk for tipset! 

Priusen var ikke dum! Den så ut til å være som Yarisen, bare større og bedre! 🤔

Raven var også lekker! Dette blir nok et vanskelig valg, men jeg takker for alle tips! 

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med vår Passat plugin hybrid

Anonymkode: 2b3c3...f1e

Skrevet

Sjekk ut Volvo XC40 recharge pure electric. Levering neste år så du må smøre deg med tålmodighet. Har selv XC60 T8 hybrid. Fantastisk bil!

Anonymkode: 4ad4b...8c2

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekk ut Volvo XC40 recharge pure electric. Levering neste år så du må smøre deg med tålmodighet. Har selv XC60 T8 hybrid. Fantastisk bil!

Anonymkode: 4ad4b...8c2

Vi kan nok ikke vente til neste år, men den så veldig spennende ut. XC60 virket interessant!

Takk for tips!

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er veldig fornøyd med vår Passat plugin hybrid

Anonymkode: 2b3c3...f1e

Passat har jeg god erfaring med tidligere. Jeg visste ikke at de hadde hybrid! Litt dyr, men kanskje verdt det.

Takk for tips!

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kia har jeg ikke tenkt på engang.

Takk for tipset!

(Hvorfor skal jeg ligge unna Tesla?)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan nok ikke vente til neste år, men den så veldig spennende ut. XC60 virket interessant!

Takk for tips!

Passat har jeg god erfaring med tidligere. Jeg visste ikke at de hadde hybrid! Litt dyr, men kanskje verdt det.

Takk for tips!

Kia har jeg ikke tenkt på engang.

Takk for tipset!

(Hvorfor skal jeg ligge unna Tesla?)

Tesla er den bilen i Norge med flest klager per 1000 biler. De er trege med levering, leverer ikke utstyr som avtalt, har egne verksteder som man MÅ benytte (Kan ikke gjøre noe som helst selv av reparasjoner på bilen), og det er mye feil på lakkering 

Anonymkode: 2e748...78f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tesla er den bilen i Norge med flest klager per 1000 biler. De er trege med levering, leverer ikke utstyr som avtalt, har egne verksteder som man MÅ benytte (Kan ikke gjøre noe som helst selv av reparasjoner på bilen), og det er mye feil på lakkering 

Hmmm, da kan de jo bli dyr i lengden (både økonomisk og tid). Det er lite ønskelig. Men det blir nok ikke en Tesla uansett. Prøver å unngå den prisklassen mest mulig.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm, da kan de jo bli dyr i lengden (både økonomisk og tid). Det er lite ønskelig. Men det blir nok ikke en Tesla uansett. Prøver å unngå den prisklassen mest mulig.

Jeg ville satset på en Kia i alle fall. Bilene er ikke så dyre å kjøpe, og ikke så dyre å fikse

Skrevet

Man får veldig mye bil for pengene med Skoda Superb eller Octavia! De har blitt pene å se på og er i tillegg gode å kjøre. Selv kjører vi I-Pacen til Jaguar fordi vi ønsket el-bil med firehjulstrekk, men ikke vil ha Tesla (se motargumenter i tidligere innlegg). BMW 5-serie stasjonsvogn er biler som gir mye kjøreglede i tillegg til plass. 

Vanskelig å velge bil. Det kommer an på hva slags mennesker dere er, hva som betyr noe for dere. Er det kun plass? El-bil/hybrid? Hva legger dere i kjøreglede? Garantier? Brukt eller ny bil? Prisklasse osv. 

Anonymkode: 82ddd...6c6

Skrevet

Jeg ville nok heller kjøpt en skikkelig familiebil, og ikke en batteriboks med seter og ratt. 

Ford S-max er en skikkelig familiebil. Da har du plass til alt du trenger, du sitter høyt og har god oversikt i trafikkbildet, tre individuelle seter på rad 2. Driftsikker, motor med kraft, god å kjøre. 

Anonymkode: 9f14a...e46

Skrevet

Vi er ekstremt fornøyd med vår Tesla model S! Og vi har tre barn og en aktiv livvstil. Hadde Land Rover Disco før, og bagasjeplassen når vi skal f.eks på camping/surfetur om sommeren er like bra, om ikke bedre, i Teslaen (den har både stort bagasjerom og frunk). Godt med plass til barna i baksetet fordi bilen er så bred.

Økonomisk så gikk det opp i opp, fordi vi sparer såpass mye på drivstoff. Langturer er null problem, den har så god kapasitet at vi gøler vi nesten aldri lader. Dessuten er Teslaen fin, og morsom å kjøre😉😍 Anbefales på det sterkeste.

Anonymkode: c9108...211

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man får veldig mye bil for pengene med Skoda Superb eller Octavia! De har blitt pene å se på og er i tillegg gode å kjøre. Selv kjører vi I-Pacen til Jaguar fordi vi ønsket el-bil med firehjulstrekk, men ikke vil ha Tesla (se motargumenter i tidligere innlegg). BMW 5-serie stasjonsvogn er biler som gir mye kjøreglede i tillegg til plass. 

Vanskelig å velge bil. Det kommer an på hva slags mennesker dere er, hva som betyr noe for dere. Er det kun plass? El-bil/hybrid? Hva legger dere i kjøreglede? Garantier? Brukt eller ny bil? Prisklasse osv. 

Octavian tror jeg er det beste tipset til nå. Takker for det! Den ligger i ønsket prisklasse, god plass i bagasjerom og fin å se på! Den har også refleksvestholder, noe jeg ikke viste jeg ønsket meg! 😄 Men den kommer som ladbar hybrid i 2020. Foreløpig har den bare diselmotor, hvis jeg har forstått det riktig.

Vi ønsker aller helst EL-bil, for å slippe unna ulike avgifter og å spare på drivstoff. Men det viktigeste er å finne en bil med god plass til vogn og bagasje. Vi bor langt unna familie, og reiser ofte på ferie mellom øst- og vestlandet. Sånn sett er det dumt med EL-bil, der batteriet tar mye plass.

Om vi kjøper brukt eller ny, har ikke mye å si, men vi ønsker helst ny. 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok heller kjøpt en skikkelig familiebil, og ikke en batteriboks med seter og ratt. 

Ford S-max er en skikkelig familiebil. Da har du plass til alt du trenger, du sitter høyt og har god oversikt i trafikkbildet, tre individuelle seter på rad 2. Driftsikker, motor med kraft, god å kjøre. 

S-maxen er litt for dyr hvis vi skal kjøpe ny. Da må det i såfall bli brukt. Men den såg veldig bra ut! Takker for tipset!

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøvd å eie en Tesla selv da? Trodde ikke det, nei.
Fordelene med å eie en vakker, morsom og miljøvennlig bil som er billig i drift veier opp for eventuelle ulemper. Vi har dessuten ikke opplevd alt det du ramser opp. 

Skrevet
1 minutt siden, Chupa chups skrev:

Fordelene med å eie en vakker, morsom og miljøvennlig bil som er billig i drift veier opp for eventuelle ulemper. Vi har dessuten ikke opplevd alt det du ramser opp. 

Ååå! Dere har ikke opplevd det! Da er det selvsagt løgn. Beklager det

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ekstremt fornøyd med vår Tesla model S! Og vi har tre barn og en aktiv livvstil. Hadde Land Rover Disco før, og bagasjeplassen når vi skal f.eks på camping/surfetur om sommeren er like bra, om ikke bedre, i Teslaen (den har både stort bagasjerom og frunk). Godt med plass til barna i baksetet fordi bilen er så bred.

Økonomisk så gikk det opp i opp, fordi vi sparer såpass mye på drivstoff. Langturer er null problem, den har så god kapasitet at vi gøler vi nesten aldri lader. Dessuten er Teslaen fin, og morsom å kjøre😉😍 Anbefales på det sterkeste.

Anonymkode: c9108...211

Veldig fin bil. Men den er nesten dobbelt av maksprisen vi er villig å betale, og nesten tre-fire ganger dyrere enn ønsket prisklasse. 

Skrevet
5 minutter siden, Chupa chups skrev:

Du, unnskyld meg, men skrev du ordene "Tesla" og "vakker" i samme setning? De to ordene er jo de strake motsetninger! Tesla er da virkelig noe av det styggeste som har blitt kalt bil så langt i historien. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, unnskyld meg, men skrev du ordene "Tesla" og "vakker" i samme setning? De to ordene er jo de strake motsetninger! Tesla er da virkelig noe av det styggeste som har blitt kalt bil så langt i historien. 

Nå måtte jeg le høyt! Og er meget enig!😂 smaken er som baken, bred og todelt!

Skrevet

Hyundai kona 2020. 

Anonymkode: ded57...4b9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hyundai kona 2020. 

Med navnet er den dømt til å bli konebil! 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hyundai kona 2020. 

Det var snakk om familiebil. Ikke en liten sprettball. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med navnet er den dømt til å bli konebil! 

Hva skal vi da si om Ford Kuga..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...