Gå til innhold

Flere som ska ha et sukkerfritt 2020?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støtter deg helt og holdent i dette ts, er bare positivt å slutte med unødvendig sukker! Prøver selv å kvinne meg opp! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til 😀 

Jeg sier sukkerfritt mer for å være tydelig på at det ikke handler om å redusere mengder godteri/bakst men at det kuttes helt

Så i praksis er det vel mer sukkerredusert siden det kommer sukker inn i kosten gjennom mat og frukt. 

HI

Anonymkode: a19e5...bed

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til du og. Mange som er så negative...men det er misunnelse for viljestyrke. Det er såå mye god mat man kan kose seg med selv om man velger en livsstil uten godteri

Anonymkode: 74c04...a0e

Ah, men hvorfor sa du ikke bare sukkerreduksjon med en gang? :) De fleste her svarer jo på sukkerfritt, som er det du spør om. Så ikke rart det blir litt rart. Er jo som å spørre om noen andre har å løpe ultraløp som nyttårsforsett, når du egentlig mener halvmaraton. 

Anonymkode: d8bc6...f3b

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, men hvorfor sa du ikke bare sukkerreduksjon med en gang? :) De fleste her svarer jo på sukkerfritt, som er det du spør om. Så ikke rart det blir litt rart. Er jo som å spørre om noen andre har å løpe ultraløp som nyttårsforsett, når du egentlig mener halvmaraton. 

Anonymkode: d8bc6...f3b

Sant 😊

HI

Skrevet

Så definitivt ikke! 😋🍥🍧🍭🍬🍡🍩🍮🎂

Er ikke gjennomførbart heller det, det er sukker i mangt. Melkesukker i 🥛, fruktsukker i 🍌🍒🍑

og så videre....

Skrevet
5 minutter siden, Hjertefru skrev:

Så definitivt ikke! 😋🍥🍧🍭🍬🍡🍩🍮🎂

Er ikke gjennomførbart heller det, det er sukker i mangt. Melkesukker i 🥛, fruktsukker i 🍌🍒🍑

og så videre....

Det gjelder kun godteri, dessert og snacks. Spiser vanlig mat, med det sukkeret det måtte innebære, men unngår de åpenbare sukkerfellene. 

Litt utydelig overskrift på innlegget 😊

HI

Skrevet

Holder med deg, hi. Samme her. 

Anonymkode: 92d98...f9e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei takk så fanatisk er jeg ikke! Vi lever bare en gang å da har jeg ikke tenkt å leve på salat og vann. Da nyter jeg heller livet med pizza;potetgull,sjokolade og cola i helgene. Trenger heller ikke tenke på vekt så jeg koser meg med cola og sjokolade :D

Anonymkode: 2e255...7de

Salat og vann? Virkelig? Jeg har ikke spist godteri og potetgull på 4 år. Men herlighet, jeg lager masse god mat, baker gode brød og rundstykker og masse godt pålegg. Mitt liv er ikke noe mindre rikt enn det.

Skrevet

Alt med måte. Det er kjipt å få besøk av gjester som nekter å røre kaken, isen eller hva vi serverer som kos, fordi de på død og liv skal være sukkerfri.

Anonymkode: 4a835...c97

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt med måte. Det er kjipt å få besøk av gjester som nekter å røre kaken, isen eller hva vi serverer som kos, fordi de på død og liv skal være sukkerfri.

Akkurat det forstår jeg ikke..

HI

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det forstår jeg ikke..

HI

Ikke jeg heller. Jeg serverer alt mulig, men respekterer andre menneskets rett til å takke nei.

Hadde gjestene bedt om at jeg baker noe, serverer noe for så å takke nei hadde værtkjipt, men ikke ellers

Anonymkode: 74c04...a0e

Skrevet

Ja. Følger et ketogent kosthold. 

Anonymkode: 61718...df5

Skrevet

Nesten. Godteri skal ut i hvert fall. Trening litt mer inn (trener allerede) og kostholdet må rettes litt opp etter jula. 

Dagen i dag var hard 🙈

Anonymkode: ed575...46b

Skrevet

Det kommer heldigvis mulighet foe en ny start i morgen 😬😬

Anonymkode: d57d9...a58

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kutte ned på sukker og hvitt hvetemel er jeg med på, å kutte det helt ut synes jeg er for eksternt. 

Alle de små tingene som litt brunt sukker i marinaden, en teskje sukker i tomatsausen, litt honning i brøddeigen osv fortsetter jeg med med god samvittighet. 

Samme med kakestykke i bursdagen til datteren min og konfirmasjonen til niesen min. 

Rips med vaniljesaus hører med til dessert når vi blir bedt på søndagsmiddag hos svigermor. 

Kutter du ut og sier nei takk til disse tingene? 

Men snop i sofaen hjemme, brus med sukker osv er ikke nødvendig for meg heller, så sukkerredusert er greit. 

Anonymkode: 330b8...672

Kutter ut disse også, jeg i alle fall. For dersom man fortsetter med sukker i brødene og dessert hver søndag, så lar man smaksløkene beholde "innstillingen" om at mat egentlig skal være søtt.

Anonymkode: f02c4...038

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje kos for deg er noe søtt å putte i munnen, mens det for noen andre ikke er koselig i det hele tatt? Kanskje kos for meg er en sigar. Jeg vil ikke be deg smake på den likevel.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! 

Og jeg skjønner ikke denne veldige negativiteten når man ikke vil ha dessert, for eksempel. Ingen ville reagert like negativt dersom man sa at man ikke ønsket forretten. 

Det eneste jeg kan føle på er dersom noen på jobb eller venner har gjort en innsats og bakt.. men jeg kan ikke la det styre hva jeg putter i kroppen min.. 

HI

Det er deres egen dårlige samvittighet som gjør det. At noen tar et bra valg, oppfattes som kritikk av et annet valg...

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ah, men hvorfor sa du ikke bare sukkerreduksjon med en gang? :) De fleste her svarer jo på sukkerfritt, som er det du spør om.

Nei, det skjønner vel enhver idiot? Skulle det være helt lenset for sukker, måtte jo HI slutte å spise. Alle fatter vel at det ikke er det hun sikter til.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det skjønner vel enhver idiot? Skulle det være helt lenset for sukker, måtte jo HI slutte å spise. Alle fatter vel at det ikke er det hun sikter til.

Ehh nei. Et ketogent kosthold er sukkerfritt

Anonymkode: 4ddbf...d5d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh nei. Et ketogent kosthold er sukkerfritt

Du, folk tråden her fortolker "brød" som "sukker" fordi lange karbohydratkjeder kan brytes ned til glukose i kroppens fordøyelse. Det er likevel ikke "sukker" i brødet. 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Likevel så er det faktisk sånn at andre smaker kommer mye sterkere frem hvis man spiser mindre sukker over en periode, så det unner jeg alle å prøve 

HI

Dette stemmer faktisk, sukker gjør all smak vamlere.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, folk tråden her fortolker "brød" som "sukker" fordi lange karbohydratkjeder kan brytes ned til glukose i kroppens fordøyelse. Det er likevel ikke "sukker" i brødet. 

Men karbohydrater er sukker

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men karbohydrater er sukker

Nei, det er omvendt. Sukker er kabohydrater. Det samme er fiber og stivelse, men de er ikke sukker.

Anonymkode: d2778...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...