Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #26 Skrevet 3. januar 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for utrolig konstruktivt svar! Man må vel ha litt vondt i viljen også for å snuble så voldsomt der? Kanskje du trenger mindre vin? Anonymkode: 04f99...26f Du er fryktelig ufin mot mange av de som svarer deg. Alle er ikke enige med deg. Sånn er det bare! Anonymkode: 959ac...7af
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #27 Skrevet 3. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er fryktelig ufin mot mange av de som svarer deg. Alle er ikke enige med deg. Sånn er det bare! Anonymkode: 959ac...7af Har du sett hvordan de svarer da?? Når jeg åpenbart allerede er lei meg så skal de bare gni salt i såret og være spydige heller enn å komme med noe konstruktivt? Anonymkode: 04f99...26f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #28 Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvilke råd da? Konkret? Jeg spør jo for å høre om det er normalt, og hvordan vi evt skal endre, men må jo kunne få svare utdypende på spørsmål også? Hvilke råd har du gitt meg? Å ta en titt på foreldreskapet er jo det jeg prøver på her... Anonymkode: 04f99...26f Ja, og når noen sier noe lurt til deg, går du rett i forsvar. Hvorfor skulle noen bruke tid på å skrive til en som er sur og tverr i svarene sine? Anonymkode: cd6c1...135
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #29 Skrevet 3. januar 2020 Problemet ditt er jo tydelig. Du er jo aggressiv. Anonymkode: d8716...016
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #30 Skrevet 3. januar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, og når noen sier noe lurt til deg, går du rett i forsvar. Hvorfor skulle noen bruke tid på å skrive til en som er sur og tverr i svarene sine? Anonymkode: cd6c1...135 Hvor står det noe lurt da? Fra deg? Anonymkode: 04f99...26f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #31 Skrevet 3. januar 2020 På 2.1.2020 den 15.08, Anonym bruker skrev: Det eneste jeg reagerer på her, er at du tar deg så nær av at ungene vil være hos besteforeldrene. Det virker som du er usikker på den omsorgen du gir til barna dine, og usikker på om relasjonen dere i mellom er god nok? Hvor gamle er barna? Anonymkode: 7465e...299 På 2.1.2020 den 16.33, Anonym bruker skrev: Da får du være mindre sint da. De blir nok mindre umulig når du kjefter mindre. Barn speiles i de voksne. De er rolige, behagelige og i godt humør hos besteforeldre. Hos deg er de umulige og sinte. De speiler seg i deg. Hvis du håndterer konflikt dårlig, så lærer du dem å håndtere det dårlig. Anonymkode: d8716...016 På 2.1.2020 den 16.24, Anonym bruker skrev: Det er en del ting jeg synes er bekymringsfullt; - store barn på 6 og 8 år hyler i timesvis. Veldig unormal oppførsel for såpass store barn. - du som voksen blir usikker av uttalelser til barn på 6 og 8 år. - du legger egentlig ansvaret for felles aktiviteter på eldste barn, og han får selv styre dette fult ut. Anonymkode: aa86f...d2f 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har sikkert ikke vondt av å ta en nærmere kikk på ditt eget foreldreskap, hvis ungene både sier at dere er sinte og at de gjerne gjør aktiviteter med andre, men ikke med deg. Anonymkode: cd6c1...135 Det er kommet masse bra og konstruktivt som du kan ta til deg. Anonymkode: cd6c1...135
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #32 Skrevet 4. januar 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er kommet masse bra og konstruktivt som du kan ta til deg. Anonymkode: cd6c1...135 Ehh... dette her er jo bare feiltolkninger av det jeg skrev, derfor jeg svarte for å forklare. Ingen råd her annet enn at folk legger all skyld på meg, sier jeg er sint hele tiden osv og at ungene ikke er umulige borte. Ikke noe av det er jo rett... Og hele poenget med tråden var jo åpenbart fordi jeg ville ta en titt på foreldreskapet. Det er jo ikke et råd og så si at jeg skal gjøre det? At jeg er usikker på om dette er normalt er jo ikke et råd, det var jo det jeg sa i første innlegg. Det er jo bare repetering av det jeg skrev. Anonymkode: 04f99...26f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #33 Skrevet 4. januar 2020 På 2.1.2020 den 18.49, Anonym bruker skrev: Nå tolker du ganske vilt her altså. Hun får ikke ansvaret, men er jo liten vits å tvinge gjennom «koselige» aktiviteter da. Det blir jo ikke bra. Hun liker å lese. At jeg blir usikker er bekymringsfullt? Her er det virkelig mange som prøver trampe på se som «ligger nede», fryktelig spesielle folk som svarer eller? Anonymkode: 04f99...26f Uenig. Har selv en på 11 år som helst til spille eller gjøre andre ting om det er mulig. Allikevel er det ikke alltid det er valgfritt å bli med oss på aktiviteter. Så fort vi er ute av døra og igang så er det veldig hyggelig og barnet setter pris på det. Anonymkode: aa86f...d2f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #34 Skrevet 4. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Uenig. Har selv en på 11 år som helst til spille eller gjøre andre ting om det er mulig. Allikevel er det ikke alltid det er valgfritt å bli med oss på aktiviteter. Så fort vi er ute av døra og igang så er det veldig hyggelig og barnet setter pris på det. Anonymkode: aa86f...d2f Nei, når man skal ut på ting er det ikke frivillig. Men når det er 15 minutter til leggetid og jeg spør om hun vil det eller det så er det jo hverken tid eller mye vits å tvinge gjennom noe. Da går jo tida med til overtaking og det blir en sur avslutning av dagen. Lillebror er jo alltid med på ting om vi spør i liknende situasjoner. Anonymkode: 04f99...26f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #35 Skrevet 4. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, når man skal ut på ting er det ikke frivillig. Men når det er 15 minutter til leggetid og jeg spør om hun vil det eller det så er det jo hverken tid eller mye vits å tvinge gjennom noe. Da går jo tida med til overtaking og det blir en sur avslutning av dagen. Lillebror er jo alltid med på ting om vi spør i liknende situasjoner. Anonymkode: 04f99...26f Da ville jeg kanskje spurt om aktiviteter med dere før det bare er 15 min igjen til leggetid? Om jeg tenker at det er noe jeg synes det hadde vært fint å gjøre med barnet eller om jeg bare synes man kan være litt sammen på kvelden, så gir jeg beskjed for eksempel ved middagstid at «fra kl 19 tenkte jeg vi skulle...» om barnet er negativ (noen som skjer en del ganger) så må man motivere. Snakke om hva aktiviteten innebærer, hvor hyggelig det blir og ikke minst - hvor mye du setter pris på å være sammen med barnet. La oss si at du vil spille brettspill; Du: »Kl 19 i dag tenkte jeg vi kunne finne frem brettspill og spille litt sammen» Barn: «jeg vil heller lese» Du:»jeg skjønner det, men jeg har så lyst til å være sammen med deg! Det er noe av det beste jeg vet. Husker du sist da vi spilte og....... det var kjempe gøy! Du er så flink til å...... du!» Anonymkode: aa86f...d2f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #36 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da ville jeg kanskje spurt om aktiviteter med dere før det bare er 15 min igjen til leggetid? Om jeg tenker at det er noe jeg synes det hadde vært fint å gjøre med barnet eller om jeg bare synes man kan være litt sammen på kvelden, så gir jeg beskjed for eksempel ved middagstid at «fra kl 19 tenkte jeg vi skulle...» om barnet er negativ (noen som skjer en del ganger) så må man motivere. Snakke om hva aktiviteten innebærer, hvor hyggelig det blir og ikke minst - hvor mye du setter pris på å være sammen med barnet. La oss si at du vil spille brettspill; Du: »Kl 19 i dag tenkte jeg vi kunne finne frem brettspill og spille litt sammen» Barn: «jeg vil heller lese» Du:»jeg skjønner det, men jeg har så lyst til å være sammen med deg! Det er noe av det beste jeg vet. Husker du sist da vi spilte og....... det var kjempe gøy! Du er så flink til å...... du!» Anonymkode: aa86f...d2f Joda, men i hverdagen er det ofte slike spontane ledige luker med tid vi har. Når mannen jobber kveld og alle har vært på sine ting, som jeg da må kjøre alle rundt på, er det kanskje et slikt vindu igjen. Anonymkode: 04f99...26f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #37 Skrevet 4. januar 2020 På 2.1.2020 den 19.28, Anonym bruker skrev: Unnskyld meg, men herregud så dårlig du er til å skrive! Måtte lese gjennom teksten din flere ganger for å skjønne hva/hvem du mener/hva du snakker om. Det er ikke unormalt det du forteller. Du kan ikke sammenligner foreldrerollen og besteforeldrerollen. Anonymkode: 20b50...6c5 Hvis du måtte lese gjennom flere ganger for å forstå det hun leste...ja, da sier vel det sitt om din intelligens! Anonymkode: d1d34...516
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #38 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Joda, men i hverdagen er det ofte slike spontane ledige luker med tid vi har. Når mannen jobber kveld og alle har vært på sine ting, som jeg da må kjøre alle rundt på, er det kanskje et slikt vindu igjen. Anonymkode: 04f99...26f Ok. Da har du jo problemet der - du har egentlig ikke tid til barna i hverdagen. Derfor vil de heller være sammen med besteforeldre. Jeg jobber turnus og det gjør også mannen. Barna her har også fritidsaktiviteter mm. Allikevel lager jeg tid til barna i hverdagen. Jeg tror egentlig ikke noe på at du aldri, noen av ukens 7 dager, har 2 timer til rådighet hvor du kan sette av til barna. Anonymkode: aa86f...d2f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #39 Skrevet 4. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Da har du jo problemet der - du har egentlig ikke tid til barna i hverdagen. Derfor vil de heller være sammen med besteforeldre. Jeg jobber turnus og det gjør også mannen. Barna her har også fritidsaktiviteter mm. Allikevel lager jeg tid til barna i hverdagen. Jeg tror egentlig ikke noe på at du aldri, noen av ukens 7 dager, har 2 timer til rådighet hvor du kan sette av til barna. Anonymkode: aa86f...d2f Det sier seg jo selv, at pensjonerte besteforeldre har bedre tid. Og selvsagt har vi tid i uken også, når vi er ute på ting. Men det er i disse tidsrommene vi plutselig har, som jeg kunne tenkt meg å bruke som kvalitetstid bare oss, da vil hun aldri noe. Hun også burde jo satt pris på tiden vi kunne hatt sammen. Anonymkode: 04f99...26f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #40 Skrevet 4. januar 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det sier seg jo selv, at pensjonerte besteforeldre har bedre tid. Og selvsagt har vi tid i uken også, når vi er ute på ting. Men det er i disse tidsrommene vi plutselig har, som jeg kunne tenkt meg å bruke som kvalitetstid bare oss, da vil hun aldri noe. Hun også burde jo satt pris på tiden vi kunne hatt sammen. Anonymkode: 04f99...26f Barn er egoister. Man Jan ikke forvente at de setter sånn pris på foreldrene sine... det gjør de senere i livet når de ser tilbake på en god barndom😉 Foreldre er i stor grad på lik linje som sofaer - de er der. Om du spør ett barn vil det antagelig svare at foreldrene er verdens beste, men det er ikke noe barn fra gode hjem går å tenker på. Det handler om at de fleste heldigvis ikke vet hvor ille barn kan ha det. Som forelder må man tåle å bli avvist, og være «kjip voksen». Det er vår jobb og sørge for at barn har det bra og at de har tid med oss. Med årene blir de mer bevisst på hvor bra de har det, og kommer til å uttrykke at de setter pris på det. Min på 11 kan komme med kommentarer som viser at gan setter pris på meg og det jeg gjør for han, det ville han aldri gjort som 8 åring. Og av og til uttrykker han at jeg er verdens teiteste, kjipeste, dummeste mamma - og det er også et sunnhetstegn. Anonymkode: aa86f...d2f
amandine Skrevet 4. januar 2020 #41 Skrevet 4. januar 2020 (endret) 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, men i hverdagen er det ofte slike spontane ledige luker med tid vi har. Når mannen jobber kveld og alle har vært på sine ting, som jeg da må kjøre alle rundt på, er det kanskje et slikt vindu igjen. Anonymkode: 04f99...26f Hvis du skal basere hyggelig familiesamvær eller felles aktiviteter på spontane 15 minutter før leggetid kan du jo ikke forvente mye. Det er ikke sikkert de andre er klare selv om du er det. Hvis du ser det fra en annen vinkel, hva om mannen din plutselig kom løpende og ville ha deg med på noe rett før du skulle legge deg etter en lang og travel dag. Ville du alltid vært imøtekommende? Hvis du måtte avbryte det du alt gjorde for noe som krevde deg fullt og helt i et kvarter før det ble mas om tannpuss og legging. Kanskje du må prioritere tiden din annerledes. Man kan ha mye hygge i bilen når man kjører hit og dit, også. Om man bare griper sjansen. Endret 4. januar 2020 av amandine
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2020 #42 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.33, Anonym bruker skrev: Da får du være mindre sint da. De blir nok mindre umulig når du kjefter mindre. Barn speiles i de voksne. De er rolige, behagelige og i godt humør hos besteforeldre. Hos deg er de umulige og sinte. De speiler seg i deg. Hvis du håndterer konflikt dårlig, så lærer du dem å håndtere det dårlig. Anonymkode: d8716...016 Enig med deg. Anonymkode: 66b2f...05d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #43 Skrevet 6. januar 2020 På 4.1.2020 den 16.08, Anonym bruker skrev: Det sier seg jo selv, at pensjonerte besteforeldre har bedre tid. Og selvsagt har vi tid i uken også, når vi er ute på ting. Men det er i disse tidsrommene vi plutselig har, som jeg kunne tenkt meg å bruke som kvalitetstid bare oss, da vil hun aldri noe. Hun også burde jo satt pris på tiden vi kunne hatt sammen. Anonymkode: 04f99...26f Og du bare fortsetter å skylde på barna, i hvert eneste innlegg... Ta en kikk på ditt eget foreldreskap betyr «se på deg selv med et kritisk blikk». Men du virker immun: Alle andre har feil og ungene burde sette mer pris på deg. Hallloooooo... Anonymkode: cd6c1...135
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #44 Skrevet 6. januar 2020 På 4.1.2020 den 12.18, Anonym bruker skrev: Ehh... dette her er jo bare feiltolkninger av det jeg skrev, derfor jeg svarte for å forklare. Ingen råd her annet enn at folk legger all skyld på meg, sier jeg er sint hele tiden osv og at ungene ikke er umulige borte. Ikke noe av det er jo rett... Og hele poenget med tråden var jo åpenbart fordi jeg ville ta en titt på foreldreskapet. Det er jo ikke et råd og så si at jeg skal gjøre det? At jeg er usikker på om dette er normalt er jo ikke et råd, det var jo det jeg sa i første innlegg. Det er jo bare repetering av det jeg skrev. Anonymkode: 04f99...26f Ingen sa at du er sint hele tiden. Men BARNA dine syns du er mye sint. OK at du ikke syns vi på forum skal ha lov å mene noe om deg, men hvorfor gidder du ikke høre på dine egne barn engang? Anonymkode: cd6c1...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå