Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2020 #26 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det vanlig å fortsette å bruke ring etter en er gått fra hverandre? En signaliserer jo at en ikke er singel ved å fortsette å bruke ring. For meg virker det veldig merkelig og har ikke hørt om det. Trøbelet det har vært med ekskona i ettertid vitner jo også om at ikke alt var over. Anonymkode: ab966...786 Vanlig? Ingen anelse, men den gjør uansett ikke noen skade. Den er et stykke metall. Men hvis det er sånn at trøbbelet med henne har vedvart - hvorfor gjør du bildet med ringen til symbol på dette? Hvorfor griper du ikke heller tak i at eksen styrer, og tar en samtale med ham om DET, i stedet for å framstille ham som løgner?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #27 Skrevet 6. januar 2020 10 minutter siden, Pashla skrev: Vanlig? Ingen anelse, men den gjør uansett ikke noen skade. Den er et stykke metall. Men hvis det er sånn at trøbbelet med henne har vedvart - hvorfor gjør du bildet med ringen til symbol på dette? Hvorfor griper du ikke heller tak i at eksen styrer, og tar en samtale med ham om DET, i stedet for å framstille ham som løgner? Har hatt samtaler med han om det, men han tør ikke ta det med henne iom at hun «kommer til å klikke» som han sier. Jeg fremstiller han ikke som løgner, men at han har nok ikke vært helt ærlig om dette bruddet og at det er nok også grunnet til at eks kona ikke vil gi slipp. Anonymkode: ab966...786
Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2020 #28 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har hatt samtaler med han om det, men han tør ikke ta det med henne iom at hun «kommer til å klikke» som han sier. Jeg fremstiller han ikke som løgner, men at han har nok ikke vært helt ærlig om dette bruddet og at det er nok også grunnet til at eks kona ikke vil gi slipp. Anonymkode: ab966...786 Nå trekker du slutninger du ikke har grunnlag for å trekke. Det er alltid ditt valg om du vil være i forholdet eller ikke, og eksdama er kanskje en faktor - men om han gikk med ringen i 2018 er vel ikke akkurat en grunn som virker helt rettferdig. Det er vel mer et påskudd fra deg?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #29 Skrevet 6. januar 2020 Drit i ringen. Hvis et ekteskap faktisk er over, blir man separert. Du vet når han ble separert. Det har du svaret ditt. Anonymkode: 76e60...f1d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #30 Skrevet 6. januar 2020 8 minutter siden, Pashla skrev: Nå trekker du slutninger du ikke har grunnlag for å trekke. Det er alltid ditt valg om du vil være i forholdet eller ikke, og eksdama er kanskje en faktor - men om han gikk med ringen i 2018 er vel ikke akkurat en grunn som virker helt rettferdig. Det er vel mer et påskudd fra deg? Jeg har ikke tenkt å gå fra han pga det med ringen, men syntes det er trist at han ikke var ærlig og syntes det er enda tristere at han ikke tør ta ting opp med eks kona. Det er ørligheten jeg reagerer på, ikke at han gikk med ring, selv om jeg syntes det er veldig spesielt to år etter brudd. Anonymkode: ab966...786
Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2020 #31 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke tenkt å gå fra han pga det med ringen, men syntes det er trist at han ikke var ærlig og syntes det er enda tristere at han ikke tør ta ting opp med eks kona. Det er ørligheten jeg reagerer på, ikke at han gikk med ring, selv om jeg syntes det er veldig spesielt to år etter brudd. Anonymkode: ab966...786 Og det er mht ærligheten jeg mener at du ikke har grunnlag for å reagere. Han kan fint ha gjort det slutt på den tida han forteller at det skjedde på, selv om ringen ble med videre. Du leter bare etter huller i forklaringen, slik jeg leser deg.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #32 Skrevet 6. januar 2020 22 minutter siden, Pashla skrev: Og det er mht ærligheten jeg mener at du ikke har grunnlag for å reagere. Han kan fint ha gjort det slutt på den tida han forteller at det skjedde på, selv om ringen ble med videre. Du leter bare etter huller i forklaringen, slik jeg leser deg. Ok, du om det, men det stemmer altså ikke. Jeg ønsker å ha det bra med denne mannen, men noe skurrer. Jeg leter ikke etter noe, men oppdaget dette og det føyer seg inn i rekke av andre ting. Anonymkode: ab966...786
Gjest Antarctica Skrevet 6. januar 2020 #33 Skrevet 6. januar 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, du om det, men det stemmer altså ikke. Jeg ønsker å ha det bra med denne mannen, men noe skurrer. Jeg leter ikke etter noe, men oppdaget dette og det føyer seg inn i rekke av andre ting. Anonymkode: ab966...786 Ja, skjønner jo at det er en rekke ned andre ting. Men dem har du ikke fortalt oss om, du valgte i stedet å si at mannens troverdighet rakner når han bruker giftering etter separasjonen. Det er dét spørsmålet du stiller oss, og dermed er det det vi svarer på. Og for meg ville det være totalt urimelig å bruke gifteringen som påskudd for å kalle en person «uærlig».
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #34 Skrevet 6. januar 2020 Hvis magefølelsen sier deg at dette er en mann som ikke er noe særlig, har den antagelig rett. Du må jo bare bestemme deg. Vil du skyve magefølelsen til side og satse på forholdet? Orker du å være i et forhold med en mann som har en fortid du må forholde deg til? Hvis svaret er nei, må du nesten bare la han gå. Anonymkode: d60d7...f3d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #35 Skrevet 6. januar 2020 Jeg forstår godt at du reagerer, Hi. Jeg synes noen av svarene du får er litt merkelige også. Selv om det er ringen du trekker frem, så er det jo ikke den i seg selv som du sier er problemet. Problemet er at han har kommet med informasjon om seg selv som trolig ikke stemmer, og mye mulig løgner, eller i hvert fall ikke full ærlighet. Ut fra det lille du har fortalt så tenker jeg vi trygt kan trekke én konklusjon - denne mannen er konfliktsky. Det baserer jeg på to ting, det første er at han ikke vil sette grenser for sin ekskone, det andre er at han har "pyntet" på sannheten overfor deg. Det siste kan jeg til en viss grad forstå hvis han er en slik konfliktsky type. For du er en tydelig person, Hi, du sa tidlig fra til ham at hvis sånn og sånn ville du ikke ha i et forhold (en mann som ikke var ferdig med kona, eller vanskelig forhold til kona). Da kan jeg forstå, hvis han virkelig ønsker seg et liv med deg, at han "pyntet" litt på sannheten. Jeg mener fremdeles ikke det er akseptabelt, men det er noe jeg isolert kunne hatt forståelse for hvis sannheten nå kom på bordet. Ikke fordi det er en veldig stor sak i seg selv, men fordi det er prinsippet om å ikke være helt ærlig med hverandre jeg ville slitt mest med. Men når dette i tillegg kobles med at han ikke orker eller tør eller greier å sette grenser for sin ekskone... da blir jeg skeptisk. For de problemene han og hun har vil følge dere så lenge han og hun har barn sammen og han ikke setter grenser. Det er ofte også slik at konfliktskye menn ofte fremstiller sin eks som urimelig, men så ser de ikke at de selv er med på å fremprovosere "urimeligheten" selv ved sin unnvikende væremåte. Det er dette som ville bekymret meg mest og som jeg ville tatt tak i. Jeg ville nok ha spurt ham hvorfor han brukte ringen så lenge etterpå og når de faktisk ble separert og skilt, men jeg ville lagt større vekt på at han ikke setter grenser for sin eks og fortalt hvordan det påvirker forholdet du og han har negativt. Anonymkode: 45629...b3e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #36 Skrevet 6. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår godt at du reagerer, Hi. Jeg synes noen av svarene du får er litt merkelige også. Selv om det er ringen du trekker frem, så er det jo ikke den i seg selv som du sier er problemet. Problemet er at han har kommet med informasjon om seg selv som trolig ikke stemmer, og mye mulig løgner, eller i hvert fall ikke full ærlighet. Ut fra det lille du har fortalt så tenker jeg vi trygt kan trekke én konklusjon - denne mannen er konfliktsky. Det baserer jeg på to ting, det første er at han ikke vil sette grenser for sin ekskone, det andre er at han har "pyntet" på sannheten overfor deg. Det siste kan jeg til en viss grad forstå hvis han er en slik konfliktsky type. For du er en tydelig person, Hi, du sa tidlig fra til ham at hvis sånn og sånn ville du ikke ha i et forhold (en mann som ikke var ferdig med kona, eller vanskelig forhold til kona). Da kan jeg forstå, hvis han virkelig ønsker seg et liv med deg, at han "pyntet" litt på sannheten. Jeg mener fremdeles ikke det er akseptabelt, men det er noe jeg isolert kunne hatt forståelse for hvis sannheten nå kom på bordet. Ikke fordi det er en veldig stor sak i seg selv, men fordi det er prinsippet om å ikke være helt ærlig med hverandre jeg ville slitt mest med. Men når dette i tillegg kobles med at han ikke orker eller tør eller greier å sette grenser for sin ekskone... da blir jeg skeptisk. For de problemene han og hun har vil følge dere så lenge han og hun har barn sammen og han ikke setter grenser. Det er ofte også slik at konfliktskye menn ofte fremstiller sin eks som urimelig, men så ser de ikke at de selv er med på å fremprovosere "urimeligheten" selv ved sin unnvikende væremåte. Det er dette som ville bekymret meg mest og som jeg ville tatt tak i. Jeg ville nok ha spurt ham hvorfor han brukte ringen så lenge etterpå og når de faktisk ble separert og skilt, men jeg ville lagt større vekt på at han ikke setter grenser for sin eks og fortalt hvordan det påvirker forholdet du og han har negativt. Anonymkode: 45629...b3e Hør, hør! Anonymkode: d60d7...f3d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #37 Skrevet 6. januar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår godt at du reagerer, Hi. Jeg synes noen av svarene du får er litt merkelige også. Selv om det er ringen du trekker frem, så er det jo ikke den i seg selv som du sier er problemet. Problemet er at han har kommet med informasjon om seg selv som trolig ikke stemmer, og mye mulig løgner, eller i hvert fall ikke full ærlighet. Ut fra det lille du har fortalt så tenker jeg vi trygt kan trekke én konklusjon - denne mannen er konfliktsky. Det baserer jeg på to ting, det første er at han ikke vil sette grenser for sin ekskone, det andre er at han har "pyntet" på sannheten overfor deg. Det siste kan jeg til en viss grad forstå hvis han er en slik konfliktsky type. For du er en tydelig person, Hi, du sa tidlig fra til ham at hvis sånn og sånn ville du ikke ha i et forhold (en mann som ikke var ferdig med kona, eller vanskelig forhold til kona). Da kan jeg forstå, hvis han virkelig ønsker seg et liv med deg, at han "pyntet" litt på sannheten. Jeg mener fremdeles ikke det er akseptabelt, men det er noe jeg isolert kunne hatt forståelse for hvis sannheten nå kom på bordet. Ikke fordi det er en veldig stor sak i seg selv, men fordi det er prinsippet om å ikke være helt ærlig med hverandre jeg ville slitt mest med. Men når dette i tillegg kobles med at han ikke orker eller tør eller greier å sette grenser for sin ekskone... da blir jeg skeptisk. For de problemene han og hun har vil følge dere så lenge han og hun har barn sammen og han ikke setter grenser. Det er ofte også slik at konfliktskye menn ofte fremstiller sin eks som urimelig, men så ser de ikke at de selv er med på å fremprovosere "urimeligheten" selv ved sin unnvikende væremåte. Det er dette som ville bekymret meg mest og som jeg ville tatt tak i. Jeg ville nok ha spurt ham hvorfor han brukte ringen så lenge etterpå og når de faktisk ble separert og skilt, men jeg ville lagt større vekt på at han ikke setter grenser for sin eks og fortalt hvordan det påvirker forholdet du og han har negativt. Anonymkode: 45629...b3e Tusen takk, du setter virkelig ord på akkurat slik jeg føler det og tenker! Konfliktsky overfor eks kons er han virkelig. Det har vært flere saker jeg har ment er over streken og han er enig. Men, han sier likevel ikke noe til henne.Alltid en unnskyldning for å ikke ta det opp. Jeg er veldig tydelig og har vært det med han hele tiden, men følte nå at det toppet seg litt iom han faktisk ikke har vært helt ærlig med meg. Ang. dette med els kona så fæler jeg ikke jeg kan si noe mer, har tatt det opp utallige ganger, han er enig, men absolutt ingenting skjer. Anonymkode: ab966...786
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #38 Skrevet 6. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker ikke lage drama, men føler ikke han har fortalt hele sannheten. Er vel ikke vanlig å gå med giftering to år etter en er gått fra hverandre? Anonymkode: ab966...786 Nei, det har du helt rett i. Den ringen skulle vært av for lengst. Har dårlig erfaring med sånne typer, eksen min sa også han var ferdig med sin eks når vi ble sammen. Likevel dristet han seg til å legge ut feriebilder på fb av seg og sin eks, da vi hadde vært sammen i 1/2 år. Var ikke bare jeg som reagerte da og verre ble det etterhvert, han skyldte på at det var eksen som var ute etter han, men i realiteten så var det omvendt. Eksen hadde gått videre for lengst , stiftet familie og barn med en annen mann. Vårt forhold var dømt til å mislykkes, den ene løgnen overtok for den andre. Vær endelig på vakt hvis du skal satse på han. Anonymkode: 61b84...abc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #39 Skrevet 6. januar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det har du helt rett i. Den ringen skulle vært av for lengst. Har dårlig erfaring med sånne typer, eksen min sa også han var ferdig med sin eks når vi ble sammen. Likevel dristet han seg til å legge ut feriebilder på fb av seg og sin eks, da vi hadde vært sammen i 1/2 år. Var ikke bare jeg som reagerte da og verre ble det etterhvert, han skyldte på at det var eksen som var ute etter han, men i realiteten så var det omvendt. Eksen hadde gått videre for lengst , stiftet familie og barn med en annen mann. Vårt forhold var dømt til å mislykkes, den ene løgnen overtok for den andre. Vær endelig på vakt hvis du skal satse på han. Anonymkode: 61b84...abc Jeg vet at han er glad i meg og ferdig med henne. Problemet er at jeg kan ikke skjønne hvorfor han ikke har vært ærlig. Kan heller ikke skjønne hvorfor han er så redd for å konfrontere eks kona med ugrei oppførsel. Jeg er virkelig glad i han, men litt «grums» jeg gjerne skulle vært foruten. Redd for å satse på han, ikke pga ringen, men pga ærligheten og at han ikke tør si fra til eks kona. Anonymkode: ab966...786
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #40 Skrevet 6. januar 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk, du setter virkelig ord på akkurat slik jeg føler det og tenker! Konfliktsky overfor eks kons er han virkelig. Det har vært flere saker jeg har ment er over streken og han er enig. Men, han sier likevel ikke noe til henne.Alltid en unnskyldning for å ikke ta det opp. Jeg er veldig tydelig og har vært det med han hele tiden, men følte nå at det toppet seg litt iom han faktisk ikke har vært helt ærlig med meg. Ang. dette med els kona så fæler jeg ikke jeg kan si noe mer, har tatt det opp utallige ganger, han er enig, men absolutt ingenting skjer. Anonymkode: ab966...786 Da hadde jeg ikke orket å fortsette forholdet. I den tiden dere er av forholdet nå skulle han normalt vært enda mer opptatt av å løse ting. Men han er ikke villig. Det er tydeligvis gjennomgående for ham dette å ikke ta tak i problemer. Og helt ærlig, jeg begynner å forstå hvorfor det ikke fungerte mellom ham og hans eks. Han er ekstremt konfliktsky, ikke bare overfor sin eks. Det du skriver her viser jo at han også er det overfor deg. Han bare jatter med deg, sier seg enig i det han tror du vil han skal si seg enig i... men det er bare tomme ord, for han har ingen planer om å følge det opp med handlinger. Jeg ville sagt det rett ut til ham, at du ikke orker et forhold hvor det blir så mye problemer pga. hans unnvikenhet og konfliktskyhet. Dette problemet ligger i ham, ikke hos hans ekskone eller hos deg. Han må ta tak i årsakene til at han er så konfliktsky og dermed heller ikke greier å navigere i forholdene sine, ellers blir det bare problemer. Er han ikke villig til det så hadde jeg ikke orket. Men jeg ville gjort det klart at det er han som kan endre dette, om han vil. Anonymkode: 45629...b3e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #41 Skrevet 6. januar 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde jeg ikke orket å fortsette forholdet. I den tiden dere er av forholdet nå skulle han normalt vært enda mer opptatt av å løse ting. Men han er ikke villig. Det er tydeligvis gjennomgående for ham dette å ikke ta tak i problemer. Og helt ærlig, jeg begynner å forstå hvorfor det ikke fungerte mellom ham og hans eks. Han er ekstremt konfliktsky, ikke bare overfor sin eks. Det du skriver her viser jo at han også er det overfor deg. Han bare jatter med deg, sier seg enig i det han tror du vil han skal si seg enig i... men det er bare tomme ord, for han har ingen planer om å følge det opp med handlinger. Jeg ville sagt det rett ut til ham, at du ikke orker et forhold hvor det blir så mye problemer pga. hans unnvikenhet og konfliktskyhet. Dette problemet ligger i ham, ikke hos hans ekskone eller hos deg. Han må ta tak i årsakene til at han er så konfliktsky og dermed heller ikke greier å navigere i forholdene sine, ellers blir det bare problemer. Er han ikke villig til det så hadde jeg ikke orket. Men jeg ville gjort det klart at det er han som kan endre dette, om han vil. Anonymkode: 45629...b3e Ja, tanken er jo der. Har sagt til hab flere ganger at jeg ser stor avstand mellom ord og handling hos han. Stort sett så har vi det veldig fint sammen, men det er ting som ikke stemmer for meg. Vi er heldigvis bare kjærester og bor ikke sammen. Anonymkode: ab966...786
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #42 Skrevet 6. januar 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, tanken er jo der. Har sagt til hab flere ganger at jeg ser stor avstand mellom ord og handling hos han. Stort sett så har vi det veldig fint sammen, men det er ting som ikke stemmer for meg. Vi er heldigvis bare kjærester og bor ikke sammen. Anonymkode: ab966...786 Da blir egentlig spørsmålet hvor lenge det er greit for deg at han bare jatter deg etter munnen uten å endre noe? For bedre blir det trolig ikke... Anonymkode: 45629...b3e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #43 Skrevet 6. januar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da blir egentlig spørsmålet hvor lenge det er greit for deg at han bare jatter deg etter munnen uten å endre noe? For bedre blir det trolig ikke... Anonymkode: 45629...b3e Nei, jeg vet det. Vi har det som sagt veldig greit sammen utenom dette med at han ikke klarer å gi beskjed om at nok er nok. Ringer hun eller sender mld så må han svare med en gang uansett om vi f.eks spiser middag (dette er noe jeg lærer mine barn at når vi spiser så legger vi bort telefonen). Føler ikke jeg kan mase mer på han om det, har gjort det utallige ganger. Anonymkode: ab966...786
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #44 Skrevet 6. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg vet det. Vi har det som sagt veldig greit sammen utenom dette med at han ikke klarer å gi beskjed om at nok er nok. Ringer hun eller sender mld så må han svare med en gang uansett om vi f.eks spiser middag (dette er noe jeg lærer mine barn at når vi spiser så legger vi bort telefonen). Føler ikke jeg kan mase mer på han om det, har gjort det utallige ganger. Anonymkode: ab966...786 Det at du må mase på en voksen mann utallige ganger sier jo litt. Jeg tenker at du ikke skal mase på ham mer, du skal si rett ut til ham at hvis han ønsker å ha et forhold til deg på sikt så må han ta fatt i hva det enn er i ham selv som gjør at han ikke greier å sette grenser for sin eks. Jeg ville spurt ham om han tror forholdet deres har noen fremtid når han velger å pynte på sannheten om ting og lar sin eks styre din og hans hverdag, og så minnet ham på hva du sa til ham i begynnelsen av forholdet - og så sagt at du fra nå ikke vil mase, men spurt hvordan han har tenkt å endre på ting, helt konkret. Og ikke la ham snakke seg bort, trekk det hele inn til å bli helt konkret, hva har han tenkt å gjøre for at dette ikke skal ødelegge forholdet deres. Anonymkode: 45629...b3e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #45 Skrevet 6. januar 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at du må mase på en voksen mann utallige ganger sier jo litt. Jeg tenker at du ikke skal mase på ham mer, du skal si rett ut til ham at hvis han ønsker å ha et forhold til deg på sikt så må han ta fatt i hva det enn er i ham selv som gjør at han ikke greier å sette grenser for sin eks. Jeg ville spurt ham om han tror forholdet deres har noen fremtid når han velger å pynte på sannheten om ting og lar sin eks styre din og hans hverdag, og så minnet ham på hva du sa til ham i begynnelsen av forholdet - og så sagt at du fra nå ikke vil mase, men spurt hvordan han har tenkt å endre på ting, helt konkret. Og ikke la ham snakke seg bort, trekk det hele inn til å bli helt konkret, hva har han tenkt å gjøre for at dette ikke skal ødelegge forholdet deres. Anonymkode: 45629...b3e Takk for svar! Jeg er blitt veldig glad i han, men merker dette gjør meg i tvil om vi har en fremtid. Vi er voksne og ferdig med barn, så det er ikke noe issue her. Nei, dette er vanskelig, men ser jo ut fra svarene her at jeg må ta grep. Skal vi ha en fremtid, så må han ta en prat med eks kona og si til henne at det er han og jeg nå. Hun kan ikke drive å sende han mld med hjerter eller bli sur og gretten da hun skjønner at han er hos meg. Anonymkode: ab966...786
Gjest Forumassistent Skrevet 7. januar 2020 #46 Skrevet 7. januar 2020 Ryddet for avsporinger. Forumansvarlig
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #47 Skrevet 7. januar 2020 Hvor har du funnet dette bildet? Om det feks er på Facebook, så kan bildet være lagt til i 2018, men være tatt i 2012. Det kan det alle steder på nett. Kan jo være han bare synes det var et fint buldring dermed la han det inn. Synes problemene med eksen høres verre ut enn dette. Anonymkode: c803d...66a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #48 Skrevet 7. januar 2020 På 6.1.2020 den 7.49, Anonym bruker skrev: Han holder ikke på med henne nå, men føler ikke han var ærlig da han sa hvor lenge han hadde vært singel. Tenker at det også kan være grunnen til at hun har laget trøbbel i etterkant. At ting ikke var så ferdig som han ga uttrykk til meg om iom at jeg sa at jeg ikke var interessert i et forhold der vi var tre. Anonymkode: ab966...786 Ser ut som du leter etter feil. Blåser opp en liten greie. Vil du egentlig være sammen med han? Anonymkode: 6ccd4...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå