Gå til innhold

Sende melding "barnet mitt har lyst til å leke med ditt barn"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takker for alle svar. Mitt spørsmål, som jeg ikke føler er ordentlig besvart er:

Si meg en ting. Hvorfor er det slik at man inviterer eget barn til å besøke andre barn? Sånn: Kan Charlotte komme til dere? Hvorfor inviterer dere ikke det aktuelle barnet til å besøke Charlotte dersom hun er selskapssyk?

HI

Anonymkode: f56de...c1e

Det er sikkert for at Charlotte liker seg hos dere. 

Vi har en åpen kommunikasjon med de andre foreldrene og om det ikke passer at noen kommer til oss, kan vi enten bare si nei eller så svarer vi at det passer litt dårlig i dag, men mitt barn kan komme til dere hvis det passer? Det viktige her er jo at barna får leke sammen. 

Hvis dette er et problem får du heller være litt proaktiv og sende melding om dine barn kan komme til XX. Det er sikkert ikke dumt å splitte tvillingene litt avogtil heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takker for alle svar. Mitt spørsmål, som jeg ikke føler er ordentlig besvart er:

Si meg en ting. Hvorfor er det slik at man inviterer eget barn til å besøke andre barn? Sånn: Kan Charlotte komme til dere? Hvorfor inviterer dere ikke det aktuelle barnet til å besøke Charlotte dersom hun er selskapssyk?

HI

Anonymkode: f56de...c1e

Jo, det er besvart. Ut i fra flere perspektiv, og med hensyn til flere faktorer.
Hva har det å si om noen gjør dette en gang i blant? Som sagt, hjemme hos oss blir vi kjempeglade om noen spør om deres barn får komme på besøk. Tolker jeg ditt spørsmål riktig, har du ikke samme synet på dette. Du hadde nok hatt det om barnet ditt nærmest aldri fikk besøk💔

Anonymkode: 3373b...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2020 den 23.16, Anonym bruker skrev:

Jeg mener uansett at dersom mitt barn vil leke med andres barn, så må jeg være den som inviterer. Ganske siikker på at jeg skal klare å snu dette. Er dere enig?

Anonymkode: f56de...c1e

Helt enig!!

Anonymkode: 035f5...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er frekt! Har ei her her som inviterer ungen sin hit opptil to ganger i uken, men spør aldri om vår unge vil komme dit. "Kan x bli med x hjem fra skolen i morgen?" Skjønte etter hvert at det er ikke ungene som vil leike, men de som trenger barnevakt. Nå sier jeg nei 9 av 10 ganger. Vi jobber fullt begge to, mens faren her jobber ikke,

Jeg tenker at hvis mine unger vil leke med noen så inviterer jeg vennene hit. Ville aldri invitert de til noen.

Anonymkode: 035f5...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 20.57, StjertIøvetann skrev:

At barn inviterer seg selv over på besøk hos andre har vi praktisert siden eldste gikk i bhg, og det er da for faen ikke verre enn å svare at "oj så koselig, men idag passer det ikke at Bjørulv konmer hit, kanskje de kan leke sammen imorgen heller?" hvis det absolutt byr dere helt imot at barnet deres får en kompis over.

Andre foreldre spør meg, og jeg har spurt flere ganger selv, og vi er alle skjønt enige om at det bare er hyggelig at noen ønsker å være sammen med vårt barn, og at man selvfølgelig står fritt til å si ifra om det ikke passer.

Ikke rart det er krig i verden, ass 🙄

 

 

 

Helt klart, men hvorfor kan du ikke invitere venner til deg istedenfor å be din til andre. Hva er grunnen til at du spør?

Anonymkode: 035f5...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 6.59, Anonym bruker skrev:

Kan være Charlotte i utgangspunktet kun ønsker å invitere ene tvillingen. Men, får ikke forskjellsbehandle pga utfordringene andre tvillingen din har. Kan være Charlotte har ett hjem foreldrene ikke ønsker at de andre barna skal se i redsel for mobbing. Kan være at Charlotte selv spør om foreldrene kan høre om hun kan komme på besøk. Kan være Charlotte har søsken med utfordringer som gjør at hennes besøk blir ødelagt eller at det kan hende hun trenger fri fra dem. 

Ift barnevakt spørsmålet du stilte i utgangspunktet så er man ikke mer barnevakt enn at skjer det noe så ringer man foreldrene som da kommer. 

Anonymkode: d6fee...768

Kan være at foreldrene til Charlotte er late - da er det mye lettere å invitere bort. Det kan være 100 grunner. Poenget er at det bør gå begge veier 

Anonymkode: 035f5...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt klart, men hvorfor kan du ikke invitere venner til deg istedenfor å be din til andre. Hva er grunnen til at du spør?

Anonymkode: 035f5...3d0

Når mitt barn spør om det kan hjem til Ida etter skolen en gang, så spør jeg moren til Ida: « Kan Elise være med Ida hjem fra skolen en dag det passer?»

Mor til Ida svarer «Det passer ikke denne uken, men neste tirsdag kan vi» Så svarer jeg: «Supert! Da har vi en plan👍🏻»

Anonymkode: 1bc76...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når mitt barn spør om det kan hjem til Ida etter skolen en gang, så spør jeg moren til Ida: « Kan Elise være med Ida hjem fra skolen en dag det passer?»

Mor til Ida svarer «Det passer ikke denne uken, men neste tirsdag kan vi» Så svarer jeg: «Supert! Da har vi en plan👍🏻»

Anonymkode: 1bc76...a8b

DET blir jo noe helt annet...  her er det foreldrene som spør uten at ungene veit det engang opptil flere ganger i uken. 

Anonymkode: 035f5...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt klart, men hvorfor kan du ikke invitere venner til deg istedenfor å be din til andre. Hva er grunnen til at du spør?

Anonymkode: 035f5...3d0

Har aldri sagt at jeg ikke inviterer venner hjem til oss, er som regel fullt hus her, men de gangene mitt barn spør spesifikt om å få besøke Geirhild så sender jeg en melding til foreldrene og spør, og får enten ja eller nei til svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...