Gå til innhold

Folk gjemmer seg bak at de er korte.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått fort hele livet. Kanskje det er pga ADHD'n, for jeg har alltid hatt et slags stress inni meg, som om jeg skal rekke noe. Jeg liker også å kjenne at beina får trening, men folk flest går så innmari sakte. Det skal subbes bortover. De fleste er ikke på min høyde, men mange av disse klager på gangen, og at de må løpe for å holde følge. Det er ikke derfor, det er rett og slett at de er noen sofagriser, men skylder heller på min høyde. 
Har ei venninne på samme høyde, hun synes også jeg går forferdelig fort, og hun er betydelig kraftigere enn meg. 

Dessuten er mange ikke sååååå veldig mye kortere enn meg, så å skylde på at beina er korte blir litt for tynt altså. 

Er det flere som tror at mange skylder på høyden for å dekke over at de ikke er i aktivitet?

Anonymkode: fdedf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen spesiell grunn til at du ikke kan tilpasse det litt andre veien, da? Eller gjemmer du deg bak kroppslig uro for å skjule at du ikke gidder å møtes på halvveien?

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går for fort er veldig slitsomme. Dårlig sosiale antenner

Jeg går mye med barn og eldre, så saktegåing er ikke ukjent. Det tror jeg gjelder mange av oss 

Anonymkode: 1b437...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang reflektert over at når det er "alle andre" det er noe galt med så kanskje man skal ta en titt på seg selv? 

Mulig flesteparten egentlig har normalfart, og du er en duracell kanin på speed? 

Anonymkode: 714cc...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en samboer som går mye fortere enn meg. Eller, skrittlengden er mye lengre enn min. Skal jeg bevege meg like raskt som han, må jeg nesten løpe ved siden av. 

Anonymkode: 6f91f...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de med korte bein ofte går raskere enn de men lengre, fordi de har vært nødt til å gå med raskere skritt som barn for å holde følge - og når de fortsetter det som voksne går de ofte fra de med lange bein også.

Jeg er selv høy, har flere venninner på 158-160 cm høyde, de går raskt, ofte jeg som må tilpasse farten til dem. Og vi alle er aktive, ingen sofagriser noen av oss.

Anonymkode: b7fb4...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, jeg mister også talmodigheten med folk som bare såvidt beveger seg. Jeg går normalt med en fart på 6.5 km/t, 7 om det er noe jeg skal rekke. Jeg går med 6-åringen hjem fra SFO hver dag uten at labert tempo er et problem, det blir da rett i overkant av 5 km/t, men mange voksne går betydelig seinere enn barnet mit. Jeg skjønner ikke at de ikke kan ha litt effektivitet i kroppen, de er jo betydelig høyere enn 115 cm. 

Anonymkode: 84d8f...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tvil om at noen er korte ja... 

Anonymkode: 263f5...cff

🤣

Anonymkode: 0eeef...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at de med korte bein ofte går raskere enn de men lengre, fordi de har vært nødt til å gå med raskere skritt som barn for å holde følge - og når de fortsetter det som voksne går de ofte fra de med lange bein også.

Jeg er selv høy, har flere venninner på 158-160 cm høyde, de går raskt, ofte jeg som må tilpasse farten til dem. Og vi alle er aktive, ingen sofagriser noen av oss.

Anonymkode: b7fb4...bbf

Du...alle var lave som barn 😛 Jeg har også ei venninne på 164 ish, og hun går like fort som meg. men alt for mange går skikkelig subbete. Denne venninnen min er tynn, de andre som klager på mye fart er svært kraftige og jeg lurer på om det er en sammenheng. Men alle de som er noe lavere skylder på at jeg har lange bein...

Anonymkode: fdedf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tvil om at noen er korte ja... 

Anonymkode: 263f5...cff

øh..

Anonymkode: fdedf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Umulig å gjemme seg bak en kort person. Helt sånn seriøst. 

Anonymkode: 962e7...a5e

ingen har sagt noe om å gjemme seg bak en kort person

Anonymkode: fdedf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du...alle var lave som barn 😛 Jeg har også ei venninne på 164 ish, og hun går like fort som meg. men alt for mange går skikkelig subbete. Denne venninnen min er tynn, de andre som klager på mye fart er svært kraftige og jeg lurer på om det er en sammenheng. Men alle de som er noe lavere skylder på at jeg har lange bein...

Anonymkode: fdedf...ca1

Ehh, du skjønner vel at til og med barn kan ha forskjellige høyder? Og nei, det er ingen sammenheng.

Anonymkode: 0eeef...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kort eller kraftig. Men jeg liker bedre å spasere enn å gå fort. De som går fort ser så stresset ut

Anonymkode: 9856a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del venninner som er lavere enn meg, og ja, de går naturligvis litt tregere når skrittlengden deres er kortere enn min, men da tilpasser jeg meg jo de så ikke de må jogge ved siden av meg!? Og nei, ingen av de er kraftige.

Kjæresten min er 25cm høyere enn meg, da har han naturligvis også lenger skrittlengde enn meg. Men når vi går sammen tilpasser han seg meg så jeg slipper å småløpe ved siden av, det hadde jo sett helt tullete ut 😛

 

Jeg kan forstå frustrasjonen om farten til dine bekjente er «nettopp stått opp av senga etter en skikkelig fyllekule»- km/t, men ellers kan du jo kanskje tenke deg om når du går og sakke farten litt? Det meste i verden er her når du kommer frem uansett hvilken fart du bruker, så prøv å puste med magen, så kanskje du plutselig ser noe nytt i nærmiljøet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du...alle var lave som barn 😛 Jeg har også ei venninne på 164 ish, og hun går like fort som meg. men alt for mange går skikkelig subbete. Denne venninnen min er tynn, de andre som klager på mye fart er svært kraftige og jeg lurer på om det er en sammenheng. Men alle de som er noe lavere skylder på at jeg har lange bein...

Anonymkode: fdedf...ca1

Det er vel likevel ganske opplagt at de som ender opp som voksne på 158 cm er mindre enn andre hele veien. Folk tar jo som regel hensyn til små barn. Når ungene når en viss alder "bør" de liksom ha blitt gamle nok til å gå raskere, og da sliter en del av de som da er veldig små.

Det du skriver her virker egentlig å være en skjult kritikk av de som er overvektige? Selvfølgelig er det tyngre å gå raskt for en som er overvektig enn for en som ikke er det. Det sier seg vel selv. Og det er jo uavhengig av benlengden.

Har du en hangup på gange og gangfart? Får det inntrykket. Ellers lurer jeg litt på hvilket miljø du er i hvis så mange går "skikkelig subbete". Jeg har vært i mange miljøer, bodd mange steder, men få som går veldig subbete, slik du sier mange rundt deg gjør.

Anonymkode: b7fb4...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, jeg er kort og verken lat eller sofagris, men når jeg går ved siden av noen som har dobbelt så lange steg som meg, og jeg må gå to steg der den personen går ett, så er det jo helt logisk at jeg bruker lenger tid på to steg enn staken bruker på ett. 

Mulig du ikke er kort fysisk, men dette var et korttenkt innlegg!

Anonymkode: d5b34...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kort (156), jeg har adhd og er en som går fort, takler ikke dem som subber avgårde. MEN, pga skrittlengeden min må jeg gå flere skritt enn dem som er lang, så når jeg går med noen som går fort, og har lange ben, må jeg nesten småløpe for å holde følge. Det er ganske kjipt å være andpusten pga langbeinte skal gå fort. Så jeg forventer at dem som har lange bein og liker å gå fort faktisk tilpasser seg meg. 

Anonymkode: be61c...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:


Er det flere som tror at mange skylder på høyden for å dekke over at de ikke er i aktivitet?

Anonymkode: fdedf...ca1

Vi har jo alle ulik skrittlengde og ulikt gangtempo. Vil ikke si at folk «skylder» på noe, men jeg får også kjeft for å gå for fort, og fatter ikke hvordan de klarer å snegle seg så langsomt av sted... men det rare er at min faste turvenninne er 5 cm høyere enn meg, og mye mer turvant (jeg er LAAAAAAT). Har også blitt satt på plass av mannen min om at jeg går for fort. Han er heller ikke kort! 

Så hvorfor de foretrekker å gå så somlete, det vet jeg ikke, men selv må jeg holde en viss fart for at det skal føles greit å gå. Hvis det går for smått, blir jeg kald og stiv, i alle fall nå om vinteren. Elsker å gå, men må stort sett gjøre det aleine! 

Anonymkode: 58bbc...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du...alle var lave som barn 😛 Jeg har også ei venninne på 164 ish, og hun går like fort som meg. men alt for mange går skikkelig subbete. Denne venninnen min er tynn, de andre som klager på mye fart er svært kraftige og jeg lurer på om det er en sammenheng. Men alle de som er noe lavere skylder på at jeg har lange bein...

Anonymkode: fdedf...ca1

Vel, jeg er feit. Og får likevel klager på for mye fart, fra folk som er slankere og mer fit enn meg. Så jeg tror vi bare har ulikt tempo inni oss.

Anonymkode: 58bbc...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rundt 1.60 og jeg går fort😅 Så det er absolutt ingen unnskyldning. Men jeg er vant til å gå mye og er i god form. Det har nok mest å si hvor rask man er. 

Anonymkode: 9200d...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...