Gå til innhold

Vake håret uten sjampo?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd? I Oslo sliter jeg sånn med at håret er fett allerede etter dag 2. Men fettet blir joviale borte uten såpe... men noen som kan si om det funker?? For jeg merket likevel at fettet kan gjøre at håret får bedre hold :) setter pris på svar

Anonymkode: e73d9...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har prøvd? I Oslo sliter jeg sånn med at håret er fett allerede etter dag 2. Men fettet blir joviale borte uten såpe... men noen som kan si om det funker?? For jeg merket likevel at fettet kan gjøre at håret får bedre hold :) setter pris på svar

Anonymkode: e73d9...1c4

Bakepulver og eplesidereddik. Har jeg latt meg fortelle! 

Anonymkode: bc866...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Anonym bruker said:

Bakepulver og eplesidereddik. Har jeg latt meg fortelle! 

Anonymkode: bc866...354

Det er dette jeg bruker for å rense vannkokeren..det fjerner alt! Av den grunn er jeg usikker på hvor bra dette er for håret 

Anonymkode: 2281c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret med balsam uten parabener. Sjampo en gang i uka. Fungerer kjempebra!

Anonymkode: 5b0fc...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret med bare sjampo, ikke balsam. Da jeg brukte balsam, som jeg gjorde før, fikk jeg mye raskere fett år. Nå som jeg bare bruke sjampo tar det litt lenger tid før håret blir fett.

Anonymkode: 3a660...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fett etter dag 2??? Da er det jo uansett tid for å vaske håret! 

Ikke vær ekkel, hold deg ren. 

Anonymkode: 0fdb5...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver å vaske håret sjeldnere i en periode vil du etter hvert få mindre fett hår 😊 

Anonymkode: f8655...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du prøver å vaske håret sjeldnere i en periode vil du etter hvert få mindre fett hår 😊 

Anonymkode: f8655...b1b

jeg gjør det, men håret kjennes faktisk fett etter 2 dager likevel. da må jeg gå med sånn fett hår da 😕 

Anonymkode: e73d9...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

jeg gjør det, men håret kjennes faktisk fett etter 2 dager likevel. da må jeg gå med sånn fett hår da 😕 

Anonymkode: e73d9...1c4

Men hvorfor kan du ikke vaske det så du holder deg ren? 

Anonymkode: 0fdb5...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan du ikke vaske det så du holder deg ren? 

Anonymkode: 0fdb5...478

Jeg kan jo vaske det, men det sparer jo både sjampo og miljøet å ikke gjøre det så ofte. I tillegg tror jeg faktisk det er noe sant i enkelte påstander, at de naturlige oljene i kroppen ødelegges av stoffer i sjampoen, slik at det blir overproduksjon. og håret i tillegg blir tørrere.

Anonymkode: e73d9...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask det annenhver dag. Bruk bakepulver dagen i mellom. Hell det på en tom krydderflaske. Er du mørk, tilsett mørk kakao i bakepulveret. 
Sjampo må til i vasken. Kjenner diverse som har forsøkt uten, de får sånn guffen fettlukt. Skittent hårlukt er nesten verre enn svettelukt.😬

Anonymkode: 5c9c7...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg gjør det, men håret kjennes faktisk fett etter 2 dager likevel. da må jeg gå med sånn fett hår da 😕 

Anonymkode: e73d9...1c4

Ja, du må gå med fett hår i en stund, men det går over. Kroppen bruker litt tid på å skjønne at den skal produsere mindre fett, men det ordner seg etter en måned eller to. Vask håret med fire dagers mellomrom, så trenger du ikke å ha fett hår så lenge av gangen. Kan anbefale stramme fletter og buns mens du venter. Hang in there! 

Anonymkode: f8655...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du må gå med fett hår i en stund, men det går over. Kroppen bruker litt tid på å skjønne at den skal produsere mindre fett, men det ordner seg etter en måned eller to. Vask håret med fire dagers mellomrom, så trenger du ikke å ha fett hår så lenge av gangen. Kan anbefale stramme fletter og buns mens du venter. Hang in there! 

Anonymkode: f8655...b1b

4 dagers mellomrom var nemlig normalen lenge for meg. Fordi jeg gav blaffen i fett hår, gikk arbeidsledig en stund også så var ikke ute blandt folk noe særlig. Men fy faen så stygt det så ut og føltes. Jeg tror kanskje dette er en mye...at håret blir fetere av vask 2.hver dag. Men hver dag vil jo tørke det ut. 
 

Men jeg lurer bare på om det finnes noe en kan vaske vekk svett/fett hår uten at det blir helt dødt etterpå. For det er det mitt blir når det er vasket med sjampo. Det er helt tørt intil hodebunnen. Flasser ikke, men håret eier ikke liv, så det legger seg gjerne ned i ansiktet mitt

Anonymkode: e73d9...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 dagers mellomrom var nemlig normalen lenge for meg. Fordi jeg gav blaffen i fett hår, gikk arbeidsledig en stund også så var ikke ute blandt folk noe særlig. Men fy faen så stygt det så ut og føltes. Jeg tror kanskje dette er en mye...at håret blir fetere av vask 2.hver dag. Men hver dag vil jo tørke det ut. 
 

Men jeg lurer bare på om det finnes noe en kan vaske vekk svett/fett hår uten at det blir helt dødt etterpå. For det er det mitt blir når det er vasket med sjampo. Det er helt tørt intil hodebunnen. Flasser ikke, men håret eier ikke liv, så det legger seg gjerne ned i ansiktet mitt

Anonymkode: e73d9...1c4

Tørrsjampo. 

Anonymkode: f8655...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 dagers mellomrom var nemlig normalen lenge for meg. Fordi jeg gav blaffen i fett hår, gikk arbeidsledig en stund også så var ikke ute blandt folk noe særlig. Men fy faen så stygt det så ut og føltes. Jeg tror kanskje dette er en mye...at håret blir fetere av vask 2.hver dag. Men hver dag vil jo tørke det ut. 
 

Men jeg lurer bare på om det finnes noe en kan vaske vekk svett/fett hår uten at det blir helt dødt etterpå. For det er det mitt blir når det er vasket med sjampo. Det er helt tørt intil hodebunnen. Flasser ikke, men håret eier ikke liv, så det legger seg gjerne ned i ansiktet mitt

Anonymkode: e73d9...1c4

Hva slags sjampo og balsam og stylingsprodukter bruker du da?

Anonymkode: 2b1f8...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk produserer mer olje enn andre. Har du fet hud?

Jeg er velsignet med hud visstnok får mindre rynker. Fordi den produserer så mye olje 😆 Håret tror jeg dessverre ikke får noen fordeler av oljen og må vaskes ofte.

Anonymkode: 2281c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags sjampo og balsam og stylingsprodukter bruker du da?

Anonymkode: 2b1f8...80b

Ingenting fast. NÅ bruker jeg Garnier Respons Arganrichess. Keune hårolje, noen ganger Decleor tørrolje for hår,ansikt og kropp. 
 

Anonymkode: e73d9...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret med Shampo hver 3-4 dag. Men jeg skyller og "skrubber" håret/hodebunn mellom vanskene med rent vann. Har i balsam for at skjelllagene skal lukke seg. Stylingproduktene jeg bruker er vannbasert og skylles ganske bra ut med bare vann. 1 gang i måneden bruker jeg en Shampo med sulfat for å vaske ut buildup av produkter. Sulfat tørker ut håret og hodebunn,  så en fuktgivende kur er lurt å ha i etter Shampo og før balsam. Jeg har ikke lenger problemer med fett hår eller mye flass. Hadde det før da jeg vasket håret hver 2. dag med sulfatholdige shampoer.  Håret er mye sunnere nå også.

Og nei, det lukter ikke vondt selv om jeg skyller med bare vann når jeg ikke har vaskedag. 

Anonymkode: 655e6...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker håret med Shampo hver 3-4 dag. Men jeg skyller og "skrubber" håret/hodebunn mellom vanskene med rent vann. Har i balsam for at skjelllagene skal lukke seg. Stylingproduktene jeg bruker er vannbasert og skylles ganske bra ut med bare vann. 1 gang i måneden bruker jeg en Shampo med sulfat for å vaske ut buildup av produkter. Sulfat tørker ut håret og hodebunn,  så en fuktgivende kur er lurt å ha i etter Shampo og før balsam. Jeg har ikke lenger problemer med fett hår eller mye flass. Hadde det før da jeg vasket håret hver 2. dag med sulfatholdige shampoer.  Håret er mye sunnere nå også.

Og nei, det lukter ikke vondt selv om jeg skyller med bare vann når jeg ikke har vaskedag. 

Anonymkode: 655e6...356

Bruker du balsam oppi hodebunnen? Det trodde ikke jeg man skulle, for det gjør jo håret ekstra fett? Trodde balsam var for det hengende håret, som ikke er i kontakt med bunnen. 
Hjelper det å skylle håret i bare vann dagen etter du vasket det??? Jeg skyller aldri, men har gått ute i regn og merket at håret kan bli ganske tykt og lett å legge bakover. Men fettet blir jo ikke borte. Og skylle fett hår uten såpe....blir ikke det luktende våt hund? 

Anonymkode: e73d9...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å bruke balsam og gikk over til å bruke en oljesak som jeg smører i lengdene etter vask. Da holder håret seg fint en dag ekstra i forhold til da jeg brukte balsam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting fast. NÅ bruker jeg Garnier Respons Arganrichess. Keune hårolje, noen ganger Decleor tørrolje for hår,ansikt og kropp. 
 

Anonymkode: e73d9...1c4

Hvis du har oljete hud og hår er vel ikke noe oljete å anbefale? Prøv å kjøp skikkelig frisør sjampo og balsam, spør gjerne hos en frisør og kjøpbilligere på nett😉 Du bør ha noe som vasker skikkelig og gir litt fylde kanskje? 
 

Ville anbefalt å bruke en hårkrem eller mousse heller enn olje, gjerne noe tekstur greier litt ved røttene og tuppene så du «løfter» håret litt og får det til å ligge finere. Tom mitt tørre hår blir fett dagen etter om jeg bruker oljeprodukter. 
 

Jeg bruker wella sp serien i styling, Kerastase til vask/balsam/kur.

Anonymkode: 2b1f8...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 16.54, Anonym bruker skrev:

Vask det annenhver dag. Bruk bakepulver dagen i mellom. Hell det på en tom krydderflaske. Er du mørk, tilsett mørk kakao i bakepulveret. 
Sjampo må til i vasken. Kjenner diverse som har forsøkt uten, de får sånn guffen fettlukt. Skittent hårlukt er nesten verre enn svettelukt.😬

Anonymkode: 5c9c7...f2d

Hvis man da går ut i regnet,blandet det hele seg til en kake oppå hodet, og man kan spise det mellom møter og henting i barnehagen! Nam! 

Anonymkode: c3984...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 16.54, Anonym bruker skrev:

Vask det annenhver dag. Bruk bakepulver dagen i mellom. Hell det på en tom krydderflaske. Er du mørk, tilsett mørk kakao i bakepulveret. 
Sjampo må til i vasken. Kjenner diverse som har forsøkt uten, de får sånn guffen fettlukt. Skittent hårlukt er nesten verre enn svettelukt.😬

Anonymkode: 5c9c7...f2d

Supetr med brune striper som renner nedover ansiktet når det regner da

Anonymkode: 56baa...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...