Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Driver å ser på sydenturer, er billigst i Tyrkia. Har vært dere flere ganger før, sist gang i 2014 tror jeg det var, med barn. Tenker å dra til Side. Men leser her inne at man ikke må finne på å dra dit osv, farlig, hvordan de styrer landet ++ Har vært mye i Alanya før barn, gidder ikke det nå pga bussturen, vi trivdes veldig godt der, litt innpåslitne selgere, men det ble bedre med årene syns jeg. Vært i Side med barn 2 ganger, trivdes godt der og, fin strand. Har det blitt så ille der de siste årene? Er det galskap å dra dit? Anonymkode: 430fc...8ae
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Du må jo ta et valg utfra deg og ditt, om du ikke bryr deg så veldig så reiser du dit, sammen med en haug andre som heller ikke bryr seg så veldig. Du er ikke alene om det altså. Verden er heller ikke sort hvitt, så om man skal se på det på en tyrkervennlig måte så er det veldig urettferdig at styresett og fare for terror skal gjøre at de ikke kan leve av turisme. Tyrkere flest er hyggelige folk som også trenger en inntekt, turisme er en fin inntekskilde. Jeg personlig ønsker ikke å dra dit, men jeg dømmer ingen som vil det, det får være opptil enhver. Anonymkode: 80837...06b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Var i Alanya i høstferien, landet på Gazipasa. Da tok det ca 35 min med drosje til Alanya. Bestilte fly og hotell hver for seg det ble mye billigere. Anonymkode: e448c...c7b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Presset her til lands er grusomt, skal ingentibg til før du er dårlig forelder. Tyrkia er ikke SÅ farlig. Jeg har vært i Istanbul 3 ganger og var livredd første gang. For jeg dro ned rett etter kuppet. Men følte meg aldri redd når jeg var der. Selv om d var mye brød utenfor leiligheten «where is the bitch!?!» ropte en tilling utenfor på natta 😅 på engelsk altså så ikke sikkert var tyrkisk. Anonymkode: 28bea...d5d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Presset her til lands er grusomt, skal ingentibg til før du er dårlig forelder. Tyrkia er ikke SÅ farlig. Jeg har vært i Istanbul 3 ganger og var livredd første gang. For jeg dro ned rett etter kuppet. Men følte meg aldri redd når jeg var der. Selv om d var mye brød utenfor leiligheten «where is the bitch!?!» ropte en tilling utenfor på natta 😅 på engelsk altså så ikke sikkert var tyrkisk. Anonymkode: 28bea...d5d Jeg tenker og at det ikke er så farlig, da ville de jo ikke solgt reiser dit. Men man føler seg nesten som en dust hvis man sier man skal reise dit. Livsfarlig med barn, ikke støtt det landet osv. Så nesten litt skam å si at man vurderer det. Takk for svar dere. Hi Anonymkode: 430fc...8ae
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker og at det ikke er så farlig, da ville de jo ikke solgt reiser dit. Men man føler seg nesten som en dust hvis man sier man skal reise dit. Livsfarlig med barn, ikke støtt det landet osv. Så nesten litt skam å si at man vurderer det. Takk for svar dere. Hi Anonymkode: 430fc...8ae Det blir jo som Dubai... Mange reiser dit, og mange fordømmer det å reise dit. Men Tyrkia er litt "harry", vet om flere som har vært der som sier det er det verste charterstedet å reise til når det kommer til fulle nordmenn med fotballklubb-emblemet tatovert på overarmen. Er du uheldig havner du midt i skrålingen fra fulle vålerenga supportere eller noe, og det er ikke så veldig stas. Jeg vet om flere som ikke vil reise dit med barn igjen, etter å ha opplevd slike fyllekalas som har dominert hele stedet. Anonymkode: 80837...06b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker og at det ikke er så farlig, da ville de jo ikke solgt reiser dit. Men man føler seg nesten som en dust hvis man sier man skal reise dit. Livsfarlig med barn, ikke støtt det landet osv. Så nesten litt skam å si at man vurderer det. Takk for svar dere. Hi Anonymkode: 430fc...8ae Det er mye umoralsk vi støtter selv om ikke reiser til Tyrkia. Vedder på at disse perfekte foreldrene reiser til Gran Canada, kjøper matvarer som ikke er merket med miljømerke og nye klær Anonymkode: 28bea...d5d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir jo som Dubai... Mange reiser dit, og mange fordømmer det å reise dit. Men Tyrkia er litt "harry", vet om flere som har vært der som sier det er det verste charterstedet å reise til når det kommer til fulle nordmenn med fotballklubb-emblemet tatovert på overarmen. Er du uheldig havner du midt i skrålingen fra fulle vålerenga supportere eller noe, og det er ikke så veldig stas. Jeg vet om flere som ikke vil reise dit med barn igjen, etter å ha opplevd slike fyllekalas som har dominert hele stedet. Anonymkode: 80837...06b Men disse fyllekalasene er det vi skandinaver som står for 😛 Anonymkode: 28bea...d5d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 JA Tyrkia er for fulle ungjenter og tomskallekjerringer fra bygda som skal knulle rundt, absolutt ikke stedet for familieferie. Hold barn unna den dritten der ! Anonymkode: 230d1...e5e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Å reise til Tyrkia er en måte å annonsere at man tilfører det lavere sjiktet av samfunnet. De samvittighetsløse med penger velger Dubai, bermen nøyer seg med Tyrkia. Anonymkode: fd416...075
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Men man må ikke oppsøke disse fylle folka, gikk helt fint sist det, tenker å holde oss på hotellområdet med all inclusive osv, vi skaljo ikke ut på byn med barn. Vet godt hvordan det var i alanya når jeg og mannen var der, var full festing osv, men litt roligere i Side, og som sagt, skal ikke oppsøke disse folka. Fyll er det jo over alt, ikke bare i Tyrkia, Hellas og, Gran Canaria, så det finner man i alle syden land. Jeg syns selv Dubai er hakke værre en Tyrkia, dit ville jeg ikke dratt. Hi Anonymkode: 430fc...8ae
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å reise til Tyrkia er en måte å annonsere at man tilfører det lavere sjiktet av samfunnet. De samvittighetsløse med penger velger Dubai, bermen nøyer seg med Tyrkia. Anonymkode: fd416...075 Jeg hadde reist til Tyrkia om det var like dyrt som Spania. Men det er egentlig helt greit at dere som mener det høyere sjiktet holder dere til Spania og USA. Anonymkode: 28bea...d5d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg hadde reist til Tyrkia om det var like dyrt som Spania. Men det er egentlig helt greit at dere som mener det høyere sjiktet holder dere til Spania og USA. Anonymkode: 28bea...d5d Dere som mener dere tilhører det høyere sjiktet* Anonymkode: 28bea...d5d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: JA Tyrkia er for fulle ungjenter og tomskallekjerringer fra bygda som skal knulle rundt, absolutt ikke stedet for familieferie. Hold barn unna den dritten der ! Anonymkode: 230d1...e5e Nå er Tyrkia mer enn tivolikysten da.... innlandet og ikke minst fjellene er fantastisk . Mange perler langs Egeerhavet også
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 Folk her har ikke peiling. Hvis du er bekymret for terror er det å dra til Istanbul omtrent like farlig som å dra til Paris eller London. Har ikke hørt noe om at folk har sluttet å ta med unger dit. Den tyrkiske kysten er enda mindre farlig. Drar du til et mindre sted langs kysten av Egeerhavet eller Middelhavet, vil jeg tro du er like trygg som i Norge. Jeg tar med meg barna mine til den samme rolige lille byen på Egeerhavskysten hvert år. Det er helt stressfritt, og man føler seg fullstendig trygg. Ikke støtter man regimet heller. 90% av befolkningen i det området der jeg greier støtter andre partier enn Erdogans. Så å støtte litt opp under næringslivet i den mest sekulære og opposisjonelle delen av Tyrkia, det er noe jeg lever godt med. Anonymkode: b641a...762
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: JA Tyrkia er for fulle ungjenter og tomskallekjerringer fra bygda som skal knulle rundt, absolutt ikke stedet for familieferie. Hold barn unna den dritten der ! Anonymkode: 230d1...e5e Mulig du refererer til de mest turistifiserte stedene på middelhavskysten? Det er ihvertfall tydelig at du ikke har reist noe særlig i Tyrkia. Det Du skriver her er omtrent like intelligent som en person som har vært på én fylletur til Kos i russetida, og mener at den turen sier alt om Hellas. Anonymkode: b641a...762
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 Jeg tror for øvrig du vil oppleve Side eller Alanya akkurat som før. Anonymkode: b641a...762
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å reise til Tyrkia er en måte å annonsere at man tilfører det lavere sjiktet av samfunnet. De samvittighetsløse med penger velger Dubai, bermen nøyer seg med Tyrkia. Anonymkode: fd416...075 🤦🏼♀️ Anonymkode: e1715...19c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 Har det vært så mye terror i Tyrkia da? Frankrike med Nice og Paris har vel hatt mer terror enn Tyrkia? Terror har rammet hardt her på berget også. Jeg orker ikke Tyrkia som sommerferiemål med sol og varme fordi jeg synes det er for varmt og jeg foretrekker Norgesferier. Har vært i Istanbul, der var det mye vakkert å se! Anonymkode: 578dc...07f
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har det vært så mye terror i Tyrkia da? Frankrike med Nice og Paris har vel hatt mer terror enn Tyrkia? Terror har rammet hardt her på berget også. Jeg orker ikke Tyrkia som sommerferiemål med sol og varme fordi jeg synes det er for varmt og jeg foretrekker Norgesferier. Har vært i Istanbul, der var det mye vakkert å se! Anonymkode: 578dc...07f Ikke det jeg veit,men her inne så høres det ut som at det er daglig, lest tråder om det før. Vi har vært på Norgesferie de siste 5 åra, vi og ungene har lyst til syden, vet det er varmt og kan bli ekstremt i Tyrkia, vært der før på både sommer og høst. Takk for svar alle sammen, vi får se hva det blir til. Hi Anonymkode: 430fc...8ae
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #21 Skrevet 6. januar 2020 Denne holdningen til ferier i Tyrkia er bare nok et utslag av at nordmenn generelt har fått sterk økonomi, og de med behov for å snobbe må bli mer kreative når de skal finne ting å snobbe over. Mange har penger, men etterhvert som folk også har får høyere utdanning er det blitt harry å flashe penger. Da finner vi på andre ting å harselere over, som matvaner og reisemål. Det er INGENTING nordmenn liker mer enn å rakke ned på andres valg. Det er heller ikke slik at det er med mest «grunn» til å snobbe, altså de med høy økonomisk, intellektuell og kulturell kapital, som er de som harselerer mest. Vedder på at storparten av de som harselerer over folks ferieturer er bitre småtapere med middelmådige til begrensede ressurser. Nei, å reise til Tyrkia gjør det ikke til en dårlig mor. Folk må seriøst begynne å drite i hva andre folk mener! Tenk sjæl! Anonymkode: 5745c...5a9
Elina Skrevet 6. januar 2020 #22 Skrevet 6. januar 2020 Tyrkia er nå nummer 16 på Global terrorism index 2019, 2018 var de på 12 plass mens i 2019 var de på 9 plass. Frankrike er nummer 37, så er virkelig et godt stykke unna. Tyrkia har holdt seg i toppen i en årrekke. I 2011 var Norge på plass nummer 21 pga. 22 Juli. Tyrkia var enda over oss da, mens USA lå på plass nummer 41.
Elina Skrevet 6. januar 2020 #23 Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke det jeg veit,men her inne så høres det ut som at det er daglig, lest tråder om det før. Vi har vært på Norgesferie de siste 5 åra, vi og ungene har lyst til syden, vet det er varmt og kan bli ekstremt i Tyrkia, vært der før på både sommer og høst. Takk for svar alle sammen, vi får se hva det blir til. Hi Anonymkode: 430fc...8ae Ja, det kan absolutt bli ekstremt varmt i Tyrkia om sommeren, spesielt om det kommer hetebølger. Ville heller sett på Kroatia. Tempratur har mye med trivsel å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #24 Skrevet 7. januar 2020 8 timer siden, Elina skrev: Tyrkia er nå nummer 16 på Global terrorism index 2019, 2018 var de på 12 plass mens i 2019 var de på 9 plass. Frankrike er nummer 37, så er virkelig et godt stykke unna. Tyrkia har holdt seg i toppen i en årrekke. I 2011 var Norge på plass nummer 21 pga. 22 Juli. Tyrkia var enda over oss da, mens USA lå på plass nummer 41. Jada, men dette sier jo ikke noe spesifikt om risikoen for terror på de stedene det er aktuelt å feriere. Det sørøstlige Tyrkia ligger på grensen til en krigssone. Det er likevel temmelig langt derfra til Istanbul eller Izmir. Når det gjelder terrorangrep mot sivile eller turister trenger man ikke "Global Terrorism Index", slike angrep blir slått stort opp i media, også når de finner sted i Tyrkia. Det er en god stund siden sist. Man kan aldri være helt trygg for slike angrep, men det kan man ikke i Paris eller London heller. Og holder man seg på mindre steder langs den tyrkiske kysten, bør man være temmelig trygg. Anonymkode: b641a...762
Elina Skrevet 7. januar 2020 #25 Skrevet 7. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jada, men dette sier jo ikke noe spesifikt om risikoen for terror på de stedene det er aktuelt å feriere. Det sørøstlige Tyrkia ligger på grensen til en krigssone. Det er likevel temmelig langt derfra til Istanbul eller Izmir. Når det gjelder terrorangrep mot sivile eller turister trenger man ikke "Global Terrorism Index", slike angrep blir slått stort opp i media, også når de finner sted i Tyrkia. Det er en god stund siden sist. Man kan aldri være helt trygg for slike angrep, men det kan man ikke i Paris eller London heller. Og holder man seg på mindre steder langs den tyrkiske kysten, bør man være temmelig trygg. Anonymkode: b641a...762 Selvsagt, dette var en ren faktaopplysning. Tyrkia har mye terror selv om turiststedene har vært relativt trygge. De som jobber med risikovurderinger av terror unngår ofte Tyrkia rett og slett fordi sjansene er større for at det vil skje noe der. Men om man vil tenke på risikoen er noe helt annet, for det går jo som regel greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå