Gå til innhold

Har du et tips til folk med diverse yrker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to ting.

Frisører: De aller fleste har ører på siden av hodet. Det gjør skikkelig vondt når man grer hardt fra toppen av hodet og treffer « ørefestet». Dette gjelder faktisk nesten alle frisører jeg har vært hos. Gre langsommere når dere nærmere dere øret.

Tannleger: Lepper blir tørre man holder på med bomull og diverse. Tørre lepper sprekker. Ha gjerne en leppepomademade i salmeforfatter i skuffen, og tilby folk å smøre leppene før dere setter i gang (Joda, jeg tar med leppepomade selv. Men det er altså mitt tips.)

Andre ting? Dette er ikke ment som en veldig seriøs tråd, så ta gjerne legetabbene eller lærere som overser mobbing et annet sted.

Anonymkode: fba46...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ansatte på Europris; forsøk i det minste å LATE som om dere ikke har mistet all lyst til å leve. Jeg vet Europris er en dritbutikk med fylt av ekkel såpelukt og grusomt grell belysning, men dete kan faktisk gjøre jobbhverdagen deres bittelitt bedre ved å se på/smile til kundene deres!

 

Anonymkode: 3d871...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tips. Ikke helt sikker på hva salmeforfatterne var ment å bidra med, men det er aldri feil med salmer uansett.

Jeg har et tips til kvinnelige gynekologer: forestill deg at det er ditt eget røropplegg som du kjører en hel skuff med kalde metallvarer opp i, og ta det littegrann piano. Av en eller annen grunn har mannlige gynekologer skjønt akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tannlege selv, og har hvit vaselin som kan brukes på såre lepper :)

Generelt er tipset mitt å vise yrkesstolthet og være klar over at man er profesjonell. Når man presenterer seg ved yrkestittel må man være klar over at man representerer profesjonen sin. Gir man et dårlig inntrykk er det med på å undergrave andre i samme yrke. Når man møter andre mennesker bør det være med et fast håndtrykk, blikkontakt, smil og åpen/lyttende kroppsholdning. Innrøm feil heller enn å forsøke å dekke over, og ikke lat som du har kunnskap du ikke har. Kolleger bør løfte hverandre opp og hjelpe hverandre i utviklingen. De som driver med baksnakking/sladring fremstiller bare seg selv i et dårlig lys og forgifter arbeidsplassen. 

Anonymkode: f3011...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sug lut skrev:

Herlig tips. Ikke helt sikker på hva salmeforfatterne var ment å bidra med, men det er aldri feil med salmer uansett.

Jeg har et tips til kvinnelige gynekologer: forestill deg at det er ditt eget røropplegg som du kjører en hel skuff med kalde metallvarer opp i, og ta det littegrann piano. Av en eller annen grunn har mannlige gynekologer skjønt akkurat det.

Salmeforfatter, gitt! Skulle egentlig stå «tubeform», men foretrekker tanken på tannleger med salmeforfatter i skuffen.

Veldig enig når det gjelder kvinnelige gynekologer! Kan ikke fatte hvorfor de er så hardhendte.

Anonymkode: fba46...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxisjåføren, bare vær stille. Jeg vil ikke betale for å småsnakke med noen i 30 minutter. Og ja, jeg vet vi sees ofte pga jobben min. Men jeg vil i hvert fall ikke småsnakke med deg noen timer i uka!

Anonymkode: cb9d3...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som jobber på matbutikk må ALDRI kommentere hva folk kjøper! Vi har en på kiwien her som gjør at jeg ikke vil handle der når han er på jobb... «jasså! Du skal kose deg i dag!?» «ååååå en sånn dag altså, pizza til middag?» «skal dere ha selskap!?» han vil alltid ha en forklaring på hvorfor jeg kjøper de ulike varene. Liker det ikke!!

Anonymkode: 2b6dc...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere som jobber på matbutikk må ALDRI kommentere hva folk kjøper! Vi har en på kiwien her som gjør at jeg ikke vil handle der når han er på jobb... «jasså! Du skal kose deg i dag!?» «ååååå en sånn dag altså, pizza til middag?» «skal dere ha selskap!?» han vil alltid ha en forklaring på hvorfor jeg kjøper de ulike varene. Liker det ikke!!

Anonymkode: 2b6dc...146

Neste gang kjøper du en agurk, vaselin. Kondom og graviditetstest 😎

Anonymkode: cb9d3...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som jobber på matbutikk må ALDRI kommentere hva folk kjøper! Vi har en på kiwien her som gjør at jeg ikke vil handle der når han er på jobb... «jasså! Du skal kose deg i dag!?» «ååååå en sånn dag altså, pizza til middag?» «skal dere ha selskap!?» han vil alltid ha en forklaring på hvorfor jeg kjøper de ulike varene. Liker det ikke!!

Anonymkode: 2b6dc...146

Det er sant. Og det samme gjelder for ansatte på apoteket. Ikke ønsk folk «lykke til» når de kjøper graviditetstest!

Anonymkode: fba46...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant. Og det samme gjelder for ansatte på apoteket. Ikke ønsk folk «lykke til» når de kjøper graviditetstest!

Anonymkode: fba46...f6a

Ikke si lykke til på flakslodd heller!

Anonymkode: 8905f...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke si lykke til på flakslodd heller!

Anonymkode: 8905f...a39

Det er da bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant. Og det samme gjelder for ansatte på apoteket. Ikke ønsk folk «lykke til» når de kjøper graviditetstest!

Anonymkode: fba46...f6a

Ikke si `ha en fin dag’ heller. I en sånn situasjon bør man vise varsomhet. 

Massører - ikke snakk og still spørsmål så man må løfte hodet opp av hullet for å svare. Jeg vil nyte, ikke skravle. 

Anonymkode: 5a6b0...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du jobber i butikk, i resepsjonen et sted, i skranken på legekontoret eller hvor det nå er folk kommer inn. Selv om du er opptatt med en annen kunde, står i telefonen eller strever med å få et dataprogram til å fungere, så se opp, møt blikket til den som kommer inn og si/ mim "et øyeblikk". Jeg kan gjerne stå en god stund å vente og være like blid om jeg vet at jeg har blitt sett og at det snart er min tur. Om jeg derimot ikke får øyekontakt, og blir ignorert, så krymper både tålmodighet og vennlighet ganske fort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ansatte på Europris; forsøk i det minste å LATE som om dere ikke har mistet all lyst til å leve. Jeg vet Europris er en dritbutikk med fylt av ekkel såpelukt og grusomt grell belysning, men dete kan faktisk gjøre jobbhverdagen deres bittelitt bedre ved å se på/smile til kundene deres!

 

Anonymkode: 3d871...661

Nå har jeg bare vært innom Europris her jeg bor tre ganger siden jeg flyttet hit. Men her har de faktisk vært blide og hyggelige og hilst på kunder og vært ytt god service. Så vil tro det er butikkavhengig, ikke kjedeavhengig.

Anonymkode: 33223...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Jeg har et tips til kvinnelige gynekologer: forestill deg at det er ditt eget røropplegg som du kjører en hel skuff med kalde metallvarer opp i, og ta det littegrann piano. Av en eller annen grunn har mannlige gynekologer skjønt akkurat det.

Jeg er så enig! Jeg var hos gynekologen og hun hadde tydeligvis dårlig tid eller en dårlig dag. Hadde ikke satt det fæle røret ordentlig så når hun skulle ta den ut åpnet hun jo fjærene eller hva det er så den lukker seg litt. Fikk hud imellom inni skjeden og det ble jo da klemt i metallet. Da var det rett før hun fikk en fot i ansiktet hardt! 

Anonymkode: e64f3...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tannleger; ikke prat og still så mange spørsmål. Er umulig å svare med kjeften full av bomull og andre redskaper. Og enig ang kvinnelige gynekologer, iskalde instrument kjørt opp i skryla er ALDRI en høydare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som jobber på matbutikk må ALDRI kommentere hva folk kjøper! Vi har en på kiwien her som gjør at jeg ikke vil handle der når han er på jobb... «jasså! Du skal kose deg i dag!?» «ååååå en sånn dag altså, pizza til middag?» «skal dere ha selskap!?» han vil alltid ha en forklaring på hvorfor jeg kjøper de ulike varene. Liker det ikke!!

Anonymkode: 2b6dc...146

Kjøpte en graviditetstest en gsng, hvor hun i kassen veiver med den i hånden, smiler og sier "speeeeeennende". Nei, jeg var ikke spent, jeg var redd og ville ikke være gravid. Slå inn den jævla testen uten å veive den opp! Selvom jeg handlet der ofte betød ikke det at hun hadde noe med om jeg kjøpte test 

Anonymkode: e64f3...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassadamen på Rema: Jeg er lykkelig gift, atpåtil med en mann. Jeg liker ikke at du blunker og flørter med meg mens jeg betaler. 

Anonymkode: 0f1a5...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CherryC skrev:

Til tannleger; ikke prat og still så mange spørsmål. Er umulig å svare med kjeften full av bomull og andre redskaper. Og enig ang kvinnelige gynekologer, iskalde instrument kjørt opp i skryla er ALDRI en høydare

Det funker fint for tannlegen min. Hun stiller spørsmålene OG svarer for deg. 
«har du hatt en fin dag?» «ja, det har du jo! Det er jo så fint vær»

Anonymkode: 628ee...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dollete sminkedamer på kicks! De ser på deg når du kommer inn i butikken som om du har falt fra månen. Akkurat som de har verdens viktigste jobb. Vel unge dame, jeg tjener sikkert mer enn dobbelt av det du tjener. Og jeg ser bra ut i tillegg, men jeg er samtidig hyggelig, noe du også burde klare.

Anonymkode: 1a6eb...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i en klesbutikk og prøver noe. Går ut fra prøverommet for å se i et større speil, og kan fort konstatere at man ser helt jævlig ut i det. Men så kommer disse ansatte som bare vil selge og rooooser deg og forteller hvor mye du kler plagget. De kan ta seg en bolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokater bør slappe av litt mer og ikke late som at de kan loven utenat. De fleste vet at loven består av mer enn 10 paragrafer

Anonymkode: 628ee...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Når man er i en klesbutikk og prøver noe. Går ut fra prøverommet for å se i et større speil, og kan fort konstatere at man ser helt jævlig ut i det. Men så kommer disse ansatte som bare vil selge og rooooser deg og forteller hvor mye du kler plagget. De kan ta seg en bolle. 

Jeg kan av og til ta med en farge som er grusom på meg (fersken gir automatisk hvit hud og 10kg+) og det er like gøy hver gang, oi nå var du bra fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Advokater bør slappe av litt mer og ikke late som at de kan loven utenat. De fleste vet at loven består av mer enn 10 paragrafer

Anonymkode: 628ee...370

Men hvis advokaten er spesialert på et område, feks arv, så er det ikke så rart om vedkommende faktisk kan loven. Jeg er ikke advokat, men det er da flere lover jeg kan utenat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

Jeg kan av og til ta med en farge som er grusom på meg (fersken gir automatisk hvit hud og 10kg+) og det er like gøy hver gang, oi nå var du bra fin! 

Ikje sant. Jeg tok en gang på meg en olakjole, og så ut som en lenestol. Men de syntes kanskje jeg gjorde det bra som et møbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...