Gå til innhold

Ville du sagt fra til ektefellen ved utroskap på jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

To kollegaer har innledet et forhold. Begge er i forhold fra før, han er gift og har barn. Ville du sagt fra til kona? Jeg har aldri møtt henne, men vet hva hun heter og kan nå frem til henne.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke å stikke nesa mi hvor den ikke hører hjemme. Eller blande meg inn i situasjoner jeg ikke har noe med. 

MEN, hadde jeg kjent så på det ville jeg nokk sagt fra til kollegaen at jeg er klar over at han har innledet et forhold på jobb å du ønsker å gi han muligheten til å selv fortelle det til kona

Anonymkode: 2ae2e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje vært litt forsiktig med å blande meg her. Du kjenner henne ikke en gang, så du har vel ingen spesiell forpliktelse overfor henne. Hvis du får et intenst behov for å legge deg oppi dette, er det nok lurest å sende henne et anonymt brev.

Anonymkode: 42621...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg ha vært egoistisk, og bevilget meg selv et levelig miljø på jobb ved å holde meg unna.. Det er ikke ditt ansvar. Og du vet heller ikke noe om kollegaens forhold til ektefelle.. 

Anonymkode: e14db...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville kanskje vært litt forsiktig med å blande meg her. Du kjenner henne ikke en gang, så du har vel ingen spesiell forpliktelse overfor henne. Hvis du får et intenst behov for å legge deg oppi dette, er det nok lurest å sende henne et anonymt brev.

Anonymkode: 42621...052

Nei jeg kjenner henne ikke, men har veldig vondt av henne som sitter hjemme med tre små barn mens mannen har seg på kontoret.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men jeg hadde sagt til ham at han setter dere på jobben i en veldig klein situasjon. 

Anonymkode: 2cde9...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg aldri blandet meg i.

For alt du vet kan han ha et åpent forhold hvor det er lov. Det kan også hende han har en partner som velger å lukke øynene for det, for om alle vet at hun vet må hun liksom gjøre noe med det, men så lenge hun "ikke vet" lever de greit med det.

Hadde kanskje sagt noe til han, noe som at alle vet at han har et forhold til xx på jobb så jeg håper det er avklart med kona at de har et åpent forhold for det er vanskelig å holde skjult for henne i lengden noe alle andre vet. Så får han tenkt seg litt om, er dette noe han vil eller er det ikke.

 

Anonymkode: 1169c...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uetisk og feigt å gjøre det til «ikke min sak», og vurderer derfor å si noe. 

Dette er en religiøs familie, så det er lite trolig at de har et åpent forhold.

HI

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er uetisk og feigt å gjøre det til «ikke min sak», og vurderer derfor å si noe. 

Dette er en religiøs familie, så det er lite trolig at de har et åpent forhold.

HI

Anonymkode: e28f0...96e

Det gir psykovibber hvis en person hun ikke kjenner kommer og forteller noe sånt... beklager, men du virker bare sprø. «Kan nå fram til henne» - huff! 

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg kjenner henne ikke, men har veldig vondt av henne som sitter hjemme med tre små barn mens mannen har seg på kontoret.

Anonymkode: e28f0...96e

Hva er det han har seg på kontoret, da? Har du sett dem pule? 

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er uetisk og feigt å gjøre det til «ikke min sak», og vurderer derfor å si noe. 

Dette er en religiøs familie, så det er lite trolig at de har et åpent forhold.

HI

Anonymkode: e28f0...96e

Du kan si noe til han, uten at det blir veldig negativt for arbeidsmiljøet.

Si noe sånt som at nå vet alle her på jobb at du har et forhold til Trine, og mange synes det er vanskelig å vite at du antagelig lurer konen din. Du bør gjøre noe med dette før hele arbeidsmiljøet her rakner, folk snakker om deg og Trine, og det er ikke på en positiv måte.... Du risikerer også at noen vil si noe til din kone, som går intetanende hjemme.

Så får han selv rydde opp i søpla si.

Anonymkode: 1169c...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har du ikke noe med. 

Til nød kan du konfrontere han/de og si hva du syntes om det, og be de være mer diskret. 

 

Det er jo noe med det at du kjenner ikke til forholdene her, du kjenner jo ikke kona. 

Jeg er selv et relativt normalt menneske, men realist nok til å tenke at en av oss kan være utro i løped av livet. Og så lenge jeg ikke merker noe til det hjemme så ville jeg ikke vite hva mannen driver med. Jeg hadde blitt sint på deg som sa noe til meg, uten å kjenne meg. 

Anonymkode: af16d...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Ikke si noe. Hva vet du, kanskje har de et åpent forhold?

Anonymkode: 6d292...cd9

I så fall er det jo fullstendig ufarlig å si ifra?

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gir psykovibber hvis en person hun ikke kjenner kommer og forteller noe sånt... beklager, men du virker bare sprø. «Kan nå fram til henne» - huff! 

Anonymkode: 0da81...c05

Det er ikke viktig for meg om hun liker meg eller ikke. Kanskje synes hun jeg er sprø - life goes on. Kanskje blir hun takknemlig for muligheten til å ta et informert valg om ektemannen.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tipset om mannens utroskap. Og jeg kommer for alltid til å være takknemmelig mot de mennesker som sa i fra til meg!!! 

Mannen sa til alle som lurte at jeg visste om det og at det var ok. Det var ikke sannheten! Så helt ærlig synes jeg dere er bra naive om dere tenker at mannen kommer til å være ærlig over for hi om hun forsøker å snakke med ham. 

Hi. Om du kjenner en nær venninne av kona så snakk med henne og evn få henne til å ta en snakk med kona. Det er mer troværdig om det kommer fra en venninne enn fra en fremmed. 

Og til dere som ikke vil si ifra: Det er feigt! Kona har rett til selv å bestemme om hun vil leve med dette. Vet hun allerede om det er det ikke farlig å si noe. Evn kan hun da be mannen sin være litt mere diskret. Vet hun det ikke har hun rett til å vite om det. Det er ikke å skåne henne om alle andre vet det bare ikke henne. Å holde munn er å aktivt hjelpe mannen med å lure henne. Fy søren!

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke viktig for meg om hun liker meg eller ikke. Kanskje synes hun jeg er sprø - life goes on. Kanskje blir hun takknemlig for muligheten til å ta et informert valg om ektemannen.

Anonymkode: e28f0...96e

Eller kanskje vipper det henne helt over og får henne til å føle seg utsatt, beglodd, overvåket og latterliggjort.

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å holde munn er å aktivt hjelpe mannen med å lure henne. Fy søren!

Anonymkode: 46ef8...717

Nei, å holde munn er å være passiv. Det er mannen hennes som er aktiv.

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, å holde munn er å være passiv. Det er mannen hennes som er aktiv.

Anonymkode: 0da81...c05

Ok, takk for dine synspunkter :) Jeg tar med meg alle argumenter i vurderingen.

HI

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, å holde munn er å være passiv. Det er mannen hennes som er aktiv.

Anonymkode: 0da81...c05

Å se på at noen gjør noe galt uten å gripe inn er å være passiv - men det er også å være medskyldig. I dette tilfelle er det ikke kriminelt det mannen gjør, og derfor kan man slippe av sted med å være passiv- men moralsk kan man ikke det! Ser man noen gjøre noe galt bør man gripe inn. Om man ikke gjør det viser man at man aksepterer handlingen. Utro idioter kan fortsette i fred så lenge folk rundt er passive. 

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller kanskje vipper det henne helt over og får henne til å føle seg utsatt, beglodd, overvåket og latterliggjort.

Anonymkode: 0da81...c05

Så at hun er det i virkeligheten er greit så lenge hun ikke vet om det selv? At mannen latterliggjør henne i alles påsyn er greit? Hvordan tror du det føles for henne den dagen hun oppdager at alle har visst det lenge men ingen har sagt noe til henne? Å hjelpe mannen med å holde det skjult hjelper henne ikke!

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at JEG i alle fall ville gjerne fått beskjed hvis mannen min var utro!

Anonymkode: e265d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...