Gå til innhold

Samboer/barnefar velger og søke jobb langt unna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble bare informert om at samboer hadde søkt jobb 3 timer unna og 2 timer unna, etter at han hadde søkt. Han tar lite ansvar generelt for barnet eller noe annet. Han er svært selvopptatt i utgangspunktet og har oppført seg dårlig med ting i forhold til sinne og psykisk vold. Vi går på fvk, og han skulle i utgangspunktet på sinnemestring, men avlyste i siste liten. Han mener nok innerst inne at han ikke trenger det, selv om han for en uke siden knuste skoskapet mitt fordi jeg satte ned beinet angående noe jeg syntes var uansvarlig oppførsel av han som forelder, bare for at han skulle få gjør det han hadde lyst til den dagen hvor jeg jobbet. Jeg gidder ikke engasjere meg så mye lenger, så jeg har ikke sagt så mye ang at han har søkt jobber langt unna. Han mener han kan pendle. Eneste jeg da har sagt er at det vil bli enda mer på meg enn det allerede er. Men det var han ikke enig i. Jeg får aldri gjøre noe for meg selv, mens han hele tiden reiser på trening og ekstrajobber og mener jeg automatisk må ta ansvar for alt hjemme. Hvis han nå da får denne jobben , så må han reise så tidlig at han aldri kan levere i barnehage og er hjemme igjen etter leggetid, samt at det er 2 skift, så man vil nesten aldri se han. For han mener at han også må jobbe da ekstra i sin gamle jobb hvis han får stillingen. Jeg er av oppfatningen at voksne mennesker må kunne klare og tenke selv, uten at jeg skal være en drittkjærring som klager . Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal få kabalen til Og gå opp her hjemme så jeg da også får jobbet min 100% stilling. For jeg jobber døgnvakter. Han er sykelig opptatt av seg selv. Han satt nå sist på fvk og fortalte at det ikke ga han noenting og være med oss og finne på ting. Det kjedet han. Jeg har hørt dette før, så det var ikke nytt for meg. Han skjønner ikke at han også har et ansvar. Samtidig så sier han at han elsker meg og oss mer enn noe annet. Og det rakner helt for han når han tror jeg ikke orker mer. Men han eier ikke empati, og han klarer ikke se andre enn seg selv. Han aksepterer eller klarer ikke forstå at også andre i vår familie kan ha behov. Og han lager så dårlig stemning i hele huset med humøret sitt, hvis han ikke får det som han vil eller det er noe annet han er misfornøyd med. Hva gjør man?😔 desperat egentlig... jeg har forsøkt og sagt at jeg ikke orker mer, men da blir det et samvittighetsspill uten like.... 

Anonymkode: 0196c...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men herregud,  denne mannen er jo direkte slem.

Har du familie i nærheten? Du trenger noen mer stabile enn det der daukjøttet du bor med.

Med barnetrygd og barnebidrag klarer du vel å bo alene?

Anonymkode: a3a78...a0e

Skrevet

Ja jeg eier huset vi bor i fra før, så det er ikke problemet. Jeg klarer bare ikke forstå oppførselen. Og har vanskelig med og forstå hvordan denne mannen tenker 😔

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja jeg eier huset vi bor i fra før, så det er ikke problemet. Jeg klarer bare ikke forstå oppførselen. Og har vanskelig med og forstå hvordan denne mannen tenker 😔

Han er bare en superegoist som utnytter deg 

Anonymkode: a3a78...a0e

Skrevet

Jeg tenker at du egentlig Ikke vil være sammen med denne mannen samtidig som du vil han skal stille opp 100%. Han kan ikke levere, hente eller være alene med barnet? Kjempebra! Han driver med psykisk vold og det er ikke bra for barnet. Dette er en god løsning

Anonymkode: d4a29...32c

Skrevet

La han flytte dit han har søkt jobb

Anonymkode: b9884...371

Skrevet

Du lever i et psykisk og materielt voldelig forhold. Og mannen som utsetter deg og barnet for dette har ingen ønsker om å endre seg eller ta mer ansvar.

Da må DU ta ansvar for ditt og barnets liv. Det gjør du kun om du kaster ham ut av livet ditt.

Du er priveligert, du har eget hus, du trenger ikke flytte eller engste deg for ny bolig eller ny bhg./skole-plass.

Da gjenstår det at du må handle, nemlig få ham ut av livet ditt.

Denne mannen er ekstremt egoistisk, han mangler empati, han er manipulerende. Han har en kjent historie med vold, psykisk og materielt. Og det er ting du nå må ta på alvor når du går fra ham! For slike menn er prototypen på menn som ved et samlivsbrudd kan ty til fysisk vold, også alvorlig fysisk vold. Det vil si - du må alliere deg med de du kjenner som kan hjelpe deg. Fortell familien din sannheten om forholdet, fortell at du må få ham ut av livet ditt, be om hjelp!

Du vet at idet du sier det er slutt, så vil han sette i gang. Da må du ha noen i bakhånd som kan sikre at du er trygg der og da! Noen som kan sikre deg, som kan skaffe deg hjelp om du trenger det. Forhåpentligvis vil du ikke trenge det, men med en mann med en slik historikk så har du ikke råd til å ta noen sjanser, så du må sikre deg selv for slik å sikre barnet ditt!

Ta gjerne kontakt med nærmeste krisesenter og be om råd der, de har erfaring med kvinner som må avslutte forhold til voldelige menn. Og de vet også hvor manipulerende de kan bli, hvordan de kan spille på dine følelser for å få flere sjanser, få deg til å endre mening. Men dette blir ikke bedre, for han ønsker ingen endring, han tar ikke noe ansvar for egen adferd - det viser han tydelig med at han sist uke knuste skoskapet ditt og likevel har avlyst å bli med på sinnemestringskurs. Han ønsker ikke endring, han er ikke villig til å gjøre det han må. Men han kommer trolig til å kjempe for å beholde kontrollen på deg - og det må du forberede deg på.

Ring nærmeste krisesenter og be om råd, og be om alene-timer på fvk så fort som mulig, og snakk med din nærmeste familie/venner som du stoler på. Du kan ikke fortsette å bo med denne mannen!

Anonymkode: e6de5...1b1

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal da være overlykkelig om han flytter 3 timer unna...! Synd det ikke er enda lenger bort! 

Anonymkode: d6123...168

Skrevet

Og hvorfor er du egentlig sammen med denne mannen?

Skrevet

Han løser alle problemene dine ved å flytte, hi, vær glad til. Bare sørg for at det blir slutt samtidig, og at han melder flytting fra din adresse.

Anonymkode: aef5a...dad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...