Gå til innhold

Hva sjer om man blir gravid på aap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for langt og tankevekkende svar😊 mulig vi må vente ett år eller 2, om ting ikke blir bedre med helsen min så sier vi oss fornøyde med de barna vi har❤ 

Hi

Anonymkode: a740c...2ba

Godt å høre, HI. For jeg ble veldig bekymret for helsen din om du skulle gå gjennom med dette. Har selv fått ME etter kyssesyken (jeg skrev ikke det i mitt forrige innlegg) og vet at når du har vært så syk etter kyssesyken er det lite som skal til for å bli slått helt ut igjen, selv når du er blitt så bra som du tross alt er nå. Men du er fremdeles et godt stykke fra å være frisk, og da tar du en svær risiko. Og i tillegg til det jeg nevnte over så vil det jo gå utover alle barna dine også om du skulle være så uheldig å bli alvorligere syk etterpå.

Så ha tålmodighet, gi deg selv tid, for du har fremdeles tid. Og da kan dere ta valg som er bedre for deg/dere, uansett om dere går for et barn til eller ikke.

Husk å skynde deg i det tempoet kroppen krever... som trolig er saktere enn hodet ditt vil ;) God bedring! :)

Anonymkode: 75d8e...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.1.2020 den 21.04, Anonym bruker skrev:

Den gangen jeg gikk på AAP, så gikk jeg i vanlig permisjon som arbeidstaker. Gjenopptok dette etter 6 mndr

Anonymkode: f4b12...58e

Samme her, bare at jeg gikk tilbake til aap etter 9 mndr. 

Anonymkode: c65d8...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre, HI. For jeg ble veldig bekymret for helsen din om du skulle gå gjennom med dette. Har selv fått ME etter kyssesyken (jeg skrev ikke det i mitt forrige innlegg) og vet at når du har vært så syk etter kyssesyken er det lite som skal til for å bli slått helt ut igjen, selv når du er blitt så bra som du tross alt er nå. Men du er fremdeles et godt stykke fra å være frisk, og da tar du en svær risiko. Og i tillegg til det jeg nevnte over så vil det jo gå utover alle barna dine også om du skulle være så uheldig å bli alvorligere syk etterpå.

Så ha tålmodighet, gi deg selv tid, for du har fremdeles tid. Og da kan dere ta valg som er bedre for deg/dere, uansett om dere går for et barn til eller ikke.

Husk å skynde deg i det tempoet kroppen krever... som trolig er saktere enn hodet ditt vil ;) God bedring! :)

Anonymkode: 75d8e...a4a

Offda ikke noe gøy😑 

Hodet vil men ikke kroppen🤔 

❤ hi

Anonymkode: a740c...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fått barn på Aap. Fulgte Nav sitt opplegg og fikk foreldrepermisjon ut i fra det jeg fikk i Aap. Blir en dårligere i svangerskapet, så må en få dokumentasjon fra legen om at en ikke klarer å følge opplegget. Klarte meg helt greit økonomisk på den summen. Kjøpte barneklær på salg eller 3 for 3 på Hennes. Arvet en del barneutstyr. I tillegg var barnefar i full jobb på det tidspunktet. Mange får jo barn som ufør, så hvorfor ikke under Aap? Er i jobb igjen nå da. 

Anonymkode: 8142c...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har selv fått barn på Aap. Fulgte Nav sitt opplegg og fikk foreldrepermisjon ut i fra det jeg fikk i Aap. Blir en dårligere i svangerskapet, så må en få dokumentasjon fra legen om at en ikke klarer å følge opplegget. Klarte meg helt greit økonomisk på den summen. Kjøpte barneklær på salg eller 3 for 3 på Hennes. Arvet en del barneutstyr. I tillegg var barnefar i full jobb på det tidspunktet. Mange får jo barn som ufør, så hvorfor ikke under Aap? Er i jobb igjen nå da. 

Anonymkode: 8142c...647

Jeg tenker at man bør vente siden reglene for AAP er blitt så mye strengere

Anonymkode: 6246d...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at man bør vente siden reglene for AAP er blitt så mye strengere

Anonymkode: 6246d...9b6

Blir en uplanlagt gravid, så er det litt vanskelig å vente. Men lurt å ha det økonomiske og helsa i bakhodet, om en vurderer det under Aap. Fort gjort å stå på bar bakke i dagen system. 

Anonymkode: 8142c...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir en uplanlagt gravid, så er det litt vanskelig å vente. Men lurt å ha det økonomiske og helsa i bakhodet, om en vurderer det under Aap. Fort gjort å stå på bar bakke i dagen system. 

Anonymkode: 8142c...647

Selvfølgelig, men nå er ikke det tilfellet i tråden her

Anonymkode: 6246d...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir en uplanlagt gravid, så er det litt vanskelig å vente. Men lurt å ha det økonomiske og helsa i bakhodet, om en vurderer det under Aap. Fort gjort å stå på bar bakke i dagen system. 

Anonymkode: 8142c...647

Å bli uplanlagt gravid er fullstendig unødvendig. 

Anonymkode: e1c2c...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir en uplanlagt gravid, så er det litt vanskelig å vente. Men lurt å ha det økonomiske og helsa i bakhodet, om en vurderer det under Aap. Fort gjort å stå på bar bakke i dagen system. 

Anonymkode: 8142c...647

Da tar man abort.

Anonymkode: 9ac64...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...