Gå til innhold

Hpv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke helt det samme, men jeg ble smittet med herpes genitalis noen år siden. Jeg følte det var skammelig og at sexlivet var ødelagt. Alle bekymringene... om jeg må ta keisersnitt på grunn av utbrudd ved en fødsel, om barnet blir smittet under fødsel, når jeg finner meg en ny mann hvordan han vil reagere etc. Jeg holdt meg til mannen som hadde smittet meg likevel, for han visste om sykdommen og vi begge hadde fått det, så da hadde jeg «ren» samvittighet, ettersom jeg følte at jeg måtte fortelle HVER partner. Man må jo egentlig ikke det hvis man ikke har utbrudd. 
 

Jeg fant meg en ny mann. Var livredd for at han skulle dumpe meg og syntes jeg er ekkel så jeg turte ikke å ha sex med han før han visste om sykdommen. Han tok det veldig bra og sa at det ikke er verdens ende :) Men det er en vurderingssak også, om hvorvidt det er et forhold som blir å vare eller ikke. Om det er en mann man ikke ser en framtid med så er det ikke verdt det å si noe, men denne mannen så jeg hele framtiden min med så da følte jeg det mest riktige ble å være ærlig fra starten så han kunne velge om han ville risikere det eller ikke.

Anonymkode: 05110...4bf

Takk for svar. Jeg tenker som deg, egentlig.

Heldigvis, kan man vel si, ønsker jeg ikke noen ons nå, så jeg er bestemt på at jeg ikke vil ha sex med en ny partner før jeg er sikker på at jeg ønsker noe mer med ham, ser for meg en fremtid. Og da har jeg ikke samvittighet til å ikke si noe. Men lystig er det jo ikke.

Kan jo håpe at kroppen tar knekken på den før mannen dukker opp, men det er jo ikke sikkert. Dessuten kan det jo ligge i skjul i kroppen og slå ut igjen senere, og da er det jo greit at han ev. vet om det, slik at det ikke blir noen mistanker om utroskap. Jeg føler det mest ryddige er å si fra. Men kjenner jeg uansett trenger vite litt mer om dette før jeg har sex med en ny mann.

Anonymkode: 1f86d...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Jeg tenker som deg, egentlig.

Heldigvis, kan man vel si, ønsker jeg ikke noen ons nå, så jeg er bestemt på at jeg ikke vil ha sex med en ny partner før jeg er sikker på at jeg ønsker noe mer med ham, ser for meg en fremtid. Og da har jeg ikke samvittighet til å ikke si noe. Men lystig er det jo ikke.

Kan jo håpe at kroppen tar knekken på den før mannen dukker opp, men det er jo ikke sikkert. Dessuten kan det jo ligge i skjul i kroppen og slå ut igjen senere, og da er det jo greit at han ev. vet om det, slik at det ikke blir noen mistanker om utroskap. Jeg føler det mest ryddige er å si fra. Men kjenner jeg uansett trenger vite litt mer om dette før jeg har sex med en ny mann.

Anonymkode: 1f86d...66d

Du må nesten stupe i kunnskaper om dette, slik at du er mest mulig forberedt på å fortelle om det til en partner hvis han skulle hatt spørsmål rundt det. For da vet du om det nok til å kunne videreformidle informasjon.

Mye mulig jeg var veldig heldig da jeg fant meg mann som tok det så bra og aksepterte det. Men jeg tenker likevel at uansett om mannen er en dritt eller ikke, det vet du jo ikke før du forteller han om hpv og ser reaksjonen hans, så er det uansett viktig å si det fra starten. Slik at han ikke føler seg lurt ved å få vite om det senere og begi seg ut på noe han kanskje ikke klarer å takle. 

Anonymkode: 05110...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...