Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #26 Skrevet 4. januar 2020 Jeg reiste meg for en eldre dame og fikk kjeft for det. Ikke søren om hun var så gammel at andre måtte reise seg for henne. 😳 Anonymkode: aa370...d93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #27 Skrevet 4. januar 2020 Hadde virkelig ikke reagert om noen ikke reiste seg på et legekontor. Er jo en grunn til at de er der. Anonymkode: 5ac25...db9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #28 Skrevet 4. januar 2020 Sønnen min er så liten at jeg tar ham på fanget om det mangler sitteplasser, men jeg regner med det også bidrar til at han får med seg at man tar hensyn til andre. På buss vil jeg helst at han skal sitte så han kan ha belte på seg, da reiser jeg meg heller selv. Anonymkode: 40b3a...de6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #29 Skrevet 4. januar 2020 Jeg skjønner poenget ditt, det gjør jeg, men samtidig så kan det alltids være hundre grunner til at verken den ene eller den andre ikke reiser seg. Når alt kommer til alt, kan det være like greit å ikke lage seg sannheter om andre og heller bare holde oversikten over seg selv. Anonymkode: c433f...ea0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #30 Skrevet 4. januar 2020 Helt tullete å skrive et innlegg basert på venterommet hos legen, og i tillegg få beskjed om at det ikke kan nevnes. Er barnet med, er det forelderen som burde reise seg siden det tydeligvis er barnet som følges til legen. Jeg synes man skal være forsiktig med å dømme ut ifra slike situasjoner. Jeg hadde samme holdning før, så ble vi rammet av kreft i familien. Sønnen min som nå er 14 er kreftfri i dag, men bruker all sin energi på å være på skolen etter behandling. Sitter han på bussen på vei hjem, så er virkelig ikke han den som tilbyr andre sin plass. Mange må skjerpe seg, men vær forsiktig med holdningene. Og det er ikke bare skrøpelige mennesker over 75, det finnes mange sol er friske og raske. Anonymkode: 4a9b2...2a5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #31 Skrevet 4. januar 2020 2 timer siden, prekæs skrev: Forleden satt jeg på fullt venteværelse hos en lege. Da en eldre dame kom inn, tittet hun seg rundt i rommet og så med en gang at rommet var tom for sitteplasser. Den ene som ventet var en jeg tipper var tenåring. Han fortsatte å sitte med den største selvfølgelighet, foresatt dultet ikke til ham for å få ham til å reise seg. En godt voksen mann, sikkert pensjonist spratt opp og ga damen plassen sin, samtidig som en ble ropt inn og det ble en ledig plass til. Jeg er gammeldags nok til å mene at et barn og ungdom skal reise seg for eldre i slike situasjoner. Hva mener dere og tenker dere over slikt med egne barn? Og selvsagt. Dropp dette med alle grunner gutten hadde for å bli sittende. Dette kunne likegodt vært i andre situasjoner enn på et legekontor. For øvrig. Så en episode på t-banen i London en gang. En ung mann i dress reiste seg for noe jeg tipper var en bestemor med barnebarn på ca 10 år. Ungen tok plassen og bestemor ble stående. De var norske Min mor er 75 og blir blodig fornærmet når folk reiser seg. Hvorfor skal liksom ikke jeg greie å stå litt sier hun? Er jeg virkelig helt ubrukelig nå som jeg har blitt gammel? Jeg ser ikke på det som en selvfølge å reise seg bare fordi det kommer inn noen som er eldre, en må se an om det ser ut til å være behov. På et venteværelse kan godt ungdommen være skikkelig utslått av feks kyssesyke og trenger å sitte mer enn Olga på 80 som er inne for å hente en ny resept på ett eller annet. Anonymkode: 88d0b...349
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #32 Skrevet 4. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i hvert fall forbauset over hvor mange som synes å ha gått glipp av det jeg mener er helt elementær folkeskikklærdom hjemmefra. Men forresten, når jeg tenker på hvor mange som er ekstremt selvsentrerte i dag, og hvor populistisk folk stemmer uten tanke for fremtiden og andre, så er jeg egentlig ikke så overrasket over at ungene dere ikke lærer seg normal folkeskikk og det å se og ta hensyn til andre. Anonymkode: b7ec4...419 Så det å stemme det man tror på henger sammen med oppdragelse av barn og folkeskikk? Er det en side på en politiske akse som har supre barn og alle på den andre siden har umulige og frekke barn? Virkelig- dro du det politiske kortet på oppdragelse? Anonymkode: 0fc5c...854
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #33 Skrevet 4. januar 2020 Selvfølgelig lærer jeg barna mine folkeskikk. Men sist jeg var med ungdommen min til legen, så endte vi rett opp på sykehuset, og hun ble raskt operert. Jeg kan love deg at hun kunne ikke reist seg opp da. Du vet jo virkelig ikke grunnen i en sånn situasjon. Selv så reiser jeg meg ikke for andre, men jeg er kronisk syk. Og har problemer med å stå, da blir jeg svimmel raskt og holder på å besvime. Jeg kan fint gå, da blir jeg ikke svimmel. Men jeg ser ikke syk ut. Så sikkert noen som blir sure fordi jeg ikke reiser meg. Anonymkode: 4f643...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå