Gå til innhold

Ville du ha delt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Veldig surt og urettferdig for den ene, men sånn er livet tenker jeg, 100.000 er gode penger det også. 

Anonymkode: e2b43...74e

Det er ditt søsken. Hvordan  kan du tenke sånn? Om hensikten var at dere skulle dele likt så deler man likt. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å beholde en krone som egentlig var ment på deling. Penger kommer og går, men den dagen penger blir viktigere enn min familie da burde man skamme seg. Det gjør man bare ikke. Hvor er hjertene deres. Hva lærer vi barna våres. Jeg håper en dag om jeg går bort at mine barn tar vare på hverandre og ikke minst deler alt likt. Ingen forskjell. 

Anonymkode: e2301...94e

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

To søsken blir tilgodesett i et testamente fra sine besteforeldre. Det de får (ikke penger) har ca. lik verdi etter takst. På grunn av tilfeldigheter og uforutsette hendelser sitter det ene av de to igjen med 800 000 og det andre med bare 100 000 kr. Bør den som fikk mest dele med det andre? Begge har normalt god økonomi og hus og bil, men begge har lån og penger kommer selvsagt godt med.

Anonymkode: fb19c...6c6

Hva hadde deres besteforeldre ønsket? De hadde ønsket at dere delte slik det var opprinnelig ment. Dere fikk det de trodde var lik verdi, men endte opp med å ikke være det, da deler man selvfølgelig. Det ville deres besteforeldre slik det opprinnelig stod i testament. Så heldige dere er som fikk noe, og så heldige dere er som hadde så fantastiske besteforeldre. Du vet hva som er rett HI. 

Skrevet

Det er umulig å svare på uten å vite flere detaljer om saken, og det skjønner jeg godt at du ikke har lyst til å gi.  Mye kommer an på hvorfor og hvordan to ting som tilsynelatende skulle ha samme verdi likevel ikke fikk det. 

Anonymkode: ad412...e4b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er umulig å svare på uten å vite flere detaljer om saken, og det skjønner jeg godt at du ikke har lyst til å gi.  Mye kommer an på hvorfor og hvordan to ting som tilsynelatende skulle ha samme verdi likevel ikke fikk det. 

Anonymkode: ad412...e4b

Det er da ikke umulig. Mer enn nok informasjon. De har begge blitt tildelt objekter som besteforeldrene har ment hadde samme verdi, etter deres død viser det seg at de ikke har samme verdi. De er søsken. Så her er det prøvd å ikke gjøre forskjellsbehandling, nå viser det seg at den ene sitter med 100.000 og den andre 800.000, da er det rettferdig at den andre gir 300.000 som en gave ment fra besteforeldre. Slik de selv hadde ønsket. 

Skrevet

Jeg hadde delt, fordi jeg er glad i søsknene mine. Hadde de vært ræva folk, hadde jeg ikke delt.

Anonymkode: f2fe8...eec

Skrevet

Men det var aldri besteforeldrenes mening å gi penger... 🙄🙄🙄 

I så fall hadde de vel solgt tingene selv og satt pengesummen på en konto til deling. Jeg tipper de har etterlatt seg fast eiendom i form av f eks en hytte til hver, i håp om at de unge ville bruke stedet og holde det i hevd som en del av familietradisjonen. Men begge viste seg å være materialister som ga faen, og begge solgte - men så har markedet favorisert den ene (hytta lå på et sted som plutselig er blitt et mer populært område, eller noe?) og dermed gikk overskuddet opp for den ene og ned for den andre. 

Life’s a bitch.

Anonymkode: e7a94...a08

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det var aldri besteforeldrenes mening å gi penger... 🙄🙄🙄 

I så fall hadde de vel solgt tingene selv og satt pengesummen på en konto til deling. Jeg tipper de har etterlatt seg fast eiendom i form av f eks en hytte til hver, i håp om at de unge ville bruke stedet og holde det i hevd som en del av familietradisjonen. Men begge viste seg å være materialister som ga faen, og begge solgte - men så har markedet favorisert den ene (hytta lå på et sted som plutselig er blitt et mer populært område, eller noe?) og dermed gikk overskuddet opp for den ene og ned for den andre. 

Life’s a bitch.

Lifes a Bitch? Det er fortsatt ditt søsken. Modent 👍🤓

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lifes a Bitch? Det er fortsatt ditt søsken. Modent 👍🤓

Jeg er ikke min brors vokter. 

Skrevet

Jeg ville delt med broren min. For meg er det en selvfølge💙

Anonymkode: 7b21a...3ee

Skrevet

Nei, begge har arvet det besteforeldrene mente å gi dem. At de begge velger å selge, og at den ene får en bedre pris enn den andre, er en tilfeldighet. Og ikke noe noen av dem kan lastes for. Uansett hva dette dreier seg om, eiendom eller noe annet, synes jeg forøvrig det er underlig å kvitte seg med det straks man har arvet det, slik det høres ut på ts. Man setter da uansett ikke pris på det man har fått, men tenker kun penger, og med denne tankegangen, er det vel ikke uventet at en blir sur, når den andre gjør en bedre handel. 

Anonymkode: 32105...9c2

Skrevet

Og i kjent DIB-stil begynner folk å konstruere sannheter og spekulere og finne opp ting som hi kan lastes for... 

Anonymkode: f2fe8...eec

Skrevet

Jeg hadde gledet meg over at min bror eller søster hadde fått en så god pris og ergret meg litt over at jeg ikke fikk så mye for mitt, men jeg hadde like lite forventet at jeg skulle få halvparten av salgssummen som jeg hadde forventet å få halvparten av månedslønna hans eller hennes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...