Gå til innhold

Er man "dårlige" foreldre om man drar til Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri reist dit med barna mine og synrs det er uansvarlig som norsk statsborger med barn å gjøre det. Bli heller hjemme, eller bruk mer penger på ferien. 

Anonymkode: 00f78...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det vært så mye terror i Tyrkia da? Frankrike med Nice og Paris har vel hatt mer terror enn Tyrkia? Terror har rammet hardt her på berget også.

Jeg orker ikke Tyrkia som sommerferiemål med sol og varme fordi jeg synes det er for varmt og jeg foretrekker Norgesferier. Har vært i Istanbul, der var det mye vakkert å se!

Anonymkode: 578dc...07f

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Terrorist_incidents_in_Turkey_by_year

Anonymkode: 5e24e...cd5

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo som Dubai... Mange reiser dit, og mange fordømmer det å reise dit.

Men Tyrkia er litt "harry", vet om flere som har vært der som sier det er det verste charterstedet å reise til når det kommer til fulle nordmenn med fotballklubb-emblemet tatovert på overarmen. Er du uheldig havner du midt i skrålingen fra fulle vålerenga supportere eller noe, og det er ikke så veldig stas.

Jeg vet om flere som ikke vil reise dit med barn igjen, etter å ha opplevd slike fyllekalas som har dominert hele stedet.

Anonymkode: 80837...06b

Så ingen fulle og gale nordmenn der nede jeg. Var noen engelskmenn ihvertfall. Mest slitsomme var tyrkere som klengte på meg hvor hen jeg gikk. Ga jeg dem ikke oppmerksomhet, spyttet de etter meg og kalte meg for hore. Overalt. Jeg gråt og ville bare hjem etter én dag. Jeg var 25 år og anstendig kledd. Ble dårlig behandlet hvor hen jeg gikk. 

Anonymkode: afbe2...f2f

Skrevet

Ja det synes jeg. tar ikke med barn dit

Anonymkode: b9b6a...df9

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde aldri reist dit med barna mine og synrs det er uansvarlig som norsk statsborger med barn å gjøre det. Bli heller hjemme, eller bruk mer penger på ferien. 

Typisk norsk svar.

Anonymkode: 28bea...d5d

Skrevet

Ikke dårlige foreldre, men dårlige mennesker. Boikott Tyrkia.

Anonymkode: 08f58...d07

Skrevet
På 6.1.2020 den 19.55, Anonym bruker skrev:

Det blir jo som Dubai... Mange reiser dit, og mange fordømmer det å reise dit.

Men Tyrkia er litt "harry", vet om flere som har vært der som sier det er det verste charterstedet å reise til når det kommer til fulle nordmenn med fotballklubb-emblemet tatovert på overarmen. Er du uheldig havner du midt i skrålingen fra fulle vålerenga supportere eller noe, og det er ikke så veldig stas.

Jeg vet om flere som ikke vil reise dit med barn igjen, etter å ha opplevd slike fyllekalas som har dominert hele stedet.

Anonymkode: 80837...06b

Gran Canaria er myyyyyye verre... Vi ferier masse i Tyrkia, aldri sett det du beskriver... Da velger en i så fall feil hotell. Velger en et familiehotell er det en drøm. Mye flottere hoteller enn noe annet sted, tenker da Hellas og Spania feks

Skrevet
På 6.1.2020 den 20.40, Anonym bruker skrev:

bare i Tyrkia, Hellas og, Gran Canaria, så det finner man i alle syden land.

Jeg syns selv Dubai er hakke værre en Tyrkia, dit ville jeg ikke dratt.

Hi

Anonymkode: 430fc...8ae

Jeg har vært mange fantastiske steder i Tyrkia. Hvis du velger et hotell som er i de norske katalogene er du sikker på et flott opphold. For eksempel Pegasos. 

Jeg hadde vært mye mer utrygg i Frankrike for eksempel hvis en skal trekke frem noe. Var også i Tyrkia under kuppet, merket ikke noe til det.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så ingen fulle og gale nordmenn der nede jeg. Var noen engelskmenn ihvertfall. Mest slitsomme var tyrkere som klengte på meg hvor hen jeg gikk. Ga jeg dem ikke oppmerksomhet, spyttet de etter meg og kalte meg for hore. Overalt. Jeg gråt og ville bare hjem etter én dag. Jeg var 25 år og anstendig kledd. Ble dårlig behandlet hvor hen jeg gikk. 

Anonymkode: afbe2...f2f

Nøyaktig det samme skrev du sist det var et innlegg om Tyrkia. Seriøst, hvis du ble kalt hore på gata der????? Da er det noe med deg tror jeg altså... jeg har vært mange mange ganger i Tyrkia, med venninner og med ektemann. Jeg har alltid blitt møtt med respekt. Joda, de er interessert og vil gjerne flørte, men de gir seg med en gang. 

Skrevet
10 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Jeg har vært mange fantastiske steder i Tyrkia. Hvis du velger et hotell som er i de norske katalogene er du sikker på et flott opphold. For eksempel Pegasos. 

Jeg hadde vært mye mer utrygg i Frankrike for eksempel hvis en skal trekke frem noe. Var også i Tyrkia under kuppet, merket ikke noe til det.

Pegasos har vi vært på, veldig bra.

Skjønner ikke hvorfor vi er dårlige mennesker som vil dit egentlig, det er jo et fint land, fine strender, koslige byer. Ja, styres feil, men de lever jo av turisme og, hvorfor ikke hjelpe de som alle andre. 

Men som sagt, vi får se. 

Hi

Skrevet
6 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Nøyaktig det samme skrev du sist det var et innlegg om Tyrkia. Seriøst, hvis du ble kalt hore på gata der????? Da er det noe med deg tror jeg altså... jeg har vært mange mange ganger i Tyrkia, med venninner og med ektemann. Jeg har alltid blitt møtt med respekt. Joda, de er interessert og vil gjerne flørte, men de gir seg med en gang. 

Opplevd akkurat det samme. Ropt hore etter når jeg overså plystring eller «hello sexy». Ble også befølt på brystene inne på en gullsmedbutikk (anmeldte). 

Jeg var 20 år med mørkt hår, små bryster og anstendig kledd. Mener ikke at blonde, yppige jenter fortjener det mer, men siden du skriver «hadde sikkert noe med deg å gjøre».

Anonymkode: 7b3d8...41d

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne holdningen til ferier i Tyrkia er bare nok et utslag av at nordmenn generelt har fått sterk økonomi, og de med behov for å snobbe må bli mer kreative  når de skal finne ting å snobbe over. Mange har penger, men etterhvert som folk også har får høyere utdanning er det blitt harry å flashe penger. Da finner vi på andre ting å harselere over, som matvaner og reisemål. Det er INGENTING nordmenn liker mer enn å rakke ned på andres valg.

Det er heller ikke slik at det er med mest «grunn» til å snobbe, altså de med høy økonomisk, intellektuell og kulturell kapital, som er de som harselerer mest. Vedder på at storparten av de som harselerer over folks ferieturer er bitre småtapere med middelmådige til begrensede ressurser.

Nei, å reise til Tyrkia gjør det ikke til en dårlig mor. Folk må seriøst begynne å drite i hva andre folk mener! Tenk sjæl!

Anonymkode: 5745c...5a9

Oh der traff du spikeren på hodet, bravo!

Hi, jeg reiser til Side hvert år, hyggelig folk og hyggelige priser. Jeg har god økonomi, men reiser dit fordi jeg trives i landet, bryr meg lite om hva andre tenker sittende på sin moralske høye hest. Tyrkia er trygt, terror kan skje hvor som helst. Vi bor fortsatt i Norge gjør vi ikke, med blåblå FRP i regjering, mye brunt grums der man kan skjemmes over, trenger ikke å dra til utlandet!

Anonymkode: 76015...574

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oh der traff du spikeren på hodet, bravo!

Hi, jeg reiser til Side hvert år, hyggelig folk og hyggelige priser. Jeg har god økonomi, men reiser dit fordi jeg trives i landet, bryr meg lite om hva andre tenker sittende på sin moralske høye hest. Tyrkia er trygt, terror kan skje hvor som helst. Vi bor fortsatt i Norge gjør vi ikke, med blåblå FRP i regjering, mye brunt grums der man kan skjemmes over, trenger ikke å dra til utlandet!

Anonymkode: 76015...574

men nordmenn vil ikke høre dette. Vi elsker å tro at vi er best på alle måter. 

Anonymkode: 28bea...d5d

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alvorlig talt. Hva har skjedd av terror i Tyrkia som har rammet turister? Det er terrorfare pga grensen til Syria, men de fleste skal vel ikke feriere der...?

Skrevet

Lurer i grunn på om poenget her er at Tyrkia er Harry eller utrygt ... selv kunne jeg glatt reist til landet. Ikke til det typiske turisttråkket men egerhav Tyrkia eller innlandet. Jeg var i Nice rett før det var terror der og det samme med Paris . Jeg har vært begge steder etterpå også. Ikke HELE Tyrkia er definert som terrormål . 

Skrevet

Jeg har vært en del i Tyrkia, men er en del år siden sist. Har og hatt med barn dit, og jeg liker meg godt der. Men det er lurt å se mer av Tyrkia enn de verste turist stedene. 

Og terror er jeg ikke redd for, reiser da både til London, Paris, Nice osv. 

Anonymkode: e7720...ced

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg har vært en del i Tyrkia, men er en del år siden sist. Har og hatt med barn dit, og jeg liker meg godt der. Men det er lurt å se mer av Tyrkia enn de verste turist stedene. 

Og terror er jeg ikke redd for, reiser da både til London, Paris, Nice osv. 

Anonymkode: e7720...ced

kan ike sammlikne de landene med tyrika

Anonymkode: b9b6a...df9

Skrevet
9 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Lurer i grunn på om poenget her er at Tyrkia er Harry eller utrygt ... selv kunne jeg glatt reist til landet. Ikke til det typiske turisttråkket men egerhav Tyrkia eller innlandet. Jeg var i Nice rett før det var terror der og det samme med Paris . Jeg har vært begge steder etterpå også. Ikke HELE Tyrkia er definert som terrormål . 

Tyrkia er både harry og utrygt. Men poenget er vel det politske styret.

Anonymkode: 63d51...d6f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At man velger bort Tyrkia på grunn av politikk kan jeg forstå men når man kaller ett helt land harry så blir jeg litt matt og jeg synes slike uttalelser sier mer om den som ytrer slikt 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det harry?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mer Harry enn Mallorca og Gran Canaria og Korfu og Kreta? Neppe.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mer Harry enn Mallorca og Gran Canaria og Korfu og Kreta? Neppe.

Tja..

Skrevet

Det er sikkert mange fine steder i Tyrkia, men jeg ville ikke bestilt sommerferie dit nå. Det kan se ut til at det brygger opp til ny storkrig i Midtøsten, og Tyrkia kan bli mer involvert denne gangen. Det er bare ikke verdt risikoen bare for å få en billigere ferie.

Anonymkode: ca3bc...6a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...