Gå til innhold

Har jeg rett på sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva ønsker du å oppnå med ett slikt svar? 

Anonymkode: d6b65...0a1

At folk som ikke er syk kan snaske seg på jobb og ikke leve på staten

Anonymkode: fd8c9...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At folk som ikke er syk kan snaske seg på jobb og ikke leve på staten

Anonymkode: fd8c9...02d

Den sykeste personen i tråden, tror jeg faktisk er deg! Hvem tror du at du er - en allvitende gud?

Ingen -   i  n  g  e  n   - kan sykemelde seg selv. Det er en lege som gjør en totalvurdering av situasjonen til pasienten og vurderer om sykemelding er nødvendig eller ikke, og om pasienten oppfyller kravene for sykemelding. Er det nødvendig for pasientens helse så sykemelder legen selvfølgelig pasienten. Hvis ikke sykemelder de ikke. Om du mener legene gjør en for dårlig jobb anbefaler jeg deg å starte en annen tråd hvor du tar opp det som et generelt tema. Men det gidder du vel ikke, for da er det ikke like morsomt å forsøke å tråkke på andre...

Anonymkode: edd2e...5a0

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er fremdeles sykemeldt grunnet samlivsbrudd ++ som skjedde i fjor sommer?? Blir du bedre av å sitte hjemme i sofaen å sture synes du?

Blir helt målløs når jeg leser slikt....

Anonymkode: e9406...1bc

Du tror ikke at legen hennes er i stand til å gjøre en bedre vurdering ut i fra hennes situasjon enn du er da? Legen, som kanskje har LITT bedre innsikt i hele situasjonen enn det du har. Er det noe som er 100% sikkert så er det at sykemeldingsgrunnen ikke er "samlivsbrudd" og at det er mer til historien enn det som står her. 

Blir målløs av folk som mener de har bedre vurderingsevne enn fagfolk jeg, kun ut i fra et par innlegg de har lest på et forum... 

Anonymkode: 48604...2b0

Skrevet

Jo da, pasienten sykemelder i praksis seg selv i mange tilfeller der det ikke finnes objektive funn og legen må basere sin vurdering på pasientenes historie (som i mange tilfeller smører tykt på nettopp for å få en sykemelding).

Skrevet
32 minutter siden, HeiteH skrev:

Jo da, pasienten sykemelder i praksis seg selv i mange tilfeller der det ikke finnes objektive funn og legen må basere sin vurdering på pasientenes historie (som i mange tilfeller smører tykt på nettopp for å få en sykemelding).

Joda, det skjer nok. Men nå er det det jo og gjerne sånn at de som sliter psykisk oftest er de som blir satt i tvil av andre, og får beskjed om å "ta seg sammen." Hvis jeg brekker benet og blir gipset fra tå til lår så er det ingen som setter spørsmålstegn ved at jeg ikke får gjennomført jobben min. Men en som sliter veldig psykisk kan jo være mye sykere enn meg, men samtidig beskyldes for å "smøre på" for å få gå hjemme. Det er en uting spør du meg, man skal være litt forsiktig med å dømme andre. Spesielt ut i fra den lille infoen man får her inne. 

Anonymkode: 48604...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...