Gå til innhold

Ville du sagt fra til ektefellen ved utroskap på jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du aktivt velger å ikke si noe tar du et valg. 

Anonymkode: 46ef8...717

Jeg er enig. Det er jo også en reell og ganske stor sannsynlighet for at denne damen ønsker å vite om mannens utroskap.

Anonymkode: 82c77...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt:

Alle dere som oppfordrer hi til ikke å si noe: Det betyr jo i praksis at dere godtar utroskap. Synes dere det er greit om partneren deres er utro og venner og kolleger vet om det, men ingen sier noe?

Jeg synes ikke det er greit! Har man en partner skylder man i alle fall vedkommende å være ærlig. Å være offentlig utro er jo også å henge sin partner ut som mindre verd og utilstrekkelig. 

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra. Om min mann var utro og hele arbeidsplassen hans visste om det så hadde jeg satt pris på å bli inkludert jeg også.

Denne kona merker nok at noe er galt men tenker det er sånn det er å ha småbarn, lite tid osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer litt:

Alle dere som oppfordrer hi til ikke å si noe: Det betyr jo i praksis at dere godtar utroskap. Synes dere det er greit om partneren deres er utro og venner og kolleger vet om det, men ingen sier noe?

Jeg synes ikke det er greit! Har man en partner skylder man i alle fall vedkommende å være ærlig. Å være offentlig utro er jo også å henge sin partner ut som mindre verd og utilstrekkelig. 

Anonymkode: 46ef8...717

Da har du sikkert oppskriften på å gjøre dette på en korrekt måte. Hadde en fremmed kvinne stått på trappen min og liksom skulle "gjøre meg vel", hadde hun blitt kjeppjaget.

Endret av prekæs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, beef sister skrev:

Eh, nei. Det blir først et valg på andres vegne når du begynner å leke moralens vokter. 

Jeg tenker at om denne mannen ikke ønsker at kona skal vite, må han være diskre. Om du er åpenlyst utro slik at folk får det med seg så er det bare et tidsspørsmål før hun får vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Nyttårs barn said:

Jeg tenker at om denne mannen ikke ønsker at kona skal vite, må han være diskre. Om du er åpenlyst utro slik at folk får det med seg så er det bare et tidsspørsmål før hun får vite noe.

Ja, og så? Da finner hun ut av det på egen hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer litt:

Alle dere som oppfordrer hi til ikke å si noe: Det betyr jo i praksis at dere godtar utroskap. Synes dere det er greit om partneren deres er utro og venner og kolleger vet om det, men ingen sier noe?

Jeg synes ikke det er greit! Har man en partner skylder man i alle fall vedkommende å være ærlig. Å være offentlig utro er jo også å henge sin partner ut som mindre verd og utilstrekkelig. 

Anonymkode: 46ef8...717

Dette! Jeg har alltid sagt at jeg helst ville vært lykkelig uvitende hvis mannen min var utro, men IKKE hvis mange andre hadde visst om det, da blir det en helt annen sak.

Anonymkode: ce6d9...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, beef sister skrev:

Ja, og så? Da finner hun ut av det på egen hånd. 

Så du synes det er helt greit han er åpenlyst utro og ingen sier noe? Det er ekstremt respektløst overfor konen hans! Han driter på henne i offentlighet og det må hun bare finne seg i? Hvordan ville du selv reagert om det var partneren din som var utro slik og ingen sa noe til deg, men alle visste? 

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så store problemer med å stå i det. For det første har jeg fått ny jobb, for det andre synes jeg han er så drittsekk.

Anonymkode: e28f0...96e

Hva venter du på ? Hvis du likevel skal slutte der, da er det jo ikke noe problem å gjøre det. 

Anonymkode: 85fea...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anonym bruker said:

To kollegaer har innledet et forhold. Begge er i forhold fra før, han er gift og har barn. Ville du sagt fra til kona? Jeg har aldri møtt henne, men vet hva hun heter og kan nå frem til henne.

Anonymkode: e28f0...96e

Nei, det er ikke din sak og bry deg med

Anonymkode: e1a69...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker folk å bli del av andre menneskers drama.. 

Jeg kunne kanskje sagt til kollegaen/e at de bør vurdere å være mer diskret. 

Men hvorfor skulle jeg få andres bæsj på henda. Hvem er du til å bestemme at de skal få en livskrise akkurat nå. Mange vet i hemmelighet, og venter på en anledning til samlivsbrudd. Har de små barn er du direkte ondskapsfull hvis du tvinge frem noe

Anonymkode: 437a5...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ønsker folk å bli del av andre menneskers drama.. 

Jeg kunne kanskje sagt til kollegaen/e at de bør vurdere å være mer diskret. 

Men hvorfor skulle jeg få andres bæsj på henda. Hvem er du til å bestemme at de skal få en livskrise akkurat nå. Mange vet i hemmelighet, og venter på en anledning til samlivsbrudd. Har de små barn er du direkte ondskapsfull hvis du tvinge frem noe

Anonymkode: 437a5...263

Det er da ikke jeg som har bestemt det, men mannen hennes! Jeg synes bare det er fælt at han holder henne for narr. Ikke rart verden er et stygt sted når det finnes så mange som ikke kan ofre litt av egen komfort for andres skyld.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært kona hadde jeg blitt rasende på deg om du sa ifra!

Ikke kom her og skyv din «høye» moral ned på vårt forhold! 
 

Jeg har selv nettopp funnet ut at mannen har shady business på gang. Hadde en utenforstående «varslet» meg om dette hadde jeg vurdert å kverke vedkommende. Dette er mellom meg og mannen, ingen andre!

😤

Anonymkode: 55293...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært kona hadde jeg blitt rasende på deg om du sa ifra!

Ikke kom her og skyv din «høye» moral ned på vårt forhold! 
 

Jeg har selv nettopp funnet ut at mannen har shady business på gang. Hadde en utenforstående «varslet» meg om dette hadde jeg vurdert å kverke vedkommende. Dette er mellom meg og mannen, ingen andre!

😤

Anonymkode: 55293...f92

Heller ikke om alle hans kolleger og venner av dere vet det? Er det da stadig også bare mellom dere?

Jeg ble tipset om mannens forhold av tidligere bekjente. Jeg er dypt taknemmelig den dag i dag! Kunne ikke falde meg inn å gå til angrep på budbringeren...

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Heller ikke om alle hans kolleger og venner av dere vet det? Er det da stadig også bare mellom dere?

Jeg ble tipset om mannens forhold av tidligere bekjente. Jeg er dypt taknemmelig den dag i dag! Kunne ikke falde meg inn å gå til angrep på budbringeren...

Anonymkode: 46ef8...717

Ja også selv om andre utenforstående vet. Hater at folk skal blande seg...

Anonymkode: 55293...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Anonym bruker said:

Så du synes det er helt greit han er åpenlyst utro og ingen sier noe? Det er ekstremt respektløst overfor konen hans! Han driter på henne i offentlighet og det må hun bare finne seg i? Hvordan ville du selv reagert om det var partneren din som var utro slik og ingen sa noe til deg, men alle visste? 

Anonymkode: 46ef8...717

Jeg forventer at folk har vett nok til å holde seg unna forholdet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært kona hadde jeg blitt rasende på deg om du sa ifra!

Ikke kom her og skyv din «høye» moral ned på vårt forhold! 
 

Jeg har selv nettopp funnet ut at mannen har shady business på gang. Hadde en utenforstående «varslet» meg om dette hadde jeg vurdert å kverke vedkommende. Dette er mellom meg og mannen, ingen andre!

😤

Anonymkode: 55293...f92

Og nettopp dette er jo et argument for å få vite.

Når mange andre allerede vet, kolleger av mannen som du gjerne møter innimellom, kanskje venner av deg også... da er det lenge siden dette var noe mellom bare deg og din mann. For din mann hadde da allerede involvert mange andre i sin utroskap, men bare holdt deg utenfor.

Jo raskere du hadde fått vite, jo større er sjansen for at det ville blitt mest bare mellom deg og mannen.

Anonymkode: 82c77...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er da ikke jeg som har bestemt det, men mannen hennes! Jeg synes bare det er fælt at han holder henne for narr. Ikke rart verden er et stygt sted når det finnes så mange som ikke kan ofre litt av egen komfort for andres skyld.

Anonymkode: e28f0...96e

Du er så sikker på at hun ville ønsket å vite,  uten at du engang har møtt henne..

Jeg har ei venninne som visste om mannens utroskap, men hun var så sliten av syke foreldre og små barn at hun ikke ville gå fra han akkurat da.

Anonymkode: 437a5...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er så sikker på at hun ville ønsket å vite,  uten at du engang har møtt henne..

Jeg har ei venninne som visste om mannens utroskap, men hun var så sliten av syke foreldre og små barn at hun ikke ville gå fra han akkurat da.

Anonymkode: 437a5...263

Nei jeg er ikke sikker på det selvsagt. Det er derfor jeg spør om andres meninger. Av hensyn til henne - ikke til idioten. Til nå vurderer jeg det slik at det er verre å ikke si fra til en som ville vite enn omvendt.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vurderer du bare å si fra til kona til mannen som er utro? Hva med mannen til dama som er utro? De er begge i et forhold skrev du, og hvis du da skal si noe, hvorfor bare si noe til den ene parten som er sviktet?

Anonymkode: 7b6b8...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vær for all del utro, men drit i å trykke det opp i ansiktet på andre! Jeg hadde, i det minste, enten sagt ifra til sjefen, eller sagt at «alle» vet til mannen, og at arbeidsmiljøet nå er ganske ubehagelig på grunn av det.

Ville også sagt ifra til kona, men absolutt ikke anonymt. Hadde hun blitt sur på meg for det så hadde det vært hennes rett. Kan eventuelt spørre henne om hun og mannen har et åpent forhold før du sier noe, for det er tydeligvis veldig mye vanligere enn man tror..

Anonymkode: fd1b9...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vurderer du bare å si fra til kona til mannen som er utro? Hva med mannen til dama som er utro? De er begge i et forhold skrev du, og hvis du da skal si noe, hvorfor bare si noe til den ene parten som er sviktet?

Anonymkode: 7b6b8...881

Fordi de har tre små barn.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og nettopp dette er jo et argument for å få vite.

Når mange andre allerede vet, kolleger av mannen som du gjerne møter innimellom, kanskje venner av deg også... da er det lenge siden dette var noe mellom bare deg og din mann. For din mann hadde da allerede involvert mange andre i sin utroskap, men bare holdt deg utenfor.

Jo raskere du hadde fått vite, jo større er sjansen for at det ville blitt mest bare mellom deg og mannen.

Anonymkode: 82c77...22f

Det har ikke du noe med!
 

Og nei, det er selvsagt ikke sånn at andre har noe som helst med dette å gjøre, bare fordi man vet om det. Mener du virkelig at alle «har noe med» absolutt alt de vet om i verden? Det er det dummeste argumentet jeg har hørt på lenge. 

Anonymkode: 55293...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de har tre små barn.

Anonymkode: e28f0...96e

Så dette handler om din moral? At det er du som skal føle deg bedre? Du som skal velge hvilket av disse parene som skal få en krise i forholdet? 

Du er et patetisk menneske som er blendet av din ‘godhet’ og gode moral. 

Du kan ikke gå rundt og blande deg i fremmede menneskers forhold, kjære deg. 

Anonymkode: 6a52e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så dette handler om din moral? At det er du som skal føle deg bedre? Du som skal velge hvilket av disse parene som skal få en krise i forholdet? 

Du er et patetisk menneske som er blendet av din ‘godhet’ og gode moral. 

Du kan ikke gå rundt og blande deg i fremmede menneskers forhold, kjære deg. 

Anonymkode: 6a52e...3c5

Han er ikke fremmed, og han har trykket sitt forhold opp i trynet på henne - og andre - ved å holde på på jobben. Det er han som er patetisk, kjære deg.

Men er det mange her som er utro selv? Er det derfor dere er så voldsomt på mannens side?

Godt mulig det er feil, men begynner å lure nå.

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...